Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Detta?: https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/Xw65yx/styckade-fruns-kropp--frias-for-mord

Vilken del eller delar va det som saknades i detta fallet?
Citera
2025-12-30, 20:51
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunafingrarna
Japp, tre etniska svenskar, fast de får inte hårdare straff p.g.a. etniciteten, jävla skit.
Värre är nästan att de hamnar på kvinnoanstalt
Citera
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laxfittan
Nej det är åklagaren som har bevisbördan
Inte på det sättet som expertisen på Flashback får för sig. Försvaret måste kunna presentera en alternativ historia som förklarar fakta och inte är uppenbart påhittad.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Jo, men det måste ju vara just en teori som inte kan bortse från som uppenbart långsökt och påhittad. Den ska förklara:

1. HurvGM kan vara kopplad till tid och plats där BO senast syntes vid liv.
2. Hur delar av liket har kunnat hittas i en fastighet som GM har tillgång till.
3. Hur andra delar av liket har hittats tillsammans med GM (detta erkänner han dock).
4. Varför GM gjort förberedelser för brottet.

Eftersom jag är rätt säker på att åklagaren kommer att ha bevis på förberedelser så måste en alternativ gärningsbeskrivning gå ut på att GM har åkt runt och letat efter ett lik att stycka. Och plötsligt, bara minuter efter att BO dödats av en okänd person, ser han henne liggande död och tar med henne.

Nja, det kan väl komma en story som ger utrymme för alternativ gärningsperson, det vet vi ingenting om.

Jag tror själv att fallet är okomplicerat, han fälls för mord, det hindrar ju inte resonemang kring olika händelseutvecklingar.
Citera
Medlem
Turgenjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Kommer förlängas med all sannolikhet, tänk på att en rättspsykiatrisk undersökning ska göras och den tar 1 månad att genomföra så fup kommer ta tid
Först görs nästan alltid en paragraf 7-undersökning, som inte tar mer än någon timme, om inte den läkaren anser att det är nödvändigt att genomföra någon rättspsykiatrisk undersökning så görs heller ingen.
Citera
2025-12-30, 20:52
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Mycket bra att kartlägga aset, synd att ingen plockade honom där och då. Sveriges mest hatade människa numera

Troligen nu han fick skyddad identitet. Undrar vart han flyttade?
Citera
Medlem
Angeliqas avatar
I den rättspsykiatriska undersökningen, gjord i november 2019, uppger VA att han är oskuld.
Citera
Medlem
Undrar vad hans ekonomiska och sociala status var nu
Hade han jobb ?
Vänner ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Vilken tid tror ni hon dog?
Vilken tid tror ni hon styckades?
Vad hände runt sjön och på bryggan? (Denna har jag svårast att förstå)
1. Dödad inom 1-2 timmar.
2. Påbörjad ganska omgående efter döden jag tror äcklet tog foton och filmade liket tyvärr. Men att styckning gjordes i omgångar
3. Tror Sjön var en sken manöver av polisen, för att GM skulle röra på sig vilket han gjorde med kroppsdelar. GM följde nog flashback och medierna
Citera
2025-12-30, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Detta?: https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/Xw65yx/styckade-fruns-kropp--frias-for-mord
Låt dom döma honom till brott mot griftefriden

Denna snubben kommer då få smaka på vad han förtjänar

Han kommer få bli utsatt för precis det han själv utsatte My för
Citera
2025-12-30, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Näääää. Man kan inte se det va !?! Hoppas ni kan se det på denna övertydliga bild 🙈
https://imgur.com/a/KckL4S2

Ok, du har en viss poäng här kanske men jag kommenterade själv just den bilden. Det handlade dock om helheten, örhängena och den fasansfulla frisyren bla.. ser ut som en riktig djuping totalt sett, speciellt när jag vet vad vad han tidigare gjort.

Nån sa att han ser ut som det flesta, och nej, det gör han inte. Trodde mig inte kunna läsa av hans och andras jävla själ genom att bara titta på ögonen.
Citera
2025-12-30, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Aha det är brott begågna efter att lagen införs menar du? Men han kan ändå sitta på livstid med dagens lagar. Blir han dömd till livstid är det inte givet att straffet senare blir tidsbestämt. Och de bedömde ju att det fanns en risk för återfall i brott redan 2019.

Då borde han inte släppts så fort om de bedöms finnas återfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in