Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 14:50
Medlem
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Vi vet inte vad som finns på hammaren.

Många tror att hammaren använts vid överfall och det låter ju rimligt. Det återstår att se
Gissningsvis har MGM vart parkerad vid stationen och sett My gå själv. 500 meter från stationen är ju fynden så antagligen har han kört bakom sakta och inväntat rätt läge och troligen insett att offret både är lite full men främst lyssnar på musik i hörlurar. Smyger upp bakom och drämmer hammaren i huvudet. My var tyngre än en liten flicka så det blir lite kämpigt och när han fått in henne i bilen och buntat ben och armar kommer en bil eller något från mannen att snabbt åka därifrån. Sen mördar han henne gissningsvis ganska snabbt i sin bostad och börjar med styckningen också ganska snabbt. Det kan inte ha funnits mycket tid för sexuella sadisktiska övergrepp med nekrofilisk klang eftersom kroppen var styckad och redo att begravas 6 mil från bostaden redan 48 timmar efter kidnappningen.
Citera
2025-12-30, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Sinnesfrid är underskattat. Vad tjänar Vilma på en lång och komplicerad process som kommer att sluta med att hon för alltid är brännmärkt i allmänhetens ögon? Istället kan hon tala ut och hjälpa polis och åklagare till en snabb utredning och en snabb dom så att hon så snart som möjligt kan börja sitt nya inlåsta liv.

Men sådana goda råd ger väl inte försvarsadvokater.

Obduktionsrapporten lär väl komma snart då får man väl veta om det är mord med uppsåt osv osv..
Citera
Medlem
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Om han nu blir dömd till livstid så är han ute om 18 år då är han/hon/den/det 45 år.
Och troligtvis kommer att återfalla i dessa sexualbrott.
Bättre att låsa in monstret på en psykavdelning och fylla idioten med en massa piller och glöma att DET existerar.
Troligen rättspsyk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han åker sannolikt dit för mord.

En liten detalj, hammaren låg i en handske.

Vad kan det betyda, vad har hänt, varför låg hammaren i handsken tro?

Buntbanden ska ha legat i handsken också.
Om det betyder att de stoppats in i handsken så kan det ju vara för att GM velat ha allt i ett och inte behöva plocka upp flera delar.

Därefter glömt att hämta detta efter att ha fått in BO i bilen = voila, lämnade spår.
Citera
2025-12-30, 14:52
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonLatino
Mordet hade kunnat undvikas eftersom vederbörande aldrig skulle fått komma ut i det fria. Det går inte att rehabilitera någon som är kapabel att våldta och mörda en 10-åring. Det är skrämmande naivt att tro att den böjelsen kan försvinna.

Enda lösningen är a) låsa in på livstid eller b) dödsstraff.

Liknande fall kommer att hända igen, tyvärr.

Jag kommer osökt att tänka på pedofilen Sten Erik Eriksson.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xRlOGn/han-har-suttit-inlast--i-57-ar

Han lyckades rymma under en övervakad permission och något av det första han gjorde var att försöka locka till sig barn med godis. De ränderna går aldrig ur; de här människorna är som barn i huvudet med en sadistisk vuxens könsdrift.

Straffen är upprörande låga idag.
Citera
Medlem
Jag har letat men hittar inte häktningprotokollet. Har någon fått tag i det än?
Citera
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Tror du har fel.

I försöket att kidnappa tioåringen på Ekerö så misslyckades han ju fatalt. Dessutom blev han sedan snabbt hittad och när polisen gick igenom hans grejer så hittades såväl barnporr som diverse googlingar och kvitton som band honom till brottet.

Nu lyckades han förvisso med sin kidnappning men igen så har han ju inte varit någon mästerbrottsling direkt. Lämnar efter sig saker med DNA där kidnappningen skedde och grips sedan med kroppsdelar på sig.

Skulle han ha begått ett mord mellan det att han kom ut och nu så är det väl solklart att han hade åkt dit inom en vecka.

Skulle också kunnat ha varit ett ouppklarat angrepp på djur, ofredande eller en överfallsvåldtäkt (mindre troligt.)
Han hade något tidningsklipp om att polisen jagade en okänd person som sprutat hudkräm på folk.
Kan det ha varit GM själv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Tror du inte hon hade för avsikt att ha ihjäl henne?

