2025-12-30, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StayFrosty-SWE
Nej det har han inte haft, han har köpt vid dippar, och sålt ibland för att köpa andra aktier. Ni är förblindande i hatet. Din fråga, jag går inte på rekar, och AA rekar inga inga aktier. Men för att svara på din fråga så köpte jag mina första aktier i Hexatronic 13 juli 2021. Jag har sålt och köpt många gånger sedan dess. Så din fråga är irrelevant.

Hur många av hans följare tror du köper när han gör en lyrisk "analys" där han hävdar att aktien ska stå i minst 100kr 2025 när den stod i 40kr när han gjorde videin i maj 2024? För AA var det inte frågan om 2025 skulle bli bra för Hexa, frågan var HUR bra det skulle gå. Nu går det bra att följa upp denna sk "analys". AA spår en vinst för Hexatr på 4-6Kr / aktie för Hexa 2025, hittills är de bara uppe i några ören Han kan säga hur mycket han vill att han inte ger råd, men hur tror du folk agerar när de ser denna video? Det borde vara straffbart att göra något sånthär:
https://youtu.be/SI1sl0b53U4?si=7LjhthQDZG3GRgYF
Citera
2025-12-30, 00:42
Medlem
Skulle inte ens ta i Hexan med tång
Men !
Som jag ser det så är 23:- väldigt intressant
Om den etablerar sig ovanför så är det en positiv trend
Börjar det gå nedåt med lite volym kan vi nog få se 15:-
Den kommer inte stå i 100: imorgon iallafall som en viss analytiker mer eller mindre lovat
Tack till en udda figur för att du orkar
Citera
2025-12-30, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Hur många av hans följare tror du köper när han gör en lyrisk "analys" där han hävdar att aktien ska stå i minst 100kr 2025 när den stod i 40kr när han gjorde videin i maj 2024? För AA var det inte frågan om 2025 skulle bli bra för Hexa, frågan var HUR bra det skulle gå. Nu går det bra att följa upp denna sk "analys". AA spår en vinst för Hexatr på 4-6Kr / aktie för Hexa 2025, hittills är de bara uppe i några ören Han kan säga hur mycket han vill att han inte ger råd, men hur tror du folk agerar när de ser denna video? Det borde vara straffbart att göra något sånthär:
https://youtu.be/SI1sl0b53U4?si=7LjhthQDZG3GRgYF

Det är väl upp till var och en. Jag är bara här för jag tycker att ni är fel ute i er kritik mot AA. Jag har redan haft rätt med att hexatronic går bra, + 40% senaste månaden och ytterligare 50% inom 20 dagar är väntat. Ni gör som ni vill med den informationen.
Citera
2025-12-30, 02:08
Medlem
Citat:
Det är väl upp till var och en. Jag är bara här för jag tycker att ni är fel ute i er kritik mot AA. Jag har redan haft rätt med att hexatronic går bra, + 40% senaste månaden och ytterligare 50% inom 20 dagar är väntat. Ni gör som ni vill med den informationen.

-37% på ett år …Jättebra aktie ! 😂 Tror analytikern förlorat ca 2 miljoner på hexatronic sedan han började köpa ..Jättebra verkligen . Ingen person man ska lyssna på.Stort sett all-in på en skit aktie.Stackars följare om dom följt honom . Men verkar ju som att fler o fler förstått att man inte ska kolla o följa denna dryga herre .
Citera
2025-12-30, 06:20
Medlem
RobertSmiths avatar
Citat:
För att jag tycker att ni som kritiserar AA är övervägande del negativa till AA och hans främsta innehav som ni här menar ska gå i konkurs. Det kommer inte hända och ni har haft bra lägen att köpa själva, tex när jag skrev. Men nu börjar ni fokusera på annat när hexatronic går bra. Jag har bara skapat konto här för att jag tycker kampanjen mot honom är orättvis, ni mobbar och förnedrar. Samtidigt så presenterar ni själva inga analyser eller vad ni tror på. Vilket är lika bra för lowlifes har sällan bra analyser.
Oklart om du trollar eller inte. Om du läser det jag och många andra har skrivet så handlar kritiken inte om Hexatronic (även om hans sk. analyser inte är mycket att hänga i julgranen).

