Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 14:32
Medlem
Nu när det visar sig att han inte erkänner mord försvårar detta utredningen. Jag ställde mig direkt osäker till formuleringen på Aftonbladet att han ”erkände” när polisen tog honom på bar gärning. Det stod inte vad som erkändes och jag misstänkte att det skulle vara erkännande av något annat än just mord. Om Vilma nu bestämt sig för att ljuga ihop något a la Mats Alm så kommer det bli svårt att få reda på exakt vad som har hänt. Då hänger allt på en gedigen brottsutredning.

I Ekerödomen menar Vilma (då Robin eller vad han hette vid det tillfället) att han tagit BO men att han inte planerat att skada.

Vad tror vi nu att Vilma kokar ihop för berättelse?
Citera
2025-12-30, 14:33
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutaljugnubog
Man har ju dessutom haft span på honom i minst 10 timmar så skulle någon annan vara inblandad skulle det ha framkommit.
Man kan nog inte utesluta att han haft hjälp av någon kumpan att kidnappa kvinnan.
Han har ju varit dömd för liknande kidnappning förut och kan ha kommit i kontakt med nån likasinnad på anstalten.
Citera
2025-12-30, 14:35
Medlem
Citat:
Personen beskrivs som brunthårig och kortklipp i rätten.
SÅ det passa att vara man när man ska begå mord på kvinnor.
Tror hela trans grejen bara är en sjuk grej i sig och namnbytet är så jävla makabert.
Att just denna person som det varnats så mycket om fick leva fritt med skyddad identitet är sjukt och fel.

Jag skulle tippa på att han idag har det där mörka håret med snedluggen som han har på sina paintballbilder och att han tidigare haft det där blonda utseendet med hårspännen (LinkedIn, Tinder, Mötesplatsen) etc.
Citera
2025-12-30, 14:35
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Men vadå erkänner bara gravfridsbrott??? Dom hittade ju delar även i hans bostad???

Det är åklagaren som ha bevisbördan och det har förekommit fall där man inte kunnat fastställa hur personen dog. Och då går det inte att fälla för mord. Hypotetiskt: om My plötsligt fick en akut hjärnblöldning helt som en blixt från klar himmer och dog i diket, så var det inte Vilma som mördade henne även om Vilma sedan styckade och körde runt med liket.

Sen är det ju väldigt få som skulle tro på dylikt, men försöka går ju.
Citera
2025-12-30, 14:36
Medlem
Slutaljugnubogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Man kan nog inte utesluta att han haft hjälp av någon kumpan att kidnappa kvinnan.
Han har ju varit dömd för liknande kidnappning förut och kan ha kommit i kontakt med nån likasinnad på anstalten.
Man finner troligen spår från MGM och ingen annan gissningsvis på buntband och hammare. Har man haft ett spår eller misstanke om någon annan medhjälpare hade det framkommit.

Bilen är ju en koppling polisen redan bockat av antar jag.

Jag ser det som öppet mål fallet avslutat.
Skänk en slant den som har råd till Mys begravning vettja.
Citera
2025-12-30, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinlines
Det är där det skaver.
Sverige har inget högrisk-säkert fängelse för kvinnor ännu. Planer för att bygga ut på Tidaholm bla finns. Planer.
Hinseberg är klass 2. (Högrisk är klass 1.)
Hinseberg är en barack.
Tryggt det känns att placera Robin där.
Både för rymningsrisk och för de andra fångarna.

Dock att denna psykopat bör ha rättspsyk.

Psykopater döms inte till rättspsyk för de går ej att behandla. Däremot tror jag pga risker att han kommer hamna på en Phoenix-avdelning med högre säkerhet pga brottet och återfallsrisken, rymningsrisken och tidigare beteende på fängelse…
Citera
2025-12-30, 14:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av stockholm-motala
Fanns det verkligen inga vittnen förutom någon som hörde ett skrik?
Förmodligen inte eftersom klockan är 01:30 majoriteten av befolkningen sover och just rönninge är öde vid den tiden enligt folk i tråden
Citera
2025-12-30, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Klockan halv två natten till annandagen. Då är det i princip soprent på människor till och med på Sergels torg.

” Ursprungligen postat av stockholm-motala
”Fanns det verkligen inga vittnen förutom någon som hörde ett skrik?”

Var det nån som hörde ett skrik? Vem gjorde det o var nånstans?
Citera
2025-12-30, 14:38
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Man finner troligen spår från MGM och ingen annan gissningsvis på buntband och hammare. Har man haft ett spår eller misstanke om någon annan medhjälpare hade det framkommit.

Polisen ska tydligen va intresserade av en hyrbil också.
Två bilar kan tyda på två gärningsmän.
Citera
2025-12-30, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Förmodligen inte eftersom klockan är 01:30 majoriteten av befolkningen sover och just rönninge är öde vid den tiden enligt folk i tråden

Tyckte jag läste någonstans idag att någon hade hört ett skrik vid 01.30? Expressen eller Aftonbladet. Inte läst det tidigare
Senast redigerad av Mellanting 2025-12-30 kl. 14:41.
Citera
Medlem
Citat:

Man ska ha hittat fingeravtryck och DNA
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lostinlines
Det är där det skaver.
Sverige har inget högrisk-säkert fängelse för kvinnor ännu. Planer för att bygga ut på Tidaholm bla finns. Planer.
Hinseberg är klass 2. (Högrisk är klass 1.)
Hinseberg är en barack.
Tryggt det känns att placera Robin där.
Både för rymningsrisk och för de andra fångarna.

Dock att denna psykopat bör ha rättspsyk.
Japp, transan hade tur sist de var rättspsykiatrisk undersökning men denna gång lyser alla lampor rött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in