Citat:
Ursprungligen postat av
Kallis
Lite förvånad över att Viking Line och Tallink Silja Line inte ställde in, så som Destination Gotland och Eckerö Linjen...
https://tv.aftonbladet.se/video/394074/shadis-skraecknatt-pa-viking-line
Men Viking Line och Tallink Silja Line tänkte nog primat typ:
Money money money is funny...
För väldigt många år sedan så åkte vi med Birka, det regnade och åska som satan trots det var oktober/november, Birka var enda båten som fick lämna hamnen pga att den inte hade bilar o lastbilar på undre däck som kunde rulla runt i det väntade stormen, det var ganska lugnt till en början, hann få I oss av buffén och ta nån dryck o upp till bandet som skulle spela, dom hann köra en kort stund innan båten börjar gunga som fasen, folk stöp ikull o låg o spydde porslin o glas drog ikull o bandets instrument likaså, jag började må riktigt illa så drog till hytten och lämna tillbaka buffén, då blåste det 43 m/s! Larm tjöt o folk grät o var panikslagna då Estonia var i färskt minne, det var totalt svart utanför och vågorna slog mot fönstren, lyckades sova nån timme sen upp till frukost var väldigt hungrig då magen var tom, skulle ta en dusch efteråt o då börjar det gunga igen, stod med armarna rakt ut mot väggarna för att kunna stå, blev sjösjuk igen så spydde ut frukosten med... det var ljust ute så man såg vågorna, ena stunden var havsnivån typ 3m nedanför hyttfönstret, sen var vattnet flera meter över fönstret, då blåste det strax under 40m/s och så höll det på hela vägen tills vi var inne i skärgården, folk var likbleka och taxfree försäljningen var nog väldigt dåligt misstänker jag, värsta båtresan jag varit med om, jag tror det blåste mer då än när Estonia förliste, men dom hade ju fordon ombord och tappade bogvisiret.