Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Nej fan det är bara att gå stenhårt på fakta och tänka logiskt hela tiden, brudens agerande blir väldigt logiskt i tesen att hon bara hittar på, i tesen att han är skyldig är hennes agerande obegripligt bara för att nämna en grej som visar att jag har rätt precis som alltid annars.

Att en tjej tror sig kunna lita på någon som hon ser som en vän är altså obegripligt?

Alltid rätt, tillåt mig småle, taskig självinsikt.

Som sagt, du saknar fakta och kallar dina egna fördomar och tragisk människosyn för logik.
Citera
2025-12-30, 00:10
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Att en tjej tror sig kunna lita på någon som hon ser som en vän är altså obegripligt?

Den här vännen satte den ena vännen i fängelse i 3 år.

Vänskap handlar väl att se varandra för dom mänskliga misstag vi alla kan göra.

Okej om han anföll henne på värsta tänkbara sätt och fysiskt krävde hennes kropp.

Men i det här fallet så både hånglade hon med honom och bjöd hem honom till att sova med henne där hon tillät sig lägga sig i sked med honom när hon bara låg i trosorna.

Jag ser misstag hela vägen.

Och vore det en äkta vänskap hade dom löst detta utan inblandning från allmänheten.
Citera
2025-12-30, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Den här vännen satte den ena vännen i fängelse i 3 år.

Vänskap handlar väl att se varandra för dom mänskliga misstag vi alla kan göra.

Okej om han anföll henne på värsta tänkbara sätt och fysiskt krävde hennes kropp.

Men i det här fallet så både hånglade hon med honom och bjöd hem honom till att sova med henne där hon tillät sig lägga sig i sked med honom när hon bara låg i trosorna.

Jag ser misstag hela vägen.

Och vore det en äkta vänskap hade dom löst detta utan inblandning från allmänheten.

Vart framgår det att hon hånglade med honom?

Fast normalt funtade män tar ett nej från en tjej.

När jag var singel sov jag rätt ofta över med en tjejkompis utan att för den skull försöka göra oönskade närmanden.

Slutkigen, om du blev våldtagen av en kompis, skulle du förlåta honom och löst det privat?

Eller om detta hänt din dotter, skulle du inte anmäla?
Citera
2025-12-30, 01:21
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:

Slutligen, om du blev våldtagen av en kompis, skulle du förlåta honom och löst det privat?

I domen. Förändra det din syn iom du frågar?

Det handlar ju i slutändan om din egen definition av begreppet våldtäkt.

Ifall en tjej efter upprepade nej fortsatte att runka av mig. Då hade jag precis som den här tjejen lämnat platsen.

Därefter hade jag tagit ett samtal med henne.

Jag hade dock vägt in hennes motfrågor som, varför lät du mig hångla med dig och varför tilläts jag sova i samma säng som dig. Jag var berusad och inte vid mina sinnes fulla bruk.

Som god vän till henne hade jag inte haft samvete nog att sätta henne 3 år i fängelse för något jag känt jag kunde ha avstyrt.

Kalla mig bra eller dålig vän, men så hade inte jag gjort.
Citera
2025-12-30, 01:28
Medlem
Citat:
I domen. Förändra det din syn iom du frågar?

Det handlar ju i slutändan om din egen definition av begreppet våldtäkt.

Ifall en tjej efter upprepade nej fortsatte att runka av mig. Då hade jag precis som den här tjejen lämnat platsen.

Därefter hade jag tagit ett samtal med henne.

Jag hade dock vägt in hennes motfrågor som, varför lät du mig hångla med dig och varför tilläts jag sova i samma säng som dig. Jag var berusad och inte vid mina sinnes fulla bruk.

Som god vän till henne hade jag inte haft samvete nog att sätta henne 3 år i fängelse för något jag känt jag kunde ha avstyrt.

Kalla mig bra eller dålig vän, men så hade inte jag gjort.

Ej en rimlig jämförelse.

Om någon med våld hålt fast dig och penetrerat dig mot din vilja trots upprepade nej från din sida, hade du förlåtit personen i fråga.

Att skylla på berusning är också en sjukt dålig ursäkt, de flesta "råkar" inte våldta en vän för att man är full.

