2025-12-29, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lesan
Hon försökte ju även få Moa att flytta när hon gick i gymnasiet , fixade en lägenhet på annan ort och körde alla hennes saker dit. Sen fick de göra om och hämta allt då hon inte trivdes. Tänkte redan då att det där var knappast Moas idé utan något som Linda fått henne till . Tror inte hon är , eller ens har varit ,särskilt intresserad av barnen utan mer av konceptet ”polyfamilj med många barn” . Nu är polyfamiljen över och då har hon heller inget intresse av barnen
Hon har bara velat organisera, vika tvätt och färgmatcha. All kärlek och omvårdnad tog Hampus och Erik..och så fortsätter det. Hampus bryr sig om alla barnen är och ser till att de träffas. Linda verkar inte göra något för att få barnen att komma till henne, inte ens på julen. Men det är väl så att barnen inte vill!
Citera
2025-12-29, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanland1
Exakt så! 😂
Jag kan inte heller åka och är i hennes ålder men likt förbannat så försöker jag åka iallafall fast jag är jätterädd för både höjden och farten. Nån form av minne kommer mina barn att få av mig iaf. 😆

Ja man kan åka och man behöver ju inte kasta sig nerför backen som barnen kanske gör många gånger gör utan man tar sin tid men hon vägrar räcker liksom att hon ansträngde sig och körde barnen dit för att visa att hon också gör nåt med barnen
Citera
2025-12-29, 11:05
Medlem
Det hade varit lite kul och veta hur Linda va under sin uppväxt va hon lika dan då som hon är idag? Va hon poppis på skolan eller va hon tyst som en mus, eller va hon mobbad eller va hon en mobbare?
Citera
2025-12-29, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malincecilia76
Hon har bara velat organisera, vika tvätt och färgmatcha. All kärlek och omvårdnad tog Hampus och Erik..och så fortsätter det. Hampus bryr sig om alla barnen är och ser till att de träffas. Linda verkar inte göra något för att få barnen att komma till henne, inte ens på julen. Men det är väl så att barnen inte vill!
Hon är som tidigare sagts en narcissist av den värsta sorten. Hon älskar bara sig själv och ingen annan. Hon kommer aldrig att göra något som inte gynnar henne. Hon har stort kontrollbehov och fattar inte att hon gör något som helst fel för hon kan inte göra något fel. Hon blev nog otroligt bortskämd och var den som bestämde över sin mamma och där har vi nog förklaringen. H och E måste ha varit blinda, dumma eller rädda när de var ihop för annars hade de dragit för länge sedan för barnens skull om inte annat. Det bästa för alla nu är att hon håller sig i stan så de får lugn och ro i Ström hon behövs ej i barnens värld längre.
Citera
2025-12-29, 12:36
Medlem
Citat:

Ja Erik har alltid funnits där för barnen Hampus halvdant medans han bodde ilag med Linda och Erik han blev bättre när han va tvungen att sköta allt själv idag så har han alla sina barn plus extra barnen boende hemma det hade han inte när dom bodde i vita huset då verkade Isabelle bo på heltid hos sin mamma och Linda hon har väl aldrig velat ha med barnen att göra hon kunde sära på benen och skaffa dom och föda dom men inget mer
Citera
2025-12-29, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag-heter-Linnea
Ja Erik har alltid funnits där för barnen Hampus halvdant medans han bodde ilag med Linda och Erik han blev bättre när han va tvungen att sköta allt själv idag så har han alla sina barn plus extra barnen boende hemma det hade han inte när dom bodde i vita huset då verkade Isabelle bo på heltid hos sin mamma och Linda hon har väl aldrig velat ha med barnen att göra hon kunde sära på benen och skaffa dom och föda dom men inget mer
Håller med om att E var den som ställde upp mest för alla barnen, han fanns där då de behövde någon vuxen. Han var deras klippa. H fjantade oftast omkring med L och de gjorde flera gånger narr av E. Så fult gjort, kan undra om han fått någon ursäkt av dem? H har ju bättrat sig men han når inte upp till hur mycket E ger barnen i trygghet och värme tror jag.
Citera
2025-12-29, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svbk-tant
Håller med om att E var den som ställde upp mest för alla barnen, han fanns där då de behövde någon vuxen. Han var deras klippa. H fjantade oftast omkring med L och de gjorde flera gånger narr av E. Så fult gjort, kan undra om han fått någon ursäkt av dem? H har ju bättrat sig men han når inte upp till hur mycket E ger barnen i trygghet och värme tror jag.

