Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Nya uppgifter! Har du källa

Aftonbladets tidslinje
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Misstänkta bortföringsplatsen är Tallsätravägen 13, vid pumphuset.

Säkert kört upp bakifrån och hoppat på henne med hammaren, som hittats på platsen tillsammans med buntband i en handske.

Överraskningsattack bakifrån och sen in i bilen
Har ni missat att de söktes på exakt samma plats vid fotbollsplanen och gymnasiet i flera timmar ? De var extremt intressant och efter de eskalerade detta åklagare osv
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av etisbew
Tror också han körde på henne bakifrån. Parkerad vid gymnasiet med tunneln framför sig och bara väntade på ett offer.
Skriker man om man blir påkörd? Tveksamt
Skriker man om man blir överfallen? Svar ja
Citera
2025-12-30, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkenHeligeStaffan
Dessutom använder inte polisen flightnr på samma sätt som linjetrafik, i historiken söker man på regnr i detta fall se-jpv så får man upp alla flygturer dom gjort under det dygn man tittar på
Se därja, då har man lärt sig något nytt. Vet typ enbart annars vilken modell polis helikoptrarna är...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjolafallelera
The frick, hur kommer det sig? Är inte allt en slump förutom födelsedatum då? Min näst sista siffra är en 0a men har inget tredje ben iaf... den som vet den förstår vad jag syftar på....

0,2,4,6,8 så är du kvinna.
1,3,5,7,9 så är du man.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninjavalle
Jag förstår annars inte varför man väntade så länge innan man grep honom om man nu i första hand jobbade utefter att hitta My vid liv

Det har väl inte framkommit var GM befann sig under dessa timmar polisen hade honom under bevakning? Åkte han runt själv i en bil så är det rimligt att skugga honom i förhoppning om att han ska leda dem till henne. Säg att han hade hållt henne fången i ett ödehus ute i skogen, då hade det ju varit väldigt dumt att plocka honom direkt.
Citera
Medlem
Är det bara jag eller tycker fler att My var lik Wilma Andersson från Uddevall
Citera
Medlem
Citat:
Spåren i diket, dvs hörlurar, hammare, buntband och handske?
Då bör det ju ha funnits diverse andra spår på vägen tänker jag?

Har han kört upp på trottoaren vid Tallsätravägen 13 och kört på henne?

Låter ju smällpuckat helt ärligt
Varför då? Om jag var en väldigt liten man som hatade kvinnor så skulle en bil vara det perfekta vapnet.
Citera
2025-12-30, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwshand
Fortfarande bara jag som känner att fegisen först körde på henne med bilen? Där av spåren i diket?
Jaa de trodde jag också i början, larmet kan lika gärna ha gått vid gymnasiet då vaktbolag har konstant koll med rörelse kameror teknik nuförtiden
Citera
2025-12-30, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lmzl
0,2,4,6,8 så är du kvinna.
1,3,5,7,9 så är du man.
Whoops, glömde bort att 0 är jämnt...
Citera
2025-12-30, 00:55
Avstängd
Citat:
Nej, vi vet inte att hon skrikit när hon blivit intvingad i bilen.

Hon kan lika gärna ha skrikit när hon blev attackerad med hammare & därefter blivit inslängd i bilen med buntband och dylikt.

Kan ju även vara någon annan som skrikit även om det är högst otroligt.
Spelar väl ingen roll? De var My som skrek
Citera
2025-12-30, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Sveriges psykvård är ju ett skämt!
Kommer detta missfoster att dömas till rättspsykiatrisk vård nu tror ni?
Själv hoppas jag på livstids fängelse livet ut.

För det första, svensk psykvