Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 15:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Det tror jag inte!
Men länka gärna till ditt påstående så får vi se hur omständigheterna var där.

Här kan du läsa om mordet på Vatchareya i Boden.

Dömd för styckdråp.

Inget i nuläget utesluter väl att det kan bli samma utfall här?
Citera
2025-12-30, 15:53
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmmokey
Någon som vet hur man fortsätter som familj till My efter denna händelse? Om någon har kunskap.
Hur klarar de dagarna? Orka lägga energi på mat? Stiga ur sängen?

Antar de får dedikerade proffs som stöd men då måste de bli hembesök antar jag?

Tänker på dom lite för mycket, stackare alltså..
Första dagarna handlar nog om att klara av att fungera överhuvudtaget. Sedan packa ner det nödvändigaste och åka iväg/få skjuts till ett hotell eller till ett lugnt och rogivande värdshus och bo där utan att behöva fundera på mat m.m. för att sedan återvända hem när det känns "lättare" och då ta tag i hjälp och stöd utifrån.
Citera
Medlem
Bultnibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knachi
Det hoppas nog alla här inne, däremot tror jag det kommer ta tid då dessa personer är på en annan avdelning. Man får ju hoppas att någon som sitter där känner som oss.

Det tog ett bra tag innan Anders Eklund blev rejält misshandlad, tyvärr inte så mycket som man önskar.

Man njöt ju i fulla drag när man såg hans svart/lila ansikte efter den omgången.
Citera
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Eller så körde han bara runt för att leta efter ett passande offer passerade henne och vände runt med bilen.. verkar vara 100% slumpen att han mötte på just henne.

Ja men han lär ha gått ut direkt i så fall och frågat något, sen bankat henne i skallen med hammare direkt eller när hon gick vidare.
Citera
2025-12-30, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anyoun
Vi håller tummarna, ingen jag vill möta på ICA…

Fråga, detta med skyddad identitet. Man får inte säga vart den som har skyddad identitet bor (adress) men man får prata om den som person?
Typ person x med skyddad identitet som bedöms farlig finns i en större stad och sätter skräck bland oss kvinnor. Det är ok?
Talar du om någon för att väcka missaktning om denna (oavsett om informationen är sann eller inte) så kan det bli förtal. Spelar ingen roll om personen har skyddad identitet eller inte.
Du får inte sprida bilder på någon som har skyddad identitet.
Citera
2025-12-30, 15:54
Medlem
Har det framkommit om han hyrde stugan tillfälligt? Och varför? Om han nu hade kroppsdelar både i sitt hem och i stugan, varför på två platser?

För visst var det äldre paret folkbokförda på denna plats? Tänker att styckning ej är ljudlöst direkt och att de borde märka om han hade grävt på deras tomt?
Citera
2025-12-30, 15:55
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninHitler
Det tar jag nästan för givet.
Den här killen/"kvinnan"/det går igång hårt på sina fantasier och handlingar.
Det här är en riktig runkpelle....en runkpelle som går långt i sina utsvävningar men snoppen lär han vilja ha kvar och använda.

Låg IQ och grav personlighetsstörning. Antagligen därför han inte dömdes till vård förra gången. Vi behandlar psykiskt sjukdom i Sverige, inte personlighetsstörning. Nu är det slutlekt. Nu kommer han aldrig ut igen i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullykta
Tänker nog lite tvärtom, att det blev så här pga gängkriminalitet. Men du har har helt rätt i att vi sticker ut. I de flesta länder kan du inte få fram adress, personnummer mm. Men då hade nog inte heller FB fått lysa med sin starka närvaro? 😁

Ytterst sorgligt vad som har hänt My, vad det än är. Må hon vila i frid.

Jasså? Offentlighetsprincipen har väll alltid funnits nästan? Känns så i alla fall. 😆
Citera
Medlem
Låter som att MGM försökt återskapa mordet på Wilma Andersson, allt med namnändringen, styckningen, begravandet av delar, ev att han då behöll huvudet i sin lgh som i Wilma mordet och det var de kroppsdelarna de hittade där…
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Okej jag tackar dig så mycket för upplysningen om bunkern jag har ju bara varit där när han satt in låst. Så då var den kvar.
Grannen till bunker läkaren var däremot mindre road av alla besökare dit

OnT
Ja jag har bara hört det här som rykten att är det så att man sitter inne mer än ett år eller dömd för ett grovt brott så brukar man bli av med körkortet jag tror bara det gäller ekonomisk brottslighet som man får behålla körkortet.

Men som sagt det här är bara hörsägen och ingenting som jag vet.

Men att dessutom personen efteråt kunde dessutom ta lastbilskörkort??
Men jag är inte förvånad för det här är Sverige.

Och som andra har sagt om den där släggan så stämmer det att man brukar kunna ha en sån där liten handslägga för att slå på däcken med i en av lådorna för verktyg på lastbilen.

Jag kan inte fatta hur Sverige kan va så slappa mot såna här sjuka brottslingar.
Det är skillnad på brott och brott.
Kidnappar man en tjej borde man aldrig släppas ut igen.
Citera
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfittefett
Det tror jag inte!
Men länka gärna till ditt påstående så får vi se hur omständigheterna var där.

Styckmordet i Boden. Kristoffer Johansson mördade och styckade Vachareya Bansuan (eller hur det nu stavas)
Han fick åtta år eller hur det var.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkuck
Som taget ur en skräckfilm.
Ja, jag får satanistiska vibes, folk som dras till mörka sjuka grejer som att titta på döda kvinnokroppar på internet, det är inte bara sjuk det är mer än så, det är pure evil,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in