Citat:
Ursprungligen postat av
Firewaia
Är inte yrkesförare. Aldrig påstått att jag är det. Och vi kan bjäbbas bäst du vill om vad "Marginaler" är för något, du anser att 3km är rimligt på en 70väg... Jag gör inte det. Och jag kan stödja mig på 20+ års framföranden av fordon i alla situationer som kan tänkas. Min åsikt om max 1km står sig fortfarande.
Bra då vet du om att ditt körsätt kan anses som vårdslöshet i trafik i många länder.
Försöker du gå från högerfil till vänstersväng på så kort sträcka i bl.a Tyskland och USA innebär troligen böter och i USA fängelsestraff?
Håll dig ifrån vägen i alla fall där det finns fler komplexa trafiksituationer och tät trafik.
Det sättet du rekomenderar har krävt ett flerfall dödsolyckor, därav jag har fått varit med att utreda ett antal.
Försök anpassa ditt körsätt till omfivande trafik och försök undvik onödiga filbyten i tät trafik.
Lev väl.
TS följer gällande lagstiftning och har vant sig vid en modern trafikmiljö, där du inte hängt med.
Vill du prova så följ din körstil igenom frankfurth.
Ett tips, se till att du har täckning på ditt konto för att kunna hantera en större bot, samt kostnader för alernativ hemtransport.