Undra hur det kommer sig att hon fullständigt byter profil på sitt offer, från en 10 årig flicka till en vuxen kvinna.

Om det berodde på att hon ville göra det på sena natten?

Ja. Antagligen. Hitta ensamma 10 åringar där det är mörkt samt mkt lite folk är inte helt enkelt.
Citera
Medlem
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Obduktionsrapporten lär väl komma snart då får man väl veta om det är mord med uppsåt osv osv..
Uppsåt?
Hammare och buntband, ingen koppling mellan offer och GM. Offret styckad.

Det är inget misslyckat rån detta..
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Jag tänker så också. Hammare och buntband med hans DNA. Svårt att bortförklara. Han häktades ju även på sannolika skäl misstänkt för även mord vilket säger en hel del.

Ja, jag hoppas att dom har så pass mycket på honom att det är helt kört.

Citat:
Ursprungligen postat av Noface123
Beror nog på, om det är själva mordvapnet? Någon får gärna rätta mig. Och det förutsätter väl att DNA från BO behöver finnas på hammaren? Hur var det nu - fanns det blod på hammaren?
Jag tror inte det stod något om blod på hammaren, men det betyder kanske inte, att det inte fanns blodspår på den.

Citat:

Var handskarna för stora så att den gled av? Den förstår jag inte riktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Teori kring händelseförloppet-

Ekeröpedofilen, svinet, har agerat själv.
Andra personen som greps har avskrivits alla misstankar, så honom kan alla släppa helt.

Jag tror att han har legat i lä med bil vid Rönninge Station och fått syn på BO, som troligtvis då tagit vägen förbi Coop och vägen Rönninge Torg ut mot Dånviksvägen och genom tunneln mot Tallsätravägen.
Jag misstänker att han haft bilen parkerad vid parkeringshuset intill Coop, alternativt bakom Coop/Grekiska restaurangen.

GM har troligtvis då följt efter med bilen, sett att BO är helt själv, inga andra i närheten och en bit till nästa bostadshus - sedan kört upp bakifrån precis vid Tallsätravägen 13, bromsat och hoppat ut med hammare/buntband och överfallit BO. Jag tror att BO har slagits medvetslös och därefter förts in i bilen, bunden.

Därefter har något hänt som gör att GM lämnar DNA och BOs tillhörigheter. Om han slängt hammare, buntband, handsken och hörlurar i panik går inte att veta.

GM kan eventuellt ha (med BO i bilen) fortsatt på Tallsätravägen, väst mot Uttringevägen och sedan vänster vid korsningen och fortsatt ned för Uttringevägen mot Uttringeviken.

Väl vid Uttringeviken finns en avskild brygga, Uttringebryggan, där GM troligtvis gjort något ytterligare mot BO (troligtvis inte mordplats) - bara ett stenkast från föräldrahemmet. Baserat på att polisen sökt där nere och troligtvis hittat spår eller dumpade kläder/dylikt.

Därefter tror jag att GM kört iväg mot Tärnstigen 2 eller okänd mordplats.

Jag tror inte att BO har dött vid bortföringsplatsen.

Vad tror folket?

Ja, det är lite likt vad jag tror. Se ovan

Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Gissningsvis har MGM vart parkerad vid stationen och sett My gå själv. 500 meter från stationen är ju fynden så antagligen har han kört bakom sakta och inväntat rätt läge och troligen insett att offret både är lite full men främst lyssnar på musik i hörlurar. Smyger upp bakom och drämmer hammaren i huvudet. My var tyngre än en liten flicka så det blir lite kämpigt och när han fått in henne i bilen och buntat ben och armar kommer en bil eller något från mannen att snabbt åka därifrån. Sen mördar han henne gissningsvis ganska snabbt i sin bostad och börjar med styckningen också ganska snabbt. Det kan inte ha funnits mycket tid för sexuella sadisktiska övergrepp med nekrofilisk klang eftersom kroppen var styckad och redo att begravas 6 mil från bostaden redan 48 timmar efter kidnappningen.
Citera
Medlem
Citat:

Lossnade vid tumultet? Antar att BO gjorde lite motstånd med tanke på skriket en boende hörde
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in