2025-12-30, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VadHarPappaGjort
Hon betalade för två olika biljetter. Ingen av oss vet vad Aftonbladet syftar på med sin tidslinje.

Hon syns ensam/utan sällskap på stationen. Men det betyder inte att hon var den enda som klev av. Har du sett de bilderna? Mig veterligen är de inte släppta.

Har läst varje inlägg sen start

Min fråga kvarstår - finns det någon bekräftad uppgift om att han kom till platsen i sin egen bil?

Självklart lämnade han den i egen bil, men jag har inte sett något som styrker att han kom dit i den.
Det finns väl inga bekräftade uppgifter vilken bil han har använt, om det var hans egen eller inte. En bil är det såklart, men inte vems.
Citera
Medlem
Citat:
Hon betalade för två olika biljetter. Ingen av oss vet vad Aftonbladet syftar på med sin tidslinje.

Hon syns ensam/utan sällskap på stationen. Men det betyder inte att hon var den enda som klev av. Har du sett de bilderna? Mig veterligen är de inte släppta.

Har läst varje inlägg sen start

Min fråga kvarstår - finns det någon bekräftad uppgift om att han kom till platsen i sin egen bil?

Självklart lämnade han den i egen bil, men jag har inte sett något som styrker att han kom dit i den.

Det återstår att se när FUPen blir tillgänglig...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Så bekräftat av vem?
Det har varit spekulationer att han lånat en bil. Du låser dig vid saker. Det är rimligt ja, men inte bekräftat vad jag vet.

Malmens, de folk frågar är om han använt SIN EGNA bil och inte lånat någon annans

Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Han körde aldrig iväg med offret på Ekerö, är du efterbliven eller leker du det? Hur fan fraktade han my om inte med bil? Tala om de för mig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Menar du att polisen har access till foton etc för alla uppkopplade telefoner?
Inte allas, hela tiden. Men de som utreds för ngt säkerligen.
Citera
2025-12-30, 01:31
Medlem
LeoXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjolafallelera
GW Persson eller mummlar han bara?

Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
nån av dom, hans mummlingar kan jag flytande så det spelar ingen roll

https://www.tv4.se/artikel/65GK5oCN8Px7zIL7T6n8DM/gw-varnade-foer-misstaenkte-styckmoerdaren-redan-2020
Citera
2025-12-30, 01:31
Medlem
Quiksilverrs avatar
Citat:

Menar du att han ska ha gömt/parkerat bilen i förväg och sen lurpassat på stationen o väntat på lämpligt slumpmässigt valt offer då i timmar, dagar. Veckor?
Citera
2025-12-30, 01:32
Avstängd
Citat:
Jag skrev ju det - men instämmer att det kan vara ett långskott. Han överfaller henne utomhus, gömmer henne bakom pumphuset, tar en Uber till sin bil och kommer tillbaka och hämtar henne. Kan förklara varför platsen var i en sån oordning och verkar ha lämnats i all hast.

Min fråga kvarstår - visst finns inga bekräftade uppgifter att han KOM till platsen i egen bil?
Haha, snälla människa, ingen uber har använts, vem har ringt den? Han sitter i sin bil och ser henne komma själv på perrongen de finns ingen tid att ringa en uber. Släpp det genast
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeoXV
https://www.tv4.se/artikel/65GK5oCN8Px7zIL7T6n8DM/gw-varnade-foer-misstaenkte-styckmoerdaren-redan-2020
gav du mig ett virus nu? Länken fungerar inte.
Citera
Medlem
LeoXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Menar du att polisen har access till foton etc för alla uppkopplade telefoner?
Om de beslagtas JA!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeoXV

går inte att öppna
Citera
Medlem
Citat:
Hur säkra är vi på GM kom dit med egen bil?

Är det helt omöjligt att GM åkte på samma pendel (med slutstation Södertälje där GM bodde), mötte My, kanske t.o.m fick henne att betala biljetten för honom och sen gick av vid samma station. Överföll henne vid pumphuset, trog in henne bakom där och tog en Uber eller liknande till sin egen bil några stationer bort... och kom tillbaka och hämtade henne?

Tänker du att han skulle haft hammare och buntband med sig då under kvällen? Det låter inte rimligt… känns också väldigt riskabelt att lämna henne där vid liv, tänk om hon skulle vaknat upp?

För övrigt köpte hon bara 1 biljett till sig själv, den andra var väl en biljett till Lund?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Det finns väl inga bekräftade uppgifter vilken bil han har använt, om det var hans egen eller inte. En bil är det såklart, men inte vems.

”Enligt nya uppgifter till TV4 Nyheterna har polisen beslagtagit en hyrbil som är högintressant i utredningen. Även flera husrannsakningar har genomförts på olika platser i Stockholms län.”

Från stycket näst längst ner i denna artikel: https://www.tv4.se/artikel/16BjyPNuQTxwSQxohx1ynY/hon-var-tyvaerr-pa-fel-plats-vid-fel-tillfaelle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in