Citat:
Ursprungligen postat av
rainbowia
Ni som är mer insatta än mig i vallningsprocedurer, slipning, skidor etc. Vad skulle man kunna göra för att "jämna ut skillnader" i praktiken?
Sedan märker jag på forumet och andra ställen att det blev en snackis med dåliga skidor etc för SWE. Vad är normalläge? När SWE lyckas bättre så fallerar någon annan nation t ex SUI och FRA. Kallar man det normalläge? Är bara en tankegång för att bredda perspektivet.
Jag vågar inte svara på första delen, men för mig är ett "normalläge" att man inte direkt kan avgöra att skidorna spelat roll. Det behöver inte vara perfekt, men inte så tydligt sämre än andra nationer som det var igår. Vår vallabuss med de resurser som finns ska inte missa grovt. Dessutom, just den här etappen har vi missat på förr. Det är påfallande ofta vi under touren har någon dag där Sverige missar grovt, så pass att det påverkar möjligheterna att slåss i toppen och att vinna. Det sammanfaller med att påfallande ofta missar vi i alpsnö rent generellt, vilket är oroväckande med tanke på OS.
Jag kanske skapar en trådsanning nu, jag har inte full statistik utan går på mitt erkänt dåliga minne, men de här grova missarna man minns är nästan alla tour-relaterade.