Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 16:29
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brantfors
Vadå noll att tjäna? Nu vet vi inte hur utredningsläget ser ut, men allt annat än att bli dömd för mord får vi väl ändå utgå ifrån är en 'vinst' för Vilma? Vållande till annans död + gravfridsbrott exempelvis.

Resterande är så konspiratoriskt och/eller oinsatt att jag inte ids bemöta det.
Naturligtvis kommer GM att dömas till livstid alldeles oavsett bevisläge. Annars blir rättens ledamöter lynchade. Det bör en erfaren advokat kunna upplysa sin klient om.

Självklart drivs stora delar av dagens juristkår av rent penibegär. Självklart vill de som glufsar i sig ur köttgrytorna kalla det konspirationsteorier för att inte få sitt svineri synat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RazorKevlar
För att vad än svensken tar sig för så han gör han bort sig + idag är rättsväsendet helt genomsyrat av radikalfeminism!

Det finns hur många skandaler inom svenskt rättsväsende som helst, de ger sig aldrig!

Du kanske bör komma ihåg att det var innan t ex mobilspårning, DNA-teknik och kameraövervakning för att nämna några framsteg. Akilov kunde gripas efter några timmar tack vare föredömligt arbete av framförallt polisens kameraövervakningsgrupp. Anna Lindh-mordet klarades upp snabbt, och jag tror att hade Palme mördats idag hade den mördaren varit fast inom ett par veckor, med tanke på hur mycket kameror det sitter överallt i Sthlm City
Senast redigerad av Neverever31 2025-12-30 kl. 16:41.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Topshi
Han nekar mord men har erkänt gravfridsbrott. Han ska gå igenom en rättspsykiatrisk utredning nu i 6 veckor ca.
4 veckor max när man är häktad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sibbann
Förlåt jag omformulerar mig... Kvinnor i ens närhet. Barn fru syster. Ge din dotter som är student en tusing för taxi fram och tillbaka ett förslag bara

Många ungdomar flaxar ju runt hur mycket som helst. Ska man sponsra taxi varje 400 meter de måste gå ensamma på kvällen?
Citera
2025-12-30, 16:30
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radikalexorcist
Jag håller med dig till fullo.

Det här är inte en fråga om könstillhörighet, det är en fråga om hur lätt det är för uppenbart psykiskt störda individer att gå fria i samhället, när risken för återfall i allvarlig brottslighet anses vara mycket hög.
I det liknande fallet med Anna Lindhs mördare, en psyksjuk man med kniv, så fick hennes barn visst 100.000 kr vardera för en förlorad förälder. 1M får man bara om man blivit portad på en krog för man har en fet kjol.
Citera
Medlem
Välkomnar hon/han/den/det eller vad nu är för något till mitt jobb inom rättspsykiatrin. För döms inte denna människa till rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivnings prövning (sup) så vem ska då bli det!!??
Citera
Medlem
Stackars tjej och hennes familj. Vilken enorm tragedi.

Sveriges rättssystem och straffsatser är ett jävla hån och ett långfinger mot sin egen befolkning. Tidigare straffad för mordförsök på 10-årig flicka och får 1.5 år?!!! Det här hade fan kunnat förhindras. Jävla jubleidioter som har utformat vårt rättsväsende.
Citera
2025-12-30, 16:31
Medlem
Är det bara jag, eller visst ser han ut att ha nåt slags syndrom? Utvecklingsstörd på nåt vis. Det är dom där konstiga tänderna.
Men samtidigt verkar han ju inte helt bakom flötet heller med tanke på all planering.

Var håller Flashbacks skallforms-experter hus? Dom som brukar husera i dokusåpatrådarna.

Jag vet inte om jag hade blivit rädd om nån sån dök upp. Ser ut som nåt mongo med klen kroppsbyggnad bara. Inget som hade känts hotfullt för mig som medelålders kvinna.
Men det stämmer ju uppenbarligen inte. Helt plötsligt kan man få en hammare i huvudet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Men vad spelar det för roll? 🙄 Han, hon, hen, Vilma, f.d. Robin, Herr Andersson, pedofilen, 26-åringar. Hur kan man lägga så mycket vikt vid ett pronomen eller vad man kallar personen? Klarar du inte av att läsa och förstå en text?
Varför skulle det finnas Pridflaggor på rättegången? Och om det nu gjorde det, vad spelar det för roll?

Det spelar roll eftersom det handlar om en mans våld mot kvinnor. Och det är perverst att kalla missfostret för kvinna.
Senast redigerad av honn 2025-12-30 kl. 16:35.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kvinnan var väl inte heller speciellt stor, det går ju dra in en person i bilen och också ut.

Du har nog aldrig försökt flytta en lealös kropp?
Be en kompis som väger några kg mer än dig ligga helt avslappnad medans du försöker flytta kroppen och få in den över tröskeln i en bil.
Citera
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Polisen lägger ju ett pussel och rätten gör sällan bedömningen att ett pussel som strider mot Occhhams rakkniv är bra att döma efter. Säger GM att marsmänniskor la My i hans bostad, så vet alla att det är bullshit. Utom du då.

Ganska stor skillnad mellan att påstå att det finns aliens och att bevisa att just GM mördade den som är hittad död. Det tror jag tillochmed du fattar. Gör du inte det är det ditt problem. De flesta här inne fattar vad skillnaden mellan bevisning och indicier är för något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Det man vill veta nu är ju:

1. Kan man bekräfta mordplatsen
2. Kan man utesluta att han haft hjälp
3. Kan man fastställa dödsorsak
4. Kan man fastställa tidpunkt för det
5. Hela händelseförloppet

Blir nog svårt. I förra caset med honom så blånekade han de första 6 förhören, för att i det 7e, efter att ordentlig besvisning lagts fram, erkänna dådet.

Kan bli stökigt detta.

Det känns ändå som att man verkar ha en rätt så klar bild över hur delar av förloppet sett ut men utredningen fortsätter såklart med, det är inte någon brådska iaf.

Skulle inte bli förvånad över om GM slarvat i fler hänseenden han verkar inte vara något under av förslagenhet, kan inte vara någon slump att man undersökte stugan tex och kanske har han tom dokumenterat vissa handlingar?
Är väl rätt så ovanligt att man griper någon så här snabbt för ett liknande brott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in