Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 22:26
Medlem
ICKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av etisbew
Det där med 56kg är väl inte bekräftat, utan något han själv hävdat i en profil på bodycontact som inte ens är bekräftat hans.

Han tävlade ju i paintball så bör vara i någorlunda god fysisk form.
Inte nödvändigtvis om man utgår från lagkamraternas fysiska status. Inga atleter direkt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brantfors
det jag vänder mig emot är det som startade diskussionen, att många tycks förespråka rättspsyk för att det i deras tro leder till en längre inlåsning än fängelse.
Sten-Erik Eriksson satt resten av sitt liv på rättspsyk.

Det säger emot ditt påstående.

Citat:
Nej, han hade med största sannolikhet varit ute för länge sedan. Nu var det dock (om jag minns rätt) inte ens nära rättspsyk då. Han är sjuk, men inte så sjuk, tror jag.
”Största sannolikhet”, varför tror du det? Kriminalvården skrev när Andersson släpptes att risk för återfall i brottslighet är hög, varför rättspsyk med största sannolikhet inte hade släppt ut en kidnapparpedofil
Källa:
https://www.tv4.se/artikel/65GK5oCN8Px7zIL7T6n8DM/gw-varnade-foer-misstaenkte-styckmoerdaren-redan-2020
Citera
Medlem
Han gick alltså till jobbet dagen efter och samtidigt som han var på jobbet fick polisen tillbaka svaren från DNA-analysen vilket gjorde att man kunde gripa honom i sin frånvaro.

Polisen måste ju på något sätt vetat att BO var avliden vid detta tillfälle, men hur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonympp
Fup länken till 25 åringen funkar inte står "ingen fil" när man laddar ner

Fungerar här. Man måste låta sidan ladda klart.
Citera
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Brodern är 2 år äldre än Robin. Något måste ju ha hänt under uppväxten. Väldigt få människor blir sadistiska mördare utan impuls. Säbb-Hjerth hade onekligen blivit en seriemördare om han lyckligtvis inte hade så low IQ att han kunde gripas snabbt, tyvärr dock inte snabbt nog för att rädda My.

Läst lite ur FUP:en nu från kidnappningen. Verkar ju som att morsan verkar va en piller trillare, alkad, fick jesuspsykos osv. Hennes dåliga gener som spred sig vidare och brist på föräldraskap. Moderskomplex.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
och gå till jobbet i 8 timmar mellan det -transportsträckan

Tidsmässigt är det inga problem. Men jag ställer mig frågan när styckningen skedde. Risken finns att han styckade kroppen på lördagen efter jobbet, medans polisen hade span på honom!

Det kanske fanns fler än en anledning till att polisen på pressträffen såg så bekymrad ut!
Citera
2025-12-30, 22:27
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krekan
Bor själv i Salem, och precis som resten så inått helvete förbannad och ledsen om vartannat.
Det jag funtar på är hur i helvete aset kan ha gjort det själv. OM han attackerade henne vid smitvägen intill spåret mot Berga (fotbollsplanen) är ju frågan var han placerat bilen? Ska han ha släpat henne själv med sina 56 kg till bilen och även lyft in henne? Kan ju potentiellt varit en rätt lång sträcka (åt båda hållen), känns inte görbart. Har han attackerat henne typ efter fotbollsplanen där det återigen blir lite öde ett par hundra meter, är fortfarande min undran hur faaaaan han lyckats med alla steg själv från att köra fram bilen, gå till attack och sedan få in henne i bilen?
Hur hamnade P*r som misstänkt initialt? Lär inte vara taget ur tomma intet?
Känns som att nån jävel som är lika sjuk kan ha vart med på detta?

Robin, må du brinna i helvete för all evighet. Hoppas nån jävel som får chansen att vara fysiskt nära honon gör det enda han förtjänar. Skulle vara nationalhjältarnas nationalhjälte.
Trollar du?
Citera
2025-12-30, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Häktningsförhandling kl 13.00 i Södertälje tingsrätt. Det är bara att knalla dit, dock blir det stängda dörrar eller han är inte med eller via videolänk.

Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Han är 26, får han livstid (18 år) och sitter hela perioden är han 44 när han kommer ut.

44 är ingen ålder, jag är snart 44 och känner mig samma som när jag var 26 (jag är dock fetare nu)

Han kommer komma ut och mörda igen

Livstid är livstid, dvs ingen bestämd tid. Sen kan de ansöka om att få livstidsstraffet omvandlat till tidsbestämt, och går det igenom släpps de efter 2/3 av den tiden i normalfallet. Men får de inte omvandla straffet så sitter de på livstid.
Citera
2025-12-30, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det har jag inte alls spekulerat i din sabla lögnhals.

Visa var jag spekulerar i en annan gärningsman.
”det kan väl komma en story som ger utrymme för alternativ gärningsperson, det vet vi ingenting om”

Skrev du
Citera
Medlem
Läser senaste artikeln i AB där de intervjuat en f.d. granne där Robin-Vilma bodde 2021. Verkar som att han blev kartlagd av grannarna så snart de hade fått vetskap om vad han var dömd för. Det måste ha varit påfrestande för Robin-Vilma. Jag tror fortsatt att det här bytet av könsidentitet handlar om att försöka dölja sitt förflutna och inte att han faktiskt vill vara kvinna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ICK
Inte nödvändigtvis om man utgår från lagkamraternas fysiska status. Inga atleter direkt

Nej men han ser ju ut att vara den mest vältränade i det gänget på bilderna
Citera
2025-12-30, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilltosse
Tishko, hans möjliga stora idol, gick ju också till jobbet som om inget hänt.
Var de inte samma med Philip westh i danmark? Sjuka jävla as
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in