Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 21:37
Medlem
Har följt tråden sen början och allt har bara blivit sjukare och sjukare ju fler saker som framkommit.

När polisen gick ut med att det var två MGM gripna trodde man att det var invandrare.
När man hittade adressen till huset där polisen på en bild från Aftonbladet tycks leta efter något trodde man att det var 65-åriga husägaren. Och att då MGM2 eventuellt skulle vara hans fru eller något av barnen.
När man sedan insåg att detta var någon B&B-verksamhet trodde man att det var några (östeuropeiska?) byggarbetare som hyrt in sig i stugan som låg bakom.

Sedan, från något håll, så framkom det att det var den tidigare dömda ekerö-profilen som låg bakom. Man började söka efter honom, men hittade inte särskilt mycket nytt iom att denne har skyddad identitet. Robin/Hampus?? Ja, vad hette han egentligen och vad gjorde han idag?

Sen helt plötsligt så framkommer det att detta kräk har bytt namn till Vilma Andersson, samma namn som en 17-årig flicka som blev mördad av sin dåvarande pojkvän 2019.
Jag kommer ihåg när en person i tråden hittade hans nya LinkedIn. Jag hoppade till av bilden.
Därefter alla hans nya SoMe-profiler, paintball, lastbilschaufför osv

Mår illa
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tarvligatjejen
Det är högst troligt att My är MGMs första offer IOM hur stort fiasko till mord hon begick. MGM har nog för lågt intellekt för att lyckas komma undan med mord.

Det tror jag inte ett ögonblick på.

Kvinnan verkar ändå ha en förmåga att kunna planera. Jag tror att folk underskattar hennes intelligens.

Om hon inte hade lämnat en massa saker efter sig så hade hon kommit undan och My hade aldrig hittats.

Det får mig att tro att någonting hände. Kan hon ha hört någonting och fått bråttom iväg och struntat i sakerna som låg på marken?
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P0rni
Är pappan verkligen död? Tänkte att när Vilma blev tagen förra gången så levde ju pappan, har han dött efter det eller är det en trådsanning?

Pappan är död. Han var född 1965, och var vid liv 2019 när sonen försökte kidnappa den då 10-åriga flickan, eftersom han förhördes av polis och finns i den FUP:en. Han har alltså avlidit någon gång efter 2019.
Citera
2025-12-30, 21:38
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Finns rätt mycket sjuka människor där ute och har definitivt funnits. Jag tycker inte han sticker ut mer än som kanske lite av en pastisch.

Tyvärr lyckades han fullfölja i det här fallet.
Nämen snälla. Menar du att han är som vilken brottsling som helst? Då måste du ha glömt eller nåt. Den här är ju galenskap upphöjt till minst 100. Allt han gör är ju beräknat och kalkylerat. T.o.m. att han bytt kön. Du kanske inte läst allt om honom?
Citera
2025-12-30, 21:38
Medlem
Seabeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Är de GM?

Ja
Citera
2025-12-30, 21:39
Medlem
Finns det ingen som kan länka till morsans FB?
Citera
2025-12-30, 21:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Vart hittar man morsans inlägg? Verkar finnas en del intressant där ju enligt vad folk skriver.

Gå in på hennes Facebook och skrolla långt ned på hennes sida. Det ena märkliga inlägget efter det andra. Finns ett tydligen tema på bilder och inlägg - alkohol. Och sedan några vidriga sexskämt.
Citera
2025-12-30, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Någon skrev tidigare att han har jobbat som lastbilschaufför alldeles nyligen och setts i Årsta (där det bl a finns grossister för frukt och grönt). Vet förstås inte om det stämmer.

Det var någon som postade namnet på den firman han jobbade för tidigare idag. Tyvärr tog nog ingen notis.
Citera
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Pappan är död. Han var född 1965, och var vid liv 2019 när sonen försökte kidnappa den då 10-åriga flickan, eftersom han förhördes av polis och finns i den FUP:en. Han har alltså avlidit någon gång efter 2019.

Finns pappans Facebook aktivitet kvar? Där kanske man kan se när hans hot på Facebook upphörde
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutan2026
Finns det ingen som kan länka till morsans FB?
https://www.facebook.com/share/17TJZPjEjK/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Var har jag i mina frågor och resonemang inte tagit avstamp i faktiska omständigheter, kan du svara sakligt?
Du skrev exempelvis: ”det kan väl komma en story som ger utrymme för alternativ gärningsperson, det vet vi ingenting om”

Du skriver själv: det vet vi ingenting om. Alltså tar det inte avstamp i faktiska omständigheter. Du spekulerar vilt utan att ha någon konkret ledtråd att gå på. Det blir bara tramsigt.
Citera
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Vart hittar man morsans inlägg? Verkar finnas en del intressant där ju enligt vad folk skriver.
Jag gick igenom hennes Facebooksida. Bilderna från 2010-2022 tyder på att hon inte var hjärnkirurg. Vit underklass. Robin Säbb-Hjerth växte upp med paintball och jordgubbsmousserande vin.
Tydligen bor hans bror i Täby i en villa, ser ut som att han är inneboende där. Vad vet man om honom? Tidigare känd av polisen eller chockad av brorsans förehavanden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in