2025-12-29, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StayFrosty-SWE
För att jag tycker att ni som kritiserar AA är övervägande del negativa till AA och hans främsta innehav som ni här menar ska gå i konkurs. Det kommer inte hända och ni har haft bra lägen att köpa själva, tex när jag skrev. Men nu börjar ni fokusera på annat när hexatronic går bra. Jag har bara skapat konto här för att jag tycker kampanjen mot honom är orättvis, ni mobbar och förnedrar. Samtidigt så presenterar ni själva inga analyser eller vad ni tror på. Vilket är lika bra för lowlifes har sällan bra analyser.

Var det ett lika bra köpläge när AA rekommenderade Hexatronic för 40kr maj 2024? Hans mål var då 100kr 2025 som följdes upp med 200kr för 2026.
Citera
2025-12-29, 21:00
Medlem
Citat:
För att jag tycker att ni som kritiserar AA är övervägande del negativa till AA och hans främsta innehav som ni här menar ska gå i konkurs. Det kommer inte hända och ni har haft bra lägen att köpa själva, tex när jag skrev. Men nu börjar ni fokusera på annat när hexatronic går bra. Jag har bara skapat konto här för att jag tycker kampanjen mot honom är orättvis, ni mobbar och förnedrar. Samtidigt så presenterar ni själva inga analyser eller vad ni tror på. Vilket är lika bra för lowlifes har sällan bra analyser.
I praktiken ger AA investernigsråd. Jag har inte satt mig in i Hexatronic, däemot vet jag att satsa alla sina pengar i ett såddant bolag är så otroligt dumt att det gränsar till kriminellt aktierådgivande. Varje seriös person ser till att det finns en rimlig spridning på bolagen.
Citera
2025-12-29, 21:21
Medlem
Citat:
Varför förväntar du dig att det ska presenteras analyser i denna tråd? Tråden diskuterar AA och dennes annorlunda och ofta lite märkliga utsagor. Att göra analyser borde snarare ligga på den som kallar sig analytiker.
Senast redigerad av Vissenellervilse 2025-12-29 kl. 21:50.
Citera
2025-12-29, 21:50
Medlem
Hexatronic går inte bra för att den återhämtar sig någon % aktiemässigt .Skall det bli någon vändning så måste företaget bättra sig enormt det har inte hänt ännu.Nästa rapport kommer visa vilket håll det går åt men just nu kan man bara spekulera.Utifrån dom senaste rapporterna så skulle iaf inte jag vara överdrivet optimistisk .Personligen tror jag inte hexatronic har en framtid då dom saknar ekonomi o driv för att konkurrera med de bästa ..

Analytikern verkar ha slut på ämnen såg han gjorde en vidio(live) om haters igen alltså oss på losserwill.Han fake skrattar sig igenom videon i sedvanlig( patetisk) ordning .Folk verkar slutat bry sig ,ingen orkar titta längre och tittarantalet krymper.Ingen vettig människa kan ju ta sig igenom dessa vidios 1-2 minuter sedan tumma ner och lämna så brukar jag göra ..Det är vad den respektlösa människa förtjänar .Jag tycker det hade varit kul o se honom tillsammans med frun i lyxfällan hade blivit en höjdare Den sedvanliga presenten som dom brukar ge om personen ifråga har varit duktig kunde vara ett fotbollsmål eller en dragkrok..
Citera
2025-12-29, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Varför förväntar du dig att det ska presenteras analyser i denna tråd? Tråden diskuterar AA och dennes annorlunda och ofta lite märkliga utsagor. Att göra analyser borde snarare ligga på den som kallar sig analytiker.
Diskuterar man AA så innebär det också att man diskuterar hans största innehav, Hexatronic. Ni har inte lyckats övertyga mig om att det är en dålig investering,, jag har har + 38 % sedan köpet i mitten på november. Det finns mer att hämta och som jag skrivit tidigare är min målkurs 65 kr. 50 kr inom 14 dagar, ni gör som ni vill men den infon.
Citera
2025-12-29, 22:16
Medlem
Citat:
Diskuterar man AA så innebär det också att man diskuterar hans största innehav, Hexatronic. Ni har inte lyckats övertyga mig om att det är en dålig investering,, jag har har + 38 % sedan köpet i mitten på november. Det finns mer att hämta och som jag skrivit tidigare är min målkurs 65 kr. 50 kr inom 14 dagar, ni gör som ni vill men den infon.

Vad du gör intresserar ingen i gruppen .Tråden är om aktieanalytikern.
Citera
2025-12-29, 22:38
Medlem
Citat:

Du svarar mig inte, köpte du när AA rekade Hexatronic på 40KR maj 2024? Är du nöjd med den affären?

Om man dag ut o dag in under 3-4 års tid gör videor om att Hexatronic kommer gå upp så kommer man naturligtvis ha rätt några dagar. Men AA har haft fel 99% av tiden.
Citera
2025-12-29, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Att ensidigt vinkla allt som händer till sin egen fördel är djupt oärligt av AA.

Att trycka på att man är upp 30% på en månad men strunta i att nämna hur många procent och miljoner man är back sedan toppen är djupt vilseledande.

Att bara nämna de fåtal aktier av ett innehav som man köpt billigast i ett innehav och helt glömma att uppge sitt GAV är även det vilseledande.
Ja helt otroligt att hans efterblivna följare inte fattar det heller..
Citera
2025-12-29, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Du svarar mig inte, köpte du när AA rekade Hexatronic på 40KR maj 2024? Är du nöjd med den affären?

Om man dag ut o dag in under 3-4 års tid gör videor om att Hexatronic kommer gå upp så kommer man naturligtvis ha rätt några dagar. Men AA har haft fel 99% av tiden.

"Även en död klocka visar rätt tid två gånger om dygnet"
Citera
2025-12-29, 23:45
Medlem
Citat:

Nej det har han inte haft, han har köpt vid dippar, och sålt ibland för att köpa andra aktier. Ni är förblindande i hatet. Din fråga, jag går inte på rekar, och AA rekar inga inga aktier. Men för att svara på din fråga så köpte jag mina första aktier i Hexatronic 13 juli 2021. Jag har sålt och köpt många gånger sedan dess. Så din fråga är irrelevant.
Citera
2025-12-29, 23:45
Medlem
jack.danielss avatar
Citat:

Som Michael Burry som de senaste 20 åren flaggat för den stora bubblan! Nån gång får han ju rätt!?
Citera
2025-12-30, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Som Michael Burry som de senaste 20 åren flaggat för den stora bubblan! Nån gång får han ju rätt!?

Blev tvungen att uppdatera mig lite på Michael Burry efter din kommentar. Vet att han haft 'bearish' syn på börsen, men visste inte hur han backade upp det, annat än att p/e-talen är höga.

Vad jag kunde läsa mig fram till var att han hade inga bra argument som backade upp hans tes annat än sin magkänsla. Att börsen är 'för dyr', eller att vi ligger i det högre spannet av Shiller PE-ratio, anser jag är en dålig anledning till att blanka bolag som Nvidia och Palantir, vilket han verkar ha gjort. Ett skitbolag kan ha en astronomisk värdering så länge de har en publik och kan hålla sig flytande. Kan de dra runt sin verksamhet kan de vara 'övervärderade' i oändlighet.

Blankning ska man definitivt undvika om man inte har kraftfulla belägg för att ett företags pengar håller på att ta slut eller att produkterna är på väg att bli obsoleta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in