2025-12-30, 21:15
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det är sant men fallet skiljer sig markant från andra fall där man knappt funnit mordplatsen och inte heller alla delarna. Jag tror att detta fallet blir en walk in the park. Och den tekniska bevisningen kommer finnas då han inte hunnit röja sina spår.

Jag hoppas självklart att du har rätt, men jag väntar på bevisningen innan jag tror något.
Han kan ju faktiskt ha hunnit göra sig av med både kroppsdelar och annan bevisning innan polisen grep honom.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Ja här hittade jag en till (korkad) fråga.

Svar: absolut, bollen är rund allt kan hända. Är ovan scenario troligt tror du? Vi kan spekulera i om det var UFOn som gjorde Robin till transa oxå?

Inte fan vet jag, en diagnos har ju tidigare ändrat dom från mord till dråp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarvligatjejen
Det är högst troligt att My är MGMs första offer IOM hur stort fiasko till mord hon begick. MGM har nog för lågt intellekt för att lyckas komma undan med mord.

Han kan ha skadat djur istället, det aset. Vad hände med katterna som han postade en bild på på Facebook? Stackars dem.
Citera
2025-12-30, 21:16
Medlem
solstrålars avatar
Så han försökte i princip ta livet av sig här men misslyckades. Synd.
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Är det någon som vet när MGM:s pappa dog och vad han dog av?
Citera
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants

Då är det två olika användare som ljuger om att han har setts som chaufför i år. Den ena skrev om i påskas och den andre om alldeles nyligen. Men visst ljuger folk här på Flashback. Men jag tyckte att åtminstone tipset om att han setts i Årsta lät trovärdigt. Firman namngavs.

Han kan väl ta om körkortet i det här sjuka landet där allt är tillåtet säkert?

Ja man undrar ju, om han skaffade sig ett nytt körkort i ett nytt namn?
Citera
2025-12-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Jag hoppas självklart att du har rätt, men jag väntar på bevisningen innan jag tror något.
Han kan ju faktiskt ha hunnit göra sig av med både kroppsdelar och annan bevisning innan polisen grep honom.

De hade span på honom i 10 timmar vilket ökar chanserna för att han inte hann röja undan något.
Citera
2025-12-30, 21:17
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hur kommer det sig att socialtjänsten aldrig gjorde något ingripande när det nu har kommit fram att GMs mamma var/är alkoholist, samma med pappan, brodern var narkoman och att GM uppvisat sjukt beteende under sin skoltid? Någon måste väl ha sett röda varningsflaggor innan GM blev myndig? Känns helt sjukt att en så dysfunktionell familj flugit under radarn på det sättet.

Tyvärr tror jag att kombinationen av dålig genetik och uppväxtmiljö har bidragit till det monster vi ser framför oss idag. En mycket sjuk person som uppvisar tecken på psykopati.
Jag menar inte att skuldbelägga någon men vid den här typen av störningar så är det som du skriver här en kombination av genetik och uppväxtmiljö som ligger bakom.
Ja man undrar hur fungerande familjen var och hur barnens uppväxt såg ut.
Citera
2025-12-30, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Olyckshändelse är inte ovanligt heller ovanligt att hävda heller. Eller varför inte helt orimliga historier allteftersom bevisningen läggs fram, där mållgan dyker upp.

Vi får hoppas att alla kroppsdelar återfinns, inklusive huvudet. Om det saknas kan det ju vara svårt att bevisa mord ( om det är våld mot huvudet som är dödsorsaken).

Om du inte läst FUP från 2019 (bortrövandet) så kan man sammanfatta hans inställning med förnekande, bortförklarande, och till slut delvis medgivande i dom delar han var överbevisad. Alltså som det brukar se ut.

Småkorkad och barnslig med allvarliga störningar.
Citera
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Pappans arv då eller. För han är ju avliden.
Stämmer det att mamman är inlagd på demenshem?

Farmor och farfars arv. Pappan va ju död så sönerna fick hans del.

Vet inte om det är trådsanning eller finns källa på att mamman sitter på hem för demens.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Pappans arv då eller. För han är ju avliden.
Stämmer det att mamman är inlagd på demenshem?
https://vardaga.se/verksamheter/lindegard/
Citera
2025-12-30, 21:19
Medlem
Tror 100% att frontalkrocken va med avsikt.. Men tror ni att han ville ha ihjäl personerna i taxibil eller var det kanske ett suicidförsök??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in