Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 21:08
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hur kommer det sig att socialtjänsten aldrig gjorde något ingripande när det nu har kommit fram att GMs mamma var/är alkoholist, samma med pappan, brodern var narkoman och att GM uppvisat sjukt beteende under sin skoltid? Någon måste väl ha sett röda varningsflaggor innan GM blev myndig? Känns helt sjukt att en så dysfunktionell familj flugit under radarn på det sättet.

Tyvärr tror jag att kombinationen av dålig genetik och uppväxtmiljö har bidragit till det monster vi ser framför oss idag. En mycket sjuk person som uppvisar tecken på psykopati.

Ja det kan man undra. Soc och skolan ingriper bara när mammor hävdar att pappor är dumma, så att de själva ska få ensam vårdnad. Alla andra fall skiter dom i. Mest hjälp till den som skriker högst!
Citera
2025-12-30, 21:08
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nej, det vet vi inte ,men förutsättningarna ser goda ut med tanke på att dom tog honom på bar gärning och att det fanns delar kvar i huset. Huvudet brukar vara viktigt när det gäller dödsorsak.
Kroppsdelarna är ju inte heller gamla vilket ökar chansen för att utreda en dödsorsak.

Det fallet i Aftonbladet kan ju ha rört sig om att man inte funnit huvudet för han påstod att hon ramlat och slagit huvudet i.

Jag hoppas och tror att han blir dömd för båda brotten.
Men i dagsläget vet vi nästan ingenting om bevisläget, och folk hävdar i sten att de vet att han kommer att bli dömd för mord, och jag med fler försöker förklara att det inte är så enkelt som folk tror.
Citera
2025-12-30, 21:09
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Någon skrev tidigare att han har jobbat som lastbilschaufför alldeles nyligen och setts i Årsta (där det bl a finns grossister för frukt och grönt). Vet förstås inte om det stämmer.

Expressen har en fyllig artikel, att han i maj 2022 frontalkrockade med en färdtjänsttaxi. Enl. vittnen så styrde han över i mötande körfält och frontalkrockade.

"– Innan olyckan skedde, sekunder innan, såg jag bara att den där bilen körde mot mig, berättade taxiföraren senare i polisförhör.

Flera vittnen till krocken bekräftade förarens version: Den vita Saab som Vilma Andersson körde hade styrt över i motsatt körfält och kört rakt mot taxibilen utan att bromsa in.

... Det dröjde nästan två år innan tingsrätten dömde Vilma Andersson till dagsböter på sammanlagt 26 000 kronor för vållande till kroppsskada och vårdlöshet i trafik.

Under tiden där emellan hade Vilma Andersson hunnit slutföra sin utbildning till lastbilschaufför och jobba åt flera åkerier, enligt hans sida på Linkedin.

.... Några månader efter domen återkallade Transportstyrelsen Vilma Anderssons körkort."

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/vilma-andersson-orsakade-frontalkrock--fornekade/

Trafikolyckan var enl. Expressen i maj 2022 sedan dröjer det nästan två år tills domen faller och ngr månader senare återkallas hans körkort.

Från våren 2024 har han alltså inte arbetat som lastbilschaufför. Vad har han gjort sedan dess??
Citera
2025-12-30, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Jag hoppas och tror att han blir dömd för båda brotten.
Men i dagsläget vet vi nästan ingenting om bevisläget, och folk hävdar i sten att de vet att han kommer att bli dömd för mord, och jag med fler försöker förklara att det inte är så enkelt som folk tror.

Det är sant men fallet skiljer sig markant från andra fall där man knappt funnit mordplatsen och inte heller alla delarna. Jag tror att detta fallet blir en walk in the park. Och den tekniska bevisningen kommer finnas då han inte hunnit röja sina spår.
Citera
2025-12-30, 21:10
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Expressen har en fyllig artikel, att han i maj 2022 frontalkrockade med en färdtjänsttaxi. Enl. vittnen så styrde han över i mötande körfält och frontalkrockade.

