2025-12-30, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av etisbew
Oj, de satt alltså samtidigt på Salberga? Sedan bytte han alltså namn till Vilma. Bevarade inte Tishko hennes huvud i garderoben också? Kanske gjorde den här jäveln det också.

Han verkar tyvärr ha kunnat inspirerats av det fallet. Mitt i allt elände kan man ju alltid hoppas att Tishko berättat detaljer för honom i så fall som han i så fall kan berätta vidare till polis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwshand
Dom körde sakerna i polisbil till Linköping, sen ”snabbtest av DNA” är väll bara möjligt om det blir träff på någon dom har DNA ifrån sedan tidigare.
Alternativt som i detta fallet då dom redan har hans DNA från förra händelsen på Ekerö. Dock vet jag inte men känns sannolikt
Fast att de har kvar DNA från Ekerö fallet är ju inte osannolikt, det lär väl finnas kvar rätt länge IOM att det dokumenterades i MGMs journal "hög risk för återfall"....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Givet GMs historik där han tidigare planerat och genomfört en kidnappning med sin egen bil, så är det mest sannolika att han gjort samma sak igen – men den här gången försökt korrigera de misstag som gjorde att han misslyckades förra gången.

Ergo: det allra mest rimliga är att han suttit i sin bil och väntat på ett potentiellt offer. Han har klippt till henne med hammaren för att hon inte ska kunna fly (varför fann man annars en hammare på platsen?) och dragit in henne i sin egen bil. Troligtvis kommer det visa sig att han har haft barnlås på bakdörrarna så att det inte ska kunna gå att öppna dem inifrån (det var genom olåsta bakdörrar hans förra offer flydde).

Sen borde han ha setts i samma kamerorsom my sågs i tänker jag . Om han inte hoppade över spåret och tog den vägen men det känns för smart för att vara detta inavelsmonstret
Citera
Medlem
LeoXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjolafallelera
gav du mig ett virus nu? Länken fungerar inte.
Sorry, prova den här

https://www.tv4.se/artikel/65GK5oCN8Px7zIL7T6n8DM/gw-varnade-foer-misstaenkte-styckmoerdaren-redan-2020
Citera
2025-12-30, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeoXV
Nej om åklagare beslutar att mobilen ska beslagtas så spelar det ingen roll om den är i Kina..De låser upp Google eller iPhone lösenordet och användarens kan inte komma in i sin lur.
Jaha, fränt

Är denna backdoor tillhandahållen av Apple/google antar jag?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
De står tydligt om du kan läsa vilket jag tvivlar. En sl biljett som tar henne till rönninge, en sj biljett som tar henne hem till sin bostad i Skåne.
De är redan bekräftat att hon var den enda som klev av i rönninge.
Kvinnan syns på Rönninge stations övervakningskamera för sista gången. Då är hon ensam.
Oj vad du drar snabba slutsatser av sådant som inte är bekräftat. Var står det att biljetten hon köpte var till Skåne?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Har GM bara suttit och väntat på random offer eller är det planerat vem han ska mörda?

” 26-åringen sitter anhållen misstänkt för att ha kidnappat och mördat en kvinna i Rönninge.
Utredningen har hittills inte visat någon koppling mellan dem, enligt uppgifter till TV4 Nyheterna.
– Hon tros ha blivit slumpmässigt utvald, säger en källa.”

https://www.tv4.se/artikel/16BjyPNuQTxwSQxohx1ynY/hon-var-tyvaerr-pa-fel-plats-vid-fel-tillfaelle
Citera
2025-12-30, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjolafallelera
Fast att de har kvar DNA från Ekerö fallet är ju inte osannolikt, det lär väl finnas kvar rätt länge IOM att det dokumenterades i MGMs journal "hög risk för återfall"....

Ja jag tycker det med. Och hoppas det är så det funkar, att det sparas framöver
Citera
Medlem
Citat:
Har noll betydelse, han åker iväg med henne i en bil som han kör. Är du nöjd?
Självklart har det stor betydelse av olika anledningar. Jag misstänker dessvärre att du inte ens kan nämna en sådan.
Citera
Medlem
Citat:
De står tydligt om du kan läsa vilket jag tvivlar. En sl biljett som tar henne till rönninge, en sj biljett som tar henne hem till sin bostad i Skåne.
De är redan bekräftat att hon var den enda som klev av i rönninge.
Kvinnan syns på Rönninge stations övervakningskamera för sista gången. Då är hon ensam.

Absolut, lilla vän. Du har så rätt och är så duktig på att använda dina exekutiva funktioner. Bravo!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
”Enligt nya uppgifter till TV4 Nyheterna har polisen beslagtagit en hyrbil som är högintressant i utredningen. Även flera husrannsakningar har genomförts på olika platser i Stockholms län.”

Från stycket näst längst ner i denna artikel: https://www.tv4.se/artikel/16BjyPNuQTxwSQxohx1ynY/hon-var-tyvaerr-pa-fel-plats-vid-fel-tillfaelle

Hyrbil alltså. Totalt planerat att döda någon men slumpmässigt utvald.

Säkert då bara väntar vid stationen i bilen och sedan följt efter…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Hur har det noll betydelse vilken bil han använde? Hyr han en bil kan det t ex tyda på att han planerade gärningen i god tid.

” Enligt nya uppgifter till TV4 Nyheterna har polisen beslagtagit en hyrbil som är högintressant i utredningen. Även flera husrannsakningar har genomförts på olika platser i Stockholms län.”

https://www.tv4.se/artikel/16BjyPNuQTxwSQxohx1ynY/hon-var-tyvaerr-pa-fel-plats-vid-fel-tillfaelle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in