Citat:
Ursprungligen postat av
otholits
Högst troligt var My redan död när polisen satt utanför stugan. Det är alltid lätt att vara efterklok och givetvis hade de i det läget inte mycket att gå efter, därav inget ingripande i detta skede. På vilket sätt menar du att man fått bevis för att hon var död? Det framkom ju först i samband med att han försökte gräva ner kroppsdelar att så var fallet. Därav kan man nog högst troligt anta att han inte hunnit påbörja styckningen under tiden poliserna satt 50m från stugan.
Ja, det är min tolkning också, att hon redan var död. Jag menar inte att man fått bevis för att hon redan var död, beklagar eventuell otydlighet från min sida. Men jag finner det mer sannolikt just nu än att hon skullr levt och blivit mördad i tidsperioden när polisen hade span på GM. Och är därför kritisk till andras kritik mot den långa spaningstiden.
Det här blir ju endast min tolkning men jag tolkar det som att det framkom att det var just My som var död vid gripandet. Men att det är möjligt att något indikerat hennes död under spaningen vid huset. Och min hypotes är att något framkommit som gjort att man valt att inte ingripa förrän man tog honom på bar gärning med att skända kroppen. Kan naturligvig vara felaktigt men jag finnet det mer troligt än att hon skulle vara vid liv och att polisen skulle felat i den långa spaningstiden.