Lebel har come out short i ärendet Skandiamannen. Hans stolthet gör honom sur, hela YN&AZ grejen blev något udda helt enkelt. Och då ska ska det såklart stängas. Fy, fy Lebel!
U har också mött väggen och blivit «elak».
Två av våra bästa män har hamnat i en svacka i ärendet Skandiamannen, hoppas den inte är permanent!
Man kan lika gärna attackera problemet MOP genom ämnet Skandiamannen som något annat. Vad annat är det egentligen att välja i just nu, CA och Pettersson?
Inget jag kommer orka iallafall.
Stig Engström har inget alibi och det är konstigheter kring honom. Både jag och Dalis har egna scenarion om honom, han Tenson och jag Västra alternativet. Teorier om när filmen Mozart slutade etc har kommit till.
Teorierna Grandmannen och Dekorimamannen står inte alls så starkt längre tack vare duktiga skribenter. Etc.
Och jag tror faktiskt jag var den som började skriva om hur olika färger påverkas av ljus. Jag tror Otto fick sina idéer om det i den här tråden, faktiskt.
Det finns annat också som kommit fram. Som jag inte minns just nu då. Flera saker. Det går framåt.
För mig blir faktiskt bilden av MOP fortfarande tydligare och tydligare.
Sen har vi en «Inspector Clouseau« effekt i tråden där uppenbara motståndare av teorin ständigt snubblar fram nya oväntade fakta. Bra!
Enda «motgång» jag haft är det egentligen Draifos som har «skulden» för.
Jag är inte så 100% säker på gula linjen längre. SE KAN ha kokat ihop det från media. Tyvärr.
Ser det nu.
Gula linjen är 50/50 för mig nu.
Gott nytt år till alla hobbydetektiver! Även om jag är «elak» här inne tycker jag om alla.