"– Innan olyckan skedde, sekunder innan, såg jag bara att den där bilen körde mot mig, berättade taxiföraren senare i polisförhör.

Flera vittnen till krocken bekräftade förarens version: Den vita Saab som Vilma Andersson körde hade styrt över i motsatt körfält och kört rakt mot taxibilen utan att bromsa in.

... Det dröjde nästan två år innan tingsrätten dömde Vilma Andersson till dagsböter på sammanlagt 26 000 kronor för vållande till kroppsskada och vårdlöshet i trafik.

Under tiden där emellan hade Vilma Andersson hunnit slutföra sin utbildning till lastbilschaufför och jobba åt flera åkerier, enligt hans sida på Linkedin.

.... Några månader efter domen återkallade Transportstyrelsen Vilma Anderssons körkort."

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/vilma-andersson-orsakade-frontalkrock--fornekade/

Trafikolyckan var enl. Expressen i maj 2022 sedan dröjer det nästan två år tills domen faller och ngr månader senare återkallas hans körkort.

Från våren 2024 har han alltså inte arbetat som lastbilschaufför. Vad har han gjort sedan dess??

Levt på arv och mammans pension. Står i ETC’s artikel.
Citera
2025-12-30, 21:11
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hur kommer det sig att socialtjänsten aldrig gjorde något ingripande när det nu har kommit fram att GMs mamma var/är alkoholist, samma med pappan, brodern var narkoman och att GM uppvisat sjukt beteende under sin skoltid? Någon måste väl ha sett röda varningsflaggor innan GM blev myndig? Känns helt sjukt att en så dysfunktionell familj flugit under radarn på det sättet.

Tyvärr tror jag att kombinationen av dålig genetik och uppväxtmiljö har bidragit till det monster vi ser framför oss idag. En mycket sjuk person som uppvisar tecken på psykopati.

Det är de delar som är maskade i RPU:n som gjordes 2019. Det framgår dock att VA "är frustrerad över myndigheternas bristfälliga respons"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Vart har de flaggats? Länka gärna, de kommer ske på helix de är ju bara 10-15 min med bil dit

6min max!
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji

Han kan ha kört bil utan körkort, inklusive lastbil.
Citera
Medlem
tarvligatjejens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det är extremt osannolikt att My var kvinnans första offer.

Så här pass störda personer har ett mycket stort begär att döda. Jag tror inte ett ögonblick på att det var hennes första mord efter 26 år.

Det är högst troligt att My är MGMs första offer IOM hur stort fiasko till mord hon begick. MGM har nog för lågt intellekt för att lyckas komma undan med mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ditalltpekar
Stuntman Mike i Tarantinos Death Proof? Fast allvarligt talat så borde han sitta inne på livstid bara för detta. Var ju inte en tung lastbil han valde ut.
Ja, tänkte oxå på den filmen när jag läste om Anderssons taxikrock…

Nu när jag tänkt lite så kanske det påminner lite om piloten som åker in i en bergsvägg. Fast mer generellt: fordon som man medvetet krockar. Sjukt!
Citera
2025-12-30, 21:13
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Bortförandet och styckningen kan han inte prata bort. Hans fokus kommer ligga på att hitta på en story som inte faller inom mord, utan istället dråp eller vållande till annans död.

Olyckshändelse är inte ovanligt heller ovanligt att hävda heller. Eller varför inte helt orimliga historier allteftersom bevisningen läggs fram, där mållgan dyker upp.

Vi får hoppas att alla kroppsdelar återfinns, inklusive huvudet. Om det saknas kan det ju vara svårt att bevisa mord ( om det är våld mot huvudet som är dödsorsaken).
Citera
2025-12-30, 21:13
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Levt på arv och mammans pension. Står i ETC’s artikel.
Pappans arv då eller. För han är ju avliden.
Stämmer det att mamman är inlagd på demenshem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in