Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Det här kommer bli parodi på högsta nivå.

Texten i Aftonbladet:
”Vilma Andersson, som tidigare har hetat Robin”.

De kommer tvingas att gå från ”han” till ”hon” beroende på vilken del av hans liv de ska berätta om.

Ett tips till media som säkert läser detta är väl att skriva Vilma/Robin varje gång man beskriver honom, eller Rönningemördaren som är mer könsneutralt då..

Han har ju fortfarande 2 mans namn före det kvinnliga namnet!
Citera
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikSimonsson
Självklart ska polisen anmälas för tjänstefel levde hon när de fick första larmet? Nån kan väl begära ut händelserapporten från ledningscentralen så vi får alla tider från första larm
Men du kan tänka hur många människor som är borta ett tag, sedan kommer tillbaka? Skulle de gå all in på alla, så hade det inte funnits resurser till annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raap
Läste att han höll på att gräva ner kroppsdelar.
Sen borde han haft en del större grejor med sig för att stycka em människokropp är inte så lätt som man kan tro, krävs en del anatomiska kunskaper

Du har inte sett så mkt från mer barbariska delar av världen, exempelvis narco-Amerika där sånt här är i princip vardag?

Större grejor? Mattkniv med rakblad funkar om du googlar lite..

En helt ny vanlig sketen Morakniv är långt mkt mer än vad som behövs även för den inom anatomin oinvigda. Men kan man anatomin som du nämner, ja då går det på nolltid.

En vek människokropp är knappast samma som stora grisar, kor och älgar på hundratals kilon muskler.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
För att man inte visste var My befann sig, om hon var vid liv osv.

Det finns säkert rutiner att följa vid den här sortens händelser, just för att maximera möjligheten att offret kommer tillbaka med livet i behåll.
Det är iofs en ren gissning från min sida.

Maximera möjligheten för det innebär att storma huset med Nationella insatsstyrkan. Vad i helvete är det för trams att sitta som nån munkfrossande fet jävla fjant med solglasögon och häftig walkie talkie i tio timmar, TIO timmar?! Inser ni inte att det här är helt åt helvete. Det kan finnas omständigheter som är förmildrande för polisen men tvivlar.
Citera
2025-12-30, 09:50
Medlem
Raktinyllets avatar
Så misstänkta mördare kan alltså hängas ut i media, så länge de är vita svenskar
Citera
2025-12-30, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Det får man väl forska i. Det känns osannolikt att han gör ett brott 2019 och väntar tills nu. Det måste finnas fler lyckade eller misslyckade försök. Denne verkar vara grundmaterial för en seriemördare.
Lägg till att han har jobbat som lastbilschaufför och troligtvis kunnat röta sig kring stora områden med bilen. Jag undrade tidigare vart i Stockholm hans övriga familj bor, inte för att deras exakta adresser är intressanta i sig utan för att få reda på hur han har rört sig och om det har inträffat fler dåd kring dessa områden.
Citera
2025-12-30, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Det är väl ändå större risk att råka ut för överfall, våld, mord eller våldtäkt i krogsammanhang eller hemma hos någon än vid en öde hållplats i ett litet samhälle på natten?

Familjen är förstås förtvivlade och i sorg. Men jag tror faktiskt inte att några föräldrar hämtar sin 25-åriga dotter vid stationen mitt i natten som flyttat hemifrån för länge sedan och hälsar på över jul. Hon har nog tagit sig hem oskadd från en utekväll hundratals gånger innan. Så det var nog inget de hade en tanke på, och ingen annan förälder med vuxna barn heller. Hur tror du hon klarade sig annars?

Jag gick ofta hem från krogen mitt i natten själv i 20-årsåldern.

Nej det är det absolut inte med mycket folk, vänner i grupp! Oftast vid öde stationer, busshållplatser osv där det är folktomt mörkare, mindre kameror där GM följer efter bo!
Citera
2025-12-30, 09:53
Medlem
Negerkucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikSimonsson
Självklart ska polisen anmälas för tjänstefel levde hon när de fick första larmet? Nån kan väl begära ut händelserapporten från ledningscentralen så vi får alla tider från första larm

Första larm kom runt 8 timmar senare. Hon var nog död sedan länge då.

Jag tror polisen visste om det också. Annars hade dom inte behövt följa Wilma i 6 mil utan bara tagit henne när hon lastade bilen med kroppsdelar.
Citera
2025-12-30, 09:56
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Den här galningen hade väl sin mobil med sig och då kunde polisen se vilka är det som kom till stationen och sedan lämnade den och på natten är det inte så många, dessutom hade tjejen sin mobil påslagen och man kollade i sina register med kända sexgalningar som bor i närheten.
Jag tror att de identifierade honom väldigt snabbt.

"Jaha, den där jäveln."

Säger ju endel om hans förtroende inför polisen, ifall du är bland dom första över att bli misstänkt när det kommer till ett brott av denna kaliber.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
Samma människor som menar att en man kan bli en kvinna pratar nu om "mäns våld mot kvinnor" #hycklare

Snart kommer snyft-artiklar om transor som känner sig misstänkliggjorda med.

Detta dåd passar inte in i den gränsöverskridande värld vissa vill se men det är svårt att komma förbi det uppenbara. Att detta faktiskt handlar om en transperson med kraftig mental problematik och att han lotsats fram av samhället under sekretessbelagd identitet.

Att rättssamhället svek oss igen, osv.
Citera
Medlem
Häktningsframställan?
Citera
2025-12-30, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Den här galningen hade väl sin mobil med sig och då kunde polisen se vilka är det som kom till stationen och sedan lämnade den och på natten är det inte så många, dessutom hade tjejen sin mobil påslagen och man kollade i sina register med kända sexgalningar som bor i närheten.
Jag tror att de identifierade honom väldigt snabbt.

Då hade det gått snabbare, det är ju bekräftat att det är dna alt fingeravtryck som gjort att dom kommit honom på spåret och först när dom fått svaren från nfc anhållit honom i sin frånvaro och spårat hans telefon och hittat honom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in