Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nu är ngn identitet angiven av media, så nu är det ingen hemlighet längre antar jag.
Finns fler som tror att det feminina namnet han tagit är för att dölja sin riktiga identitet.

Det är väl det bästa för de som inte vill erkänna att det handlar om en transperson? Han skulle alltså inte vara en riktig transa utan spelade bara?
Citera
2025-12-30, 09:40
Medlem
Seabeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
Majoriteten av alla som begår sitt första mord styckar kroppen. Det handlar inte om lust utan nåt som dom i princip tvingas till för att kunna flytta kroppen.

Är du dessutom ett klent benrangel på 54kg så får du gärna förklara hur du skulle flytta en lealös kropp som kanske väger 60-70kg?

Där har du fel, majoriteten styckar inte kroppen….. du har tittat på för mycket Dexter.

Det är bara några % av mördare som klarar av att dela upp en människa.
Citera
2025-12-30, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Ca 01.30 natten till annandagen sker kidnappningen. GM blir sedan gripen vid 22.30 snåret kvällen den 27:e som jag uppfattat det. Så ca 45 timmar har GM haft på sig, varav de sista 10 timmarna hade polisen span på honom.

Kan någon bekräfta att jag tänker rätt?

Exakt, 10 timmar där polisen väntade med att gripa honom. Är väldigt, väldigt intressant hur denna bedömning har gjorts. Polisen hade full koll på GMs brottshistorik. Varför väntade man?
Citera
2025-12-30, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur ser han ut idag? Har han långt hår och presenterar sig som kvinna?

Någon i tråden skrev att han kan ha lurat henne genom sitt framträdande som kvinna och få förtroende. Vilket låter rimligt. Kanske fråga om hjälp eller något. Och när hon inte tittade så använde han hammare/våld.

Jag tror också att han lurat henne. Han skulle knappast ha orkat lyfta in kroppen i bilen ifall han skulle ha börjat med att slå hammaren i skallen på henne.
Citera
2025-12-30, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Har Södertälje eller södertörn hand om utredningen?
Så som jag uppfattade det är det Södertörn som ska ratta det hela.
Citera
2025-12-30, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det började väl kännas tramsigt att undvika frågan som katten kring het gröt. På alla andra plattformar var det känt medans gammelmedia fortsatte benämna Vilma som "gärningsperson" och "26-åringen". Var så övertydligt att de medvetet undvek att köna "henne".

Än så länge är det inte klarlagt med bevis om Vilma identifierar sig som kvinna, men byter man namn och sminkar sig så är det väl rätt osannolikt att hon inte gör det. Det kommer komma mer hjärnsmälta från gammelmedia samt diskussioner kring det här. Jag vill så gärna höra medias och HBTQP-communities resonemang kring om h*n ska sitta i kvinnofängelse eller inte. En biologisk man som styckar en ung kvinna och sen får sitta på kvinnoanstalt? Poppa popcorn!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L4AL49/vilma-andersson-26-misstanks-for-mordet-i-ronninge
Finns en ganska intressant allmän tråd om det här:
(FB) Nu har det hänt - mördare som bytt juridiskt kön flyttas till kvinnofängelse
Citera
2025-12-30, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Han är inte häktad ännu. Bara begärd.

Ändrar inget tror du den upphävs? Var mer att han erkänner endast hantering av kroppsdelarna. Men han är rökt!
Citera
2025-12-30, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenskidiot
Exakt, 10 timmar där polisen väntade med att gripa honom. Är väldigt, väldigt intressant hur denna bedömning har gjorts. Polisen hade full koll på GMs brottshistorik. Varför väntade man?

För att man inte visste var My befann sig, om hon var vid liv osv.

Det finns säkert rutiner att följa vid den här sortens händelser, just för att maximera möjligheten att offret kommer tillbaka med livet i behåll.
Det är iofs en ren gissning från min sida.
Citera
2025-12-30, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seabeer
Där har du fel, majoriteten styckar inte kroppen….. du har tittat på för mycket Dexter.

Det är bara några % av mördare som klarar av att dela upp en människa.

Hur tänkte du flytta en lealös kropp som troligen är tyngre än din egen kropp? Hur släpar du den från mordplatsen till din bil? Hur lyfter du in kroppen i din bil?
Citera
2025-12-30, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenskidiot

Dom har antagligen hittat något (mycket blod, kroppsdelar) som tyder på att hon var död. Och ville därefter att han ledde dom till kroppen!
Citera
2025-12-30, 09:47
Medlem
Självklart ska polisen anmälas för tjänstefel levde hon när de fick första larmet? Nån kan väl begära ut händelserapporten från ledningscentralen så vi får alla tider från första larm
Citera
2025-12-30, 09:48
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Ca 01.30 natten till annandagen sker kidnappningen. GM blir sedan gripen vid 22.30 snåret kvällen den 27:e som jag uppfattat det. Så ca 45 timmar har GM haft på sig, varav de sista 10 timmarna hade polisen span på honom.

Kan någon bekräfta att jag tänker rätt?

Den här galningen hade väl sin mobil med sig och då kunde polisen se vilka är det som kom till stationen och sedan lämnade den och på natten är det inte så många, dessutom hade tjejen sin mobil påslagen och man kollade i sina register med kända sexgalningar som bor i närheten.
Jag tror att de identifierade honom väldigt snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in