Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 8
  • 9
Igår, 19:20
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Att en psykopat till yrkesförare hackar ner på personer som har marginaler i sitt körsätt som dessutom har stöd i gällande lagstiftning är skrämmande.
Att kunna planera sitt körsätt till gällande trafiksituation hör till de grundläggande egenskaperna hos en erfaren förare.
Nu vet jag inte hur situationen ser ut där TS kör. Men har du på och avfarter både till höger och vänster på en flerfilig väg är det vårdslöst att ligga i den filen som är längst från ditt slutmål.
Att beräkna att ett filbyte i tät trafik får ta max skall ta 5 sek är direkt vårdslöst.
Men det är väl för svårt för en psykopat att förstå.
För vår allas bästa lämna in kortet omgående och ta bussen.
Är inte yrkesförare. Aldrig påstått att jag är det. Och vi kan bjäbbas bäst du vill om vad "Marginaler" är för något, du anser att 3km är rimligt på en 70väg... Jag gör inte det. Och jag kan stödja mig på 20+ års framföranden av fordon i alla situationer som kan tänkas. Min åsikt om max 1km står sig fortfarande.
Citera
Igår, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Är inte yrkesförare. Aldrig påstått att jag är det. Och vi kan bjäbbas bäst du vill om vad "Marginaler" är för något, du anser att 3km är rimligt på en 70väg... Jag gör inte det. Och jag kan stödja mig på 20+ års framföranden av fordon i alla situationer som kan tänkas. Min åsikt om max 1km står sig fortfarande.
Bra då vet du om att ditt körsätt kan anses som vårdslöshet i trafik i många länder.
Försöker du gå från högerfil till vänstersväng på så kort sträcka i bl.a Tyskland och USA innebär troligen böter och i USA fängelsestraff?
Håll dig ifrån vägen i alla fall där det finns fler komplexa trafiksituationer och tät trafik.
Det sättet du rekomenderar har krävt ett flerfall dödsolyckor, därav jag har fått varit med att utreda ett antal.
Försök anpassa ditt körsätt till omfivande trafik och försök undvik onödiga filbyten i tät trafik.
Lev väl.
TS följer gällande lagstiftning och har vant sig vid en modern trafikmiljö, där du inte hängt med.
Vill du prova så följ din körstil igenom frankfurth.
Ett tips, se till att du har täckning på ditt konto för att kunna hantera en större bot, samt kostnader för alernativ hemtransport.
Senast redigerad av SkogsSaab Igår kl. 20:32.
Citera
Idag, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Man lägger sig i vänsterfil när vägskyltarna visar avfarten, innan dess gäller samma regler som alla andra vägar, håll till höger. Ta om körkortet själv, man ska ALLTID ligga så långt till höger som det går. Det heter omkörningsfil av en anledning.
Filbyten är inte farliga, men folk som ligger i fel fil är det.
Det heter det inte, förutom möjligtvis i folkmun.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in