Det finns många olika anledningar att folk skriver här i Loserville. För egen del handlar om att jag tycker det är oansvarigt av en person som är 55 och tar extrema risker när han köper aktier för blanco lån och belånar allt med en hävstång på mellan 2-3.

Jag och många andra har blivit bannade på kanalen, inte för att vi varit otrevliga utan för att vi framfört kritik ang. AA:s syn på risk.
AA tycker att vi i Loserville har ett lowlife beteende - Min förhoppning är att genom att skriva här kanske rädda några av hans betalande lärjungar från undergång, i synnerhet de som är på väg att gå i pension.
https://youtu.be/gvqJJYMYASM?t=1082

AA har flera ggr sagt att han inte är intresserad av någon diskussion eller feedback (läs bli ifrågasatt) och därför ger vi feedback här.
https://youtu.be/gvqJJYMYASM?t=1491
Senast redigerad av RobertSmith 2025-12-30 kl. 06:28.
Citera
2025-12-30, 06:21
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:
Det är väl upp till var och en. Jag är bara här för jag tycker att ni är fel ute i er kritik mot AA.

Bortsett från HTRO, hur går det med det andra skräpet han har rekommenderat? Transtema? Alcadon? Aktierna i den portfölj han tycker alla skall ha, som uddafiguren kallar för ”soptippsportföljen” (eller nåt liknande)

Nädu! AA är en ”analytiker” som drar siffror ur röven som ett rent önsketänkande. Som ett okunnigt barn och han duckar frågor av mer teknisk karaktär, för att han helt enkelt inte förstår frågan! Skribenterna skriver förvisso på LoserWille, men de flesta har ett massivt övertag i både kapital och kunskap mot den sk. Analytikern
Senast redigerad av jack.daniels 2025-12-30 kl. 06:24.
Citera
2025-12-30, 06:25
Medlem
Citat:

Det är lätt att säga men så fungerar inte människor. Undrar hur många som ligger -50% på Hexatronic tack vare den videon? AAs senaset gissning för Hexatr så kommer ju inte kursen tillbaks dit i år. Det finns fler fall, många som förlorat pengar på Tourn o Transtema tack vare AA.

AA har dessutom gett ett råd, följ surd.. förlåt stockpickingportföljen. Där ligger 5 av 7 innehav på mellan -30 - -85% (ca). AA är en katastrof. Han har orsakat stora förluster för många. Än värre om okunniga människor börjar tänka att det där med belåning verkar bra.

Nej du har förmodligen lika fel som din idol. De där sista + 50% har du LOVAT ska komma senast idag. Det är såklart lätt i efterhand att bedöma sina råd. Hade Hexatr fortsatt ned hade du såklart inte dykt upp i tråden igen Det är väl AAs största problem, han skäms inte att han gång på gång lurar in människor i aktier som går ned ordentligt.
Citera
2025-12-30, 09:13
Medlem
Citat:
Ok
Vet inte hur du räknar men på en månad upp 10% skulle jag säga
Men jag skriver upp 50 % 20 dagar
Vill se 34:- i slutet av januari då
Då vet jag en som blir lycklig över en ny vattenskoter
Vi stämmer av om en månad
Citera
2025-12-30, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Det är lätt att säga men så fungerar inte människor. Undrar hur många som ligger -50% på Hexatronic tack vare den videon? AAs senaset gissning för Hexatr så kommer ju inte kursen tillbaks dit i år. Det finns fler fall, många som förlorat pengar på Tourn o Transtema tack vare AA.

AA har dessutom gett ett råd, följ surd.. förlåt stockpickingportföljen. Där ligger 5 av 7 innehav på mellan -30 - -85% (ca). AA är en katastrof. Han har orsakat stora förluster för många. Än värre om okunniga människor börjar tänka att det där med belåning verkar bra.

