Citat:
Ursprungligen postat av
Kaptenstjärt
Alla parkeringsplatser vid centrum är privata, förutom P-huset. Även de som är utmed byggnaden, dvs som ser ut som vanlig gatuparkering.
Problemet kvarstår, om du står vid centrum, innan tunneln, så kommer det bli svårt att tajma, du vet inte heller om personen går till vänster eller höger efter tunneln.
Parkeringen utanför Bergahallen, vid idrottshallen ger uppsikt över gångtunneln. Det är också mycket mer öde om du vill sitta och vänta på ett offer.
Borde bli precis där Sandbäcksvägen startar.
Jo, jag förstår helt vad du säger och det är rimligt! Jag bor i området och går förbi där ofta.
Jag vill dock mena att det är runt jul - alla är inte hemma och det är knappt någon ute. Varför skulle det inte finnas platser att stå i lä med bilen? Ingen reagerar vid den tiden, särskilt inte runt jul. Det är ju inte omöjligt, eller hur?
Och ja, det är väl svårt att tajma/veta vart personen går, men det räcker ju att köra lite långsammare på distans och hålla utkik.
Yes, parkeringen vid Bergahallen är Sandbäcksvägen 2/Tallsätravägen 9. Han kan helt klart ha stått där, eller till och med mellan hallen och IP.
Kvarstår att se.
Vi är ju i alla fall överens om att han troligtvis legat i lä på span.