Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 15:20
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Händelseförlopp vid attacken, vad jag tror
Jag föreställer mig att planen var att tvinga in henne i bilen, som med 10 åringen, och använda hammaren som ett hot men att hon skrek ooch att han då började slå henne och det blev tumult i någon minut.

För som jag förstår det har han kört upp bakom/framför henne, gått ur bilen och även om hon har hörlurar märker man om nägon stannar och går ur bilen (när det inte finns några andra bilar och det är mörkt ut). Jsg kan t.o.m. föreställa mig att han jagade henne och då slog henne i bakhuvudet.

Sedan släpade han henne till sin bil och det är i detta tumult som han lämnar hammare efter sig, samt handskar. Detta för att han var super stressad.

Sedan åker han i väg med rivstart därav spåren i marken.

—-
Det har spekulerats att han åkte till en sjö, vad gjorde han där? Polisen sökte där, men varför?

Kan han stannat där för att döda henne på bryggan? Känns sjukt bökigt när hon väl är i bilen. Varför inte bara åka direkt till sitt hem för att stycka henne?

Bilspåren i marken är från där de hittade en del av hennes tillhörigheter, inte från platsen hon misstänks blivit överfallen.
Citera
2025-12-30, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Är inte en sex mil lång biltur ut i den sörmländska skogen för att gräva ner kroppsdelar tvärtom en ganska omfattande ansträngning för att dölja sina spår?

Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Adrenalin Släpat, pirra? Vagn?

Jag är i ungefär samma storlek som MG, 170 cm 56 kg och tränar ren styrketräning och är stark för min storlek. Jag hade inte lyckats bära en död kropp. Det heter dö-vikt av en anledning. Jag har ingen erfarenhet av att hantera döda människokroppar men har varit med rådjur- och älgjakt. Man kan lätt tro att man själv kan släpa eller bära en mindre älgko, men det är betydligt mycket tyngre än man tror. Ett rådjur på 40 kg känns som 100 kg just pga djuret är dött.
Citera
2025-12-30, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Rättare sagt bristen hos Rättsväsendet och svenska myndigheter har varit möjliggörande av mordet på My.

Det är underförstått.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Om det inte finns några spår från en annan GM är det otroligt med dom fynd som blivit allmänt kända att det finns en till GM.

Nej jag menar hur vet du att de var hammaren som användes för att döda henne.. vi vet ju inte allt sådant ännu.
Citera
Medlem
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kahlashnikovkamrat
Jag är i ungefär samma storlek som MG, 170 cm 56 kg och tränar ren styrketräning och är stark för min storlek. Jag hade inte lyckats bära en död kropp. Det heter dö-vikt av en anledning. Jag har ingen erfarenhet av att hantera döda människokroppar men har varit med rådjur- och älgjakt. Man kan lätt tro att man själv kan släpa eller bära en mindre älgko, men det är betydligt mycket tyngre än man tror. Ett rådjur på 40 kg känns som 100 kg just pga djuret är dött.
Jag gissar att offret vägde runt 60 kg.
Det är inte omöjligt att hantera. Speciellt med adrenalin påslag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Bilspåren i marken är från där de hittade en del av hennes tillhörigheter, inte från platsen hon misstänks blivit överfallen.

Hur menar du nu?

Det är ju samma plats, alltså Tallsätravägen 13.

Vart menar du att hon blivit överfallen?
Citera
2025-12-30, 15:22
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Indicier pekar på mord, men DNA på brottsplatsen är ingen bevisning för mord sålänge man inte kan fastställa dödsorsak till ett hammarslag med just den hammaren.
Tror inte du förstår skillnaden mellan "bevisat bortom rimlig tvivel" och "det förefaller vara såhär"
I just detta är det nog sannolikt att man kommer fram till dödsorsak beroende på fallets snabba hantering, antar att det blir tekniskt svårare med kroppar över tid.
I några fall kraschar utredningen på att man inte har hela eller väsentliga delar av en kropp…
Utredningen måste bli robust på så sätt att rimligt tvivlande spekulationer kan uteslutas
Citera
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chomskara
Tänkte exakt samma sak!! Varför får man behålla sitt körkort om man använder bil till att försöka kidnappa flickor??
Sverige du vet.
Bunkerläkaren fick till och med behålla sin bunker!
Citera
Medlem
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nej jag menar hur vet du att de var hammaren som användes för att döda henne.. vi vet ju inte allt sådant ännu.
Jag tror han kvävde henne. Men det får obduktionen visa.
Hammaren var för att slå ut henne sen band han armar och ben med buntband. In i baksätet.
Citera
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sp8018
Tror inte det. Läste i Aftonbladets liverapportering från häktningsförhandlingen att GM hade ”mörkt hår med snedlugg” nu, om jag minns rätt.

Dumt att hårfärgen rapporteras. Bättre att fler riktiga offer hittas. Jag syftar på försök som VA har misslyckats med. Det måste finnas sådana. Det kom fram när Eklund häktades. Tjejer trädde fram.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anyoun
Adrenalinkick kanske?

Ja, samt att han som man bör ha den råstyrkan som män ofta besitter.
Citera
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Klart att hon inte dog av styckningen men hittar man den största delen av kroppen så lär man med största säkerhet kunna fastställa hur hon avlidit. Visst händer det ibland att man inte klarar detta (fallet med Catrine Da Costa var väl ett sådant) men annars så är det väl vad jag förstår möjligt att fastställa dödsorsak även när man hittar lik som både är styckade eller på annat sätt är skadade (t ex legat ute eller i vatten länge). Så dödsorsak är jag inte orolig för att man inte kommer att få fram.

Sedan är det såklart så att hon teoretiskt kan ha fått en hjärtattack vid överfallet. Men jag gissar att även om det skulle vara fallet vilket jag utgår från att det inte är, så kommer han bli inläst länge iaf. Man behöver inte mörda för att få långt fängelsestraff. Samma sak gäller ifall det skulle visa sig att han inte själv är mördaren. Han har ju isf ändå med största säkerhet gjort sig skyldig till medhjälp till mord och ett gäng andra brott.

Jag fattar inte riktigt varför du hakar upp dig på det fåtal mordfall där den uppenbara mördaren lyckats undkomma straff. Det vanligaste utfallet i fall som på något sätt liknar detta (han är alltså redan knuten till platsen för kidnappningen via DNA och till mordoffret via att han hade delar av kroppen med sig och andra delar hemma) är ju att den misstänkte befinns skyldig.

hakar upp o hakar upp
det kan gå som jag skriver oxå om polisen inte gör ett bra jobb
ibland har såna här självklara saker sluta helt tvärtom
GM kanske t.o.m tar livet av sig och då får ingen veta vad som har hänt

men jag tippar att hon dog av strypning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in