Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliverboi
Sovit har jag gjort, men inte på natten.

Tror inte det spelar någon större roll om man har vare sig självförsvarsutbildning eller överfallslarm om man får ett hammarslag i bakhuvudet.

Jag är man men kollar alltid bakåt när jag är ute när nån passerar, aldrig hörlurar på osv ! Tårgas Försvarspray är bra grejer!
Citera
2025-12-30, 17:39
Medlem
Alits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Curren
Kvinnan du pratar om är juridiskt MAN

Det är ju bara för att Skatteverket är långsamma att genomföra förändringen. Det spelar egentligen inte roll då denna person alltid varit en kvinna.
Citera
2025-12-30, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Finns det något alls om förloppet ännu? Man kan hoppas en tröst i att My tappade medvetandet omedelbart och aldrig hann uppfatta vad som hände. Andra ytterligheten är en kamp innan hon förs bort och är vid medvetande fången i en stuga någonstans under något dygn.

Rättsmedicin och teknisk bevisning lär ge svar även utan förhörsunderlagen.

Nej, väldigt lite, för att inte säga ingenting finns bekräftat om det faktiska händelseförloppet från det att My lämnade Rönninge Station till dess hon dog.

Däremot finns det många uppgifter om när span har skett, vilka tillhörigheter till My man har hittat, vilka andra fynd man har gjort etc.
Citera
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yllefilt
Men allt detta känns inte kompatibelt med bra gymnasiebetyg.
I Expressen så beskriver en tidigare arbetsgivare honom som barnslig och flamsig.
Det är liksom inget som stämmer med den här människan. Allt är bara konstigt.

Nej, grav personlighetsstörning och låg iq. Är väl inget konstigt alls?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alit
Oväntat och ovanligt med en kvinnlig förövare. Kvinnofängelser har tyvärr ofta högre levnadsstandard än fängelser för män, vilket gör att straffen blir mindre avskräckande. I och med detta, och andra brott så bör man se över möjligheter att ta bort gräddfilen i form av allt från färre regler till bättre mat som fängelser för kvinnor har. Fängelse är mer än bara förvaring. Det ska både rehabilitera och avskräcka!

Kvinnlig förövare vart då och när? Det är en man! Vad du än tycker
Citera
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alit
Det är ju bara för att Skatteverket är långsamma att genomföra förändringen. Det spelar egentligen inte roll då denna person alltid varit en kvinna.

Fast det är det som gäller var personen ska sitta. Och Skatteverket kommer inte att skynda på denna process nu alls.
Citera
2025-12-30, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Jag gissar att Vilma har uppträtt som kvinna och inte trans på dejtingsajterna. Stämmer det?
Skulle vara intressant att höra hur han är från någon som dejtat honom. Det framstår som han har en del sociala skills ändå. Alltså ingen enstöring.
Citera
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Det kan visst va en tillfällighet. Hela familjen bytte efternamn, och enligt någon i tråden var Vilma efter hans mamma.

Är hens, Vilma-Robins, föräldrar syskon tro?
Kolla hur människan ser ut… helt inavlad ju!
Citera
Medlem
Någon slängde upp en bild ifrån Mötesplatsen.se, ingen som kan hitta texten till den?
Senast redigerad av Florman 2025-12-30 kl. 17:45.
Citera
2025-12-30, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants

Domaren hänvisar mycket kort till att den rättspsykiatriska utredningen har fastställt att Robin/Vilma inte är allvarligt psykiskt störd. Man för inget vidare resonemang vad jag minns (skummade igenom domen idag).
Okej, jag ska läsa igenom fupen igen.

Hjälper dock inte att skuldbelägga någon eller ändrar något av vad som nu har hänt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goddi
Att den ormen numer kallar sig Vilma Andersson kan inte vara en tillfällighet!
Om ni minns den förvunna tjejen i Uddevalla där hennes huvud hittades i sin pojkväns lägenhet efter mycket letande! Nu får vi hoppas på sluten psykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning!
Att inte en röd lampa har börjat blinka på någon myndighet när en frigående psykopat bytt namn till Vilma Andersson är helt sinnessjukt!
Sveriges psykiatri och rättssystem använder kvinnor som försökskaniner för att se ifall dessa monster är friska eller inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det är väl inte säkert att de kommer att vara sjukskrivna länge? En del behöver jobbet för att få så mycket vardag som möjligt. Vet en vars barn tog livet av sig. Jag var förvånad att personen var tillbaks på jobbet efter 14 dagar men hen ville detta för att det var värre att vara hemma…

Jag tycker att familjen kan få avgöra själva om och när de eventuellt vill starta någon insamling. De kanske inte vill ha någon uppmärksamhet alls just nu?

Jo alla är vi olika dom lär ju flytta från Rönninge. Insamlingen var ju redan startad så dom får göra vad dom vill med pengarna även fast pengar inte hjälper nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in