Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeBop1
Undrar om hans mamma sitter nu på äldreboendet och ser dessa nyheter och vad hon tänker… om hon har alkoholdemens behöver inte långtidsminnet vara påverkat. Så hon kan mycket väl känna igen honom på tv.

Det där med demens är nog rätt vanligt bland psykiskt sjuka, säkert en del mord som inte klaras upp tack vare att gärningsmannen är dement.
Kanske även sonen har tidiga tecken på demens. I grund och botten är nog hen psykiskt sjuk och hade förr i tiden varit inlåst på mentalsjukhus.
Citera
2025-12-30, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven5678
Som jag förstått var han ganska klent byggd o lättvikt, måste på något sätt lurat in henne i en situation (som Wilma?) och där fått ett bra tillfälle att baxa in henne i bilen. Kanske ett hammarslag i huvudet när hon ska hjälpa till med något inne i bilen. Kanske trodde hon det var en kvinna i nöd och insåg inte faran.

Tänker på scenen i Lammen när mördaren ber om hjälp med att lyfta in en soffa i skåpbilen

Troligtvis hade offret hörlurarna i öronen med tanke på att de återfanns på platsen där kammaren och buntbanden hittades
Citera
2025-12-30, 17:23
Medlem
Den stora frågan jag ställer mig ( säkert fler än jag )

VEM är stolpskottet till läkare som ansåg att detta missfoster fick gå lös i samhället?
Varför tog han inte in och fick genomgå en rättspsykiatrisk kontroll?

Politiker Läkare Rättsväsendet har blod på sina händer...
Citera
2025-12-30, 17:24
Medlem
Det står ju även på krimfup att *ngr*d S*bb
I, i, ä samt *nd*rs S*bb A, e, ä, förekommer i en eller flera domar, släktingar? Kanske har något att göra med traumat som diskuterats.
Citera
2025-12-30, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Finns det något alls om förloppet ännu? Man kan hoppas en tröst i att My tappade medvetandet omedelbart och aldrig hann uppfatta vad som hände. Andra ytterligheten är en kamp innan hon förs bort och är vid medvetande fången i en stuga någonstans under något dygn.

Rättsmedicin och teknisk bevisning lär ge svar även utan förhörsunderlagen.
Vi vet egentligen inte så mycket, bara att ett vittne hörde kvinnoskrik vid 01:30-tiden.

Hoppas verkligen allt gick snabbt så hon slapp lida.
Citera
2025-12-30, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Oj oj oj, det där en en ny bild som talar för vår teori.

Ser ut som ett totalt freak. Lås in o kasta väck nyckeln
Citera
2025-12-30, 17:26
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
kemisk kastrering fungerar inte på personer som inte vill.

Då får man titta på andra alternativ. Och en önskan hos GM anser jag man bortse ifrån när vi talar om att begränsa defekter i psyket.
Citera
2025-12-30, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Som mamma till döttrar hoppas jag nog på vanligt fängelsestraff och att han inte är isolerad.

Det blir livstid eller RPV om domstolen finner bevis för mord. Om KV får ta hand om honom/henne så kommer han skyddas. (Isoleras kanske)
Citera
2025-12-30, 17:27
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curren
Den stora frågan jag ställer mig ( säkert fler än jag )

VEM är stolpskottet till läkare som ansåg att detta missfoster fick gå lös i samhället?
Varför tog han inte in och fick genomgå en rättspsykiatrisk kontroll?

Politiker Läkare Rättsväsendet har blod på sina händer...

Det man ska komma ihåg, är att den fråga som läkaren svarar på, är huruvida personen på grund av sjukdom, i framtiden kommer begå brott.Det finns människor som väljer att begå vedervärdiga brott av fri vilja, utan att vara influerade av sjukdom. En läkare kan inte bedöma huruvida en person någonsin i framtiden kan komma att välja att begå vedervärdiga brott.
Citera
2025-12-30, 17:28
Medlem
Sven5678s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliverboi
Vi vet egentligen inte så mycket, bara att ett vittne hörde kvinnoskrik vid 01:30-tiden.

Hoppas verkligen allt gick snabbt så hon slapp lida.
Skrik tyder nog dessvärre på en viss kamp, lär framkomma hur länge skriken pågick o.s.v
Citera
2025-12-30, 17:29
Medlem
Vet inte om den varit uppe ännu, men bild från mötesplatsen.se

https://imgur.com/wQ07A71
Citera
2025-12-30, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enannandelavstan0
Det står ju även på krimfup att *ngr*d S*bb
I, i, ä samt *nd*rs S*bb A, e, ä, förekommer i en eller flera domar, släktingar? Kanske har något att göra med traumat som diskuterats.
MGM:s morfar heter så som du skriver. Välkänd spelman från Rättvik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in