Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 17:42
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Varför skulle en kvinna vilja sitta på en anstalt bland män?
Anhöriga till Vilma har ju berättat för media att Vilma identifierar sig som kvinna.

Jag skiter fullständigt i vad hen identifierar sig som, juridiskt är han fortfarande en msn och ska således inte sitta bland kvinnor. Att aset dessutom valt att heta Vilma Andersson är bara vidrigt.
Citera
2025-12-30, 17:43
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Skulle vara intressant att höra hur han är från någon som dejtat honom. Det framstår som han har en del sociala skills ändå. Alltså ingen enstöring.

Dejtade hen jämnåriga alltså? Har jag svårt att tro.
Citera
2025-12-30, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nrg-py
Vet inte om den varit uppe ännu, men bild från mötesplatsen.se

https://imgur.com/wQ07A71

Bore dchysst om vi kan få se texten ockdå, dller hsr hon bara en bild?
Citera
2025-12-30, 17:44
Medlem
Harry_s avatar
frågan är om handlade verktygen för att stycka under tiden polisen spana på honom
sen om han har hunnit stycka så måste dom ha tappat honom
Citera
2025-12-30, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etisbew
Det är klart den debatten är viktig, även om den här idioten uppenbarligen var sjuk i huvudet redan innan könsbytet. Det är bara lustigt att i vanliga fall är det viktigt att kalla mentalt sjuka könsbytare för rätt pronomen men inte i detta fall när det är negativt.

Nu är han ju man. Både biologiskt och folkbokförd. Så det blir en icke-fråga enligt mig. Men poera att det varit så att han folkbokfört sig som kvinna och valt att leva som kvinna, då håller jag helt med dig. Man får vara konsekvent i sin åsikt.
Citera
2025-12-30, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Varför tror folk att han kommer dömas till RPV? Krävs att man är manisk/psykotisk för att dömas till det. Är man personlighetsstörd döms man till fängelse, se Johanna Möller och hon som mördade Tove som båda två är diagnosticerade med psykopati. Tyvärr öppnar detta för att GM kan släppas i förtid. Ett flertal mördare i Sverige har släppts efter 12-18 år, det är väldigt sällan de blir inlåsta förevigt.

Regeringen ska inför straffet förvaring nästa år, liknar det man har i Norge där man kan dömas till fängelse på obestämd tid. Borde ha gjorts för längre, längre sen.

Jag anser att han ska dömas till RPV. Om man våldtar och mördar då är man inte riktigt frisk i psyket anser jag.
Citera
2025-12-30, 17:46
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Reggade mig på ETC, där står det bland annat:

"Istället ska hon ha levt på sin mammas pension, enligt handlingar.

I offentliga handlingar framgår det att mammans gode man larmade om hur hon åsidosatte sina egna hyresbetalningar för att kunna swisha Vilma Andersson och en annan nära anhörig. Det hela gick så långt att hon ådrog sig tiotusentals kronor i skuld till Kronofogden och god man fick driva processen till tingsrätten."

"Samtidigt som 26-åringen levde på sin mammas pensionspengar bytte hon tilltalsnamn till Vilma.

Under det namnet dömdes hon i januari 2024 efter att ha orsakat en frontalkrock med en färdtjänstbil, med följden att en 57-årig kvinna skadades."

"Ett knappt halvår senare, i juni 2024, använde 26-åringen ett nytt namn – och då ett manligt. Det framgår av ett inkassokrav till 26-åringen som Dagens ETC har tagit del av. I handlingar från myndigheterna rörande mammans förvaltarskap från den här tiden refereras 26-åringen ömsom till som sin mammas son och sin mammas dotter."
Citera
Medlem
buddy99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
+1

Han är duktigt skadad biologisk massa. Se på ögona, som på en hammarhaj! Han måste väck från planeten vår, snabbare än snabbt.

Hoppas på rättspsykiatrisk vård, allt annat vore vansinne.
Så får ni en ny Thomas Quick.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
frågan är om handlade verktygen för att stycka under tiden polisen spana på honom
sen om han har hunnit stycka så måste dom ha tappat honom

Han hade ju flertalet timmar på sig att stycka. Tror han gjorde det direkt efter han tog henne i bilen och även att hon dog i bilen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Det stämmer inte, inte alla autistiska personer är lika, finns många sociala. Det här är en myt.
Exakt. Och alla autistiska personer är inte empatilösa.
Citera
2025-12-30, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Bore dchysst om vi kan få se texten ockdå, dller hsr hon bara en bild?

Bilden hittas via pimeyes och vidare info är bakom betalvägg.

https://shorturl.at/KlVmB
Citera
2025-12-30, 17:48
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Sååå, tyvärr kan han komma billigt undan även denna gången, det är nu upp till åklagare att hitta vart My mördades och av vem! Så detta kan falla ut som i Linda Cheng fallet! Usch
Finns inte mycket gemensamt med det fallet!
Här kommer det att bli mord. Annars ska jag käka upp mina foppatofflor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in