Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Fan man minns ju hur mycket man var på språng när man var i den åldern liksom. Hade andra fritidsintressen än GM dock.

Jo visst hade man det, Men tiden OM man aldrig har gjort det innan är för mig väldigt snabbt.

Tar mig fan 20 min att filea en fiskk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliverboi
Han gick alltså till jobbet dagen efter och samtidigt som han var på jobbet fick polisen tillbaka svaren från DNA-analysen vilket gjorde att man kunde gripa honom i sin frånvaro.

Polisen måste ju på något sätt vetat att BO var avliden vid detta tillfälle, men hur?

Det undrar jag med… eller så visste de inte det. Vilket är skrämmande i så fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Pappan jobbade med budbil och mamman förtidspensionär enligt FUP från kidnappningsförsöket. Pappan jobbade i Älvsjö men kunde även jobba hemifrån ibland (enligt sonen) så vettefan va det var för yrke egentligen.
Han kanske var transportledare på ett budbils åkeri då? Låter mer troligt då det brukar vara svårt att köra bil wifi hemifrån.
Citera
Medlem
GM har erkänt gravfridsbrottet, av naturliga skäl.
Men nekar till mord.
Ser ej heller ifall GM medgivit delaktighet i annat (människorov, misshandel, grov misshandel, vållande till annans död, dråp).

Min kvalificerade gissning är att GM fälls för mord, människorov, gravfridsbrottet. Straffet blir fängelse på livstid eller rättspsyk.
Men det ska avgöras juridiskt, och då kan det saknas delar som krävs för fällande dom på alla punkter.

Men min gissning är fällande dom på allt.
Sen rättspsyk.

Får se om jag får rätt…
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Helmer Ljus satt i fängelse i 24 år och fick tidsbestämt när han var 95 år gammal. Livstidsstraffet blev omvandlat till 39 års fängelse men han avled innan han hann friges.

Sten-Erik Eriksson satt inlåst i 57 år t.om.
Sten-Erik satt på rättspsyk.
Citera
2025-12-30, 22:36
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Tack, men hon måste väl ha haft nåt yrke innan....

Vet inte, hon verkar ha gått på mediciner väldigt länge från läkare enligt Robin själv. När hon slutade med dom blev hon tydligen knäpp. Kanske var hon psyksjuk? Gick på socbidrag innan?
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
och gå till jobbet i 8 timmar mellan det -transportsträckan
Han var på jobbet när polisen anhöll honom.
Jag misstänker att polisen var hemma hos honom för att se om My var fången men då istället såg liket samt därför bestämde sig för att avvakta för att samla bevis.
Låter iofs helt bisarrt att polisen skulle spana på honom medan han håller på med liket men de var antagligen desperata efter bevis.
Allt tyder på att de haft span på Robin medan han hållt på med liket efter jobbet.
Vi får hoppas att de fick tag på bevis i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ICK
Inte nödvändigtvis om man utgår från lagkamraternas fysiska status. Inga atleter direkt

Han ser ut att vara i bra fysisk form däremot.
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Pappan jobbade med budbil och mamman förtidspensionär enligt FUP från kidnappningsförsöket. Pappan jobbade i Älvsjö men kunde även jobba hemifrån ibland (enligt sonen) så vettefan va det var för yrke egentligen.
Jävligt tidigt att bli förtidspensionär. Undra varför.... och ligga på demenshem innan 60 bast.
Citera
Medlem
Vilma är lik med Buffalo Bill från filmen när lammen tystnar…
Citera
2025-12-30, 22:37
Medlem
Vet inte om detta fall nämts. Dubbelmord på sina föräldrar, även han blev ”trans” strax innan han begick detta sinnessjuka dåd.

(FB) Hjo 2020-03-08: 2 döda ("dotter" dödade sina föräldrar)

Rättegång finns på primecrime, även där låter han helt psykad.
Citera
2025-12-30, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliverboi
Han gick alltså till jobbet dagen efter och samtidigt som han var på jobbet fick polisen tillbaka svaren från DNA-analysen vilket gjorde att man kunde gripa honom i sin frånvaro.

Polisen måste ju på något sätt vetat att BO var avliden vid detta tillfälle, men hur?

Det undrar jag med… eller så visste de inte det. Vilket är skrämmande i så fall. De kanske trodde att hon var i livet men att han inte skulle vvara sa dem var hon fanns om de arresterade honom eller stormade lägenheten eller något? När kom de till det där huset som de undersökte? Före eller efter att de arresterade honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in