Nej du har förmodligen lika fel som din idol. De där sista + 50% har du LOVAT ska komma senast idag. Det är såklart lätt i efterhand att bedöma sina råd. Hade Hexatr fortsatt ned hade du såklart inte dykt upp i tråden igen Det är väl AAs största problem, han skäms inte att han gång på gång lurar in människor i aktier som går ned ordentligt.

Extremt osannolikt att vi kommer se så pass stora kursrörelser i Hexatronic som 50% (!!!). 37 dagar tills nästa kvartalsrapport som kan vara kursdrivande. Skulle i så fall vara någon pressrelease därimellan. Allt annat lika är det 'business as usual' fram tills dess, och Hexatronic kommer troligtvis gå upp och ned i takt med övriga börsen (justerat för sitt 'beta' som enligt Avanza ligger på 1.65)

Men sånt här går en bra bit över huvudena på AA och hans skock.

"I ett land av blinda är den enögde kung"
Citera
2025-12-30, 10:16
Medlem
RobertSmiths avatar
Tog mig igenom senaste Live på dbl hastighet och fick två frågetecken uträtade

1) AA har inget samboavtal och har därför sina aktier & fonder i KF och tycker det här med avdragsrätt för hans skyhöga belåning är oviktigt.
https://youtu.be/n55IgyzDybQ?t=3664
https://youtu.be/n55IgyzDybQ?t=3790

2) Att göra YT är inget jobb för AA bara en hobby. Ska bli intressant och se YT intäkterna för Q4.
Finns inte på kartan att AA skulle kunna leva 'FIRE' utan dessa intäkter med tanke på de utgifter hushållet har för amortering och räntor och deras begränsade kapital.
Och om intäkterna inte ökar, kommer nog även ockerbankerna (de enda som lånar ut till AA) vara mindre intresserade nästa gång AA behöver ett blancolån (utan avdragsrätt för räntor) för att amortera tidigare lån - Lyxfällan de luxe
https://youtu.be/n55IgyzDybQ?t=3893
Senast redigerad av RobertSmith 2025-12-30 kl. 10:48.
Citera
2025-12-30, 10:42
Medlem
Citat:
Diskuterar man AA så innebär det också att man diskuterar hans största innehav, Hexatronic. Ni har inte lyckats övertyga mig om att det är en dålig investering,, jag har har + 38 % sedan köpet i mitten på november. Det finns mer att hämta och som jag skrivit tidigare är min målkurs 65 kr. 50 kr inom 14 dagar, ni gör som ni vill men den infon.

Jag förstår inte riktigt hur ditt svar hänger ihop med min kommentar på ditt påstående om att tråden borde göra analyser.

En annan sak jag inte riktigt förstår är tal om ”målkurser”. Jag tolkar AA som att det är en nivå han hoppas aktien ska nå. Eller kanske att han vid den nivån ska sälja aktien. När det mer verkar handla om att bedriva gissningar om aktiers utveckling vore kanske ”förhoppningskurs” vara bättre benämning. Eller ”överlevandskursnivå” om det är den nivån som krävs för AAs fortsatta liv.

Men som sagt, det är mycket jag inte förstår med AA.
Citera
2025-12-30, 10:51
Medlem
Jag har sett på rubrikerna i AAs kanal om ekonomi och politik att Trump verkar vara ett favoritämne.

Det här kan verka lite elakt men det är inte min avsikt. Men jag tycker nämligen det finns en del likheter mellan AAs utsagor och bilden media ger av Trump:
- Trump är tvärsäker på sin sak, likaså AA.
- Trump byter ofta åsikt eller är inkonsekvent, likaså AA.
- Trump tycks gå på dagsform och magkänsla och inte välgrundade analyser, likaså AA.
- Trump vill inte ha kritik, likaså AA.
- Trump har egna fakta som passar honom, likaså AA.

Som sagt, ingen mening att vara elak. Dessutom kan man nog hävda att media gärna ger skev bild av Trump. Men likväl lite småroliga likheter. Tråden kan säkert hitta fler likheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in