Hade du varit lika förlåtande om en kompis vart rattfull och kört i
På ditt barn? Han var ju berusad och inte vid sina sinnes fulla bruk?
Citera
2025-12-30, 01:32
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ej en rimlig jämförelse.

Hade du varit lika förlåtande om en kompis vart rattfull och kört i
På ditt barn? Han var ju berusad och inte vid sina sinnes fulla bruk?

Men jämförelsen att en rattfull kör över mitt barn vs en berusad kompis runkar av mig är gångbart?

Vi är nog bara väldigt långt ifrån varandra som människor.

Men som svar på din fråga så gillar jag inte tanken av att någon kör över ett barn, oavsett om det är pgr av berusning eller annan orsak som får chauffören ouppmärksam.
Citera
2025-12-30, 09:11
Medlem
Citat:
Men jämförelsen att en rattfull kör över mitt barn vs en berusad kompis runkar av mig är gångbart?

Vi är nog bara väldigt långt ifrån varandra som människor.

Men som svar på din fråga så gillar jag inte tanken av att någon kör över ett barn, oavsett om det är pgr av berusning eller annan orsak som får chauffören ouppmärksam.

Ser att du bara citerat delar av mitt inlägg.

Nu var det inte något jämförbart med en "avrunkning". Frågan var att om du likt tjejen du klandrar blev fasthållen med våla och penetrerad mot din vilja, hade du tyckt att det räckt med ett aja baja då med?
Citera
2025-12-30, 10:05
Medlem
Citat:

Som sagt, du saknar fakta och kallar dina egna fördomar och tragisk människosyn för logik.

Tvärtom självklart lita hon på sin vän det var därför han var ett perfekt redskap när hon behövde cash, sanningen är att ingenting hände killen låg däckad på benso tjejen förstod därför att han inte skulle minnas något när hon sen anklaga honom för våldtäkt det hela är noggrant uttänkt det är uppenbart om man ser till fakta att killen är helt oskyldig, det är bara du som är en känslostyrd åsna som inte förmår se sanningen som är uppenbar
Citera
2025-12-30, 10:07
Medlem
Citat:

Fast normalt funtade män tar ett nej från en tjej.

När jag var singel sov jag rätt ofta över med en tjejkompis utan att för den skull försöka göra oönskade närmanden.

Slutkigen, om du blev våldtagen av en kompis, skulle du förlåta honom och löst det privat?

Finns absolut inga bevis för någon våldtäkt det är ord mot ord och hörsägen från vänner som hört samma krystade anklagelse, däremot ser man strikt till fakta tyder allt på att slynan hittar på för att få skadestånd
Citera
2025-12-30, 10:20
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Frågan var att om du likt tjejen du klandrar blev fasthållen med våld och penetrerad mot din vilja, hade du tyckt att det räckt med ett aja baja då med?

Fast det finns ingenting i domen som säger att hon blivit fasthållen på ett våldsamt sätt. Hon låg med fri vilja rent fysiskt kvar i sängen och lät det pågå.

Det är ju just alla detaljer i detta fall som gör att det går ifrågasätta ifall det verkligen var nödvändigt att det behövde ske.

Ifall din jämförelse vore som så att jag körde hem den berusade kvinnan jag strulade med på festen samt ordnade plats i sängen bredvid mig, om hon senare började runka och försökte sätta sig på mig, dock utan tvång.

Då hade jag såklart, men lite mer uttrycksfullt sagt "aja baja" och fått ett slut på det hela.
Citera
2025-12-30, 10:31
Medlem
Citat:
Hur vet du att hon hittat på? Vad känner du till om det specifika fallet? Sitter du på FUP? Dom?

Har naturligtvis läst allt som finns att läsa om fallet det är bara så jag kan göra en helt objektiv granskning
Citera
2025-12-30, 10:33
Medlem
Citat:

Putinhater och jag är ju de enda i tråden som går 100 procent på fakta ni andra är alldeles för känslostyrda det är därför ni ser en våldtäkt fast det inte finns något som tyder på det, tvärtom det är solklart att tjejen bara hittar på , råder inga rimliga tvivel kring det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in