2025-12-30, 02:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Hjarnsubstans
Hon var på fel plats vid fel tid enligt tv4, han ville ha ett offer och slumpen gjorde att det blev hon
Hen hade sån äcklig jävla tur och hon otur. Dock är jag kritisk till att ingen i familjen stannade uppe och mötte henne de grämer mig nåt otroligt
Citera
2025-12-30, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Jag vet inte om han suttit på samma plats många sena kvällar. TV4 skriver att han köpt buntband bara några dagar innan

” Dagar innan överfallet hade han köpt bland annat buntband.”
https://www.tv4.se/artikel/16BjyPNuQTxwSQxohx1ynY/hon-var-tyvaerr-pa-fel-plats-vid-fel-tillfaelle
De menar förra överfallet, 2019
Citera
2025-12-30, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
”Å han har suttit i kassan på Coop Kungsberga och jobbat i kassan på CirkelK.
Å jag minns att han alltid var trevlig o social.
Så hemskt att veta att man tom har mött honom....😱”
Okej tack

Ja vad kan man säga
Citera
2025-12-30, 02:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Tvärtom så tycker jag att allt än så länge tyder på att han försökt undvika att åka fast. Han har åkt sex mil hemifrån för att gräva ner kroppsdelarna på en avlägsen plats. Det gör man inte om man är likgiltig inför att åka fast.
Just nu tyder den information som finns på att polisen lyckats identifiera honom genom att han lämnat DNA-spår på hammaren. Det är sannolikt ett rent misstag från hans sida – både att hammaren lämnats kvar och att det fanns DNA-spår på den. Utan hammaren kanske polisen aldrig lyckats identifiera honom? Slumpmässigt offer relativt långt ifrån hans bostadsadress. Ett potentiellt svårlöst brott som ser ut att ha klarats upp genom extraordinärt polisiärt arbete och ett litet misstag av GM.

Betänk också att en person som beter sig så här inte har någon vidare hög IQ. Det finns enorma mängder narcissister/psykopater med normal eller hög IQ som aldrig mördar eller ens skadar någon fysiskt under sitt liv trots att de känner lust, men som istället matar sina morbida fantasier genom bilder/videos på nätet.
GM har nog gjort vad han kan för att undvika att åka fast, men grandios självbild i kombination med låg IQ har gjort att han både genomfört brottet och åkt fast.

Intressant. Inte omöjligt dock att det är en seriemördare, för han kan tidigare ha varit duktigare på att sopa igen spåren efter sig. Här verkar han ha blivit stressad av något. Jag tror som du att han gjort allt för att undvika att åka fast. Det kan ju fakstist också ha varit ett beställningsmord.
Citera
Medlem
Livremmens avatar
Åklagarmyndighetens ärendenummer: AM-200955-25.
Målnummer i Södertälje tingsrätt: B 4467-25.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Hm någon med lokalkännedom, intressant angående vägarna. Frågan är varför han möjligtvis tagit henne till bryggan och inte hem direkt. Tänkte först att han åkt dit senare och dumpat hennes saker i vattnet, som telefon och kläder, ftersom polisen sökte vid fler bryggor om jag fattade det rätt. Men han kanske tog henne dit direkt, vilket låter rimligt, och även kastade ut saker? Frågan är också var mordplatsen är?

Mordplatsen kan ju ha varit där nere tänker jag, eller dumpplats för annat.

De har sökt vid flera platser längs södra sidan av Rönninge mot Uttran, men Uttringe Brygga är den som är lättast att nå med bil som även har skyddad insikt.

Behöver ju inte vara så… men möjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Hen hade sån äcklig jävla tur och hon otur. Dock är jag kritisk till att ingen i familjen stannade uppe och mötte henne de grämer mig nåt otroligt

Men familjen bor väl inte i Sthlm? Då kanske det är lite svårt, eller be en kompis. Men då gäller det att skjutsen är framme innan man är framme för att slippa stå och vänta ensam i mörkret.
Citera
2025-12-30, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1

Hon var 25 år gammal, bott där hela livet och kände sig trygg.

Lägg inte skuld på familjen. Idiot
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjolafallelera
Men familjen bor väl inte i Sthlm? Då kanske det är lite svårt, eller be en kompis. Men då gäller det att skjutsen är framme innan man är framme för att slippa stå och vänta ensam i mörkret.

hennes familj bor i just Rönninge
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
De menar förra överfallet, 2019
Ja sorry, det menar dom säkert
Citera
2025-12-30, 02:28
Medlem
Sen kan sånt här hända vilken tid på dygnet som helst, mörkt eller ljust.
Citera
2025-12-30, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
hennes familj bor i just Rönninge
Juste ja, dags att gå och lägga sig känner jag. Men ja, då skulle jag alla dagar i veckan be mina päron hämta mig. Vilket de alltid skulle göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in