Håller med om hur dom behandlade Erik, han va aldrig intresserad av filmandet och alla deras 3683 idéer dom jämt fick. Minns så väl en frågestund dom hade på kanalen, eller pekleken heter det. Där frågan kom om vem som är mest gränslös i sängen och har högst drift och både Hampus och Linda pekar på varandra och skrattar, medans Erik sitter jämte och ser på, han pekade på Linda men dom två tittade bara på varandra med ett stort flin. Kan ju bara gissa hur många gånger dom haft sex utan honom, det va ju Linda som tvingade med Erik till denna tresamhet, det va nog inget som han hade något att säga till honom. Dom la ut någon gång att när dom
träffade Hampus så va det Linda som låg och smsade med honom på kvällarna och flörtade och ja ”Erik låg oftast bredvid och så diskuterade vi vad jag skulle skriva”. Heeeelt sjukt, Linda hade bara Erik för bekvämlighetens skull och Hampus för att det pirrade där
Citera
2025-12-30, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillBaraVetaaa
Håller med om hur dom behandlade Erik, han va aldrig intresserad av filmandet och alla deras 3683 idéer dom jämt fick. Minns så väl en frågestund dom hade på kanalen, eller pekleken heter det. Där frågan kom om vem som är mest gränslös i sängen och har högst drift och både Hampus och Linda pekar på varandra och skrattar, medans Erik sitter jämte och ser på, han pekade på Linda men dom två tittade bara på varandra med ett stort flin. Kan ju bara gissa hur många gånger dom haft sex utan honom, det va ju Linda som tvingade med Erik till denna tresamhet, det va nog inget som han hade något att säga till honom. Dom la ut någon gång att när dom
träffade Hampus så va det Linda som låg och smsade med honom på kvällarna och flörtade och ja ”Erik låg oftast bredvid och så diskuterade vi vad jag skulle skriva”. Heeeelt sjukt, Linda hade bara Erik för bekvämlighetens skull och Hampus för att det pirrade där
Min hypotes är att det hela grundade sig i ett triangeldrama. Dom har i sin gamla blogg nämnt att H blev attraherad av E när dom arbetade tillsammans, samt beskrivit hur E och L befann sig i en svacka då det hela först begav sig:
Citat:
"Vi fick tag på en kille genom en arbetskamrat som utbildade sig för att kunna börja. Jag blev utsedd att vara hans handledare under introduktionen. Första gången han kom till jobbet tänkte jag att det var en snygg kille! Kul att han ska börja här, så man får nåt fint att kolla på. "
"De hade en svacka i sitt förhållande och visste väl inte riktigt var det skulle leda."
- polyfamiljen.blogg.se
H blev kär i E, L blev kär i H, och E var kär i L. H fattade nog mer tycke för L med tid, och när han sedan lämnade hade L inget kvar i relationen.
Citera
2025-12-30, 19:12
Medlem
Herregud, senaste vloggen! Inte ett ord om att hon inte träffade de stora barnen i jul, men hon mår ju inte bra av att de inte vill vara med henne mer. Nils var jättesur. Sen ska hon nu köpa nya bil!! Hur har hon råd med det??
Citera
2025-12-30, 19:58
Medlem
Men snälla människa! Lägg ner kameran och ta tag i att trösta ditt barn!!!! Nils är uppenbarligen upprörd över att något gått fel i upplägget gällande paketutdelningen. Nils har valt bort att åka med hem till henne alla gånger kanske just av den här anledningen, att hon inte kan respektera hans behov. Han är uppenbarligen känsligare än de andra.
Citera
2025-12-30, 21:00
Medlem
Och något jag tycker är märkligt är att ingen av föräldrarna tänker något mer än att "Nils behöver egentid med en vuxen ibland". Han har ju garantetat något inom NPF och har verkligen svårt med talet. Underbar liten kille men har svårt att förstå varför, speciellt Linda, ska vara så satans fasadig i vloggarna...
Citera
2025-12-30, 21:30
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Herregud, senaste vloggen! Inte ett ord om att hon inte träffade de stora barnen i jul, men hon mår ju inte bra av att de inte vill vara med henne mer. Nils var jättesur. Sen ska hon nu köpa nya bil!! Hur har hon råd med det??

Dessutom en VW T-Roc, en mini-SUV. Hon har fyra barn i barnstol/på kudde och ska byta in en fullstor 7-sits Kodiaq, mot något som basically är en VW Golf på styltor.

Hon downsize:ar allting hela tiden och gör allt hon kan för att distansera sig från familjen. Sen undrar hon varför hon har huvudvärk och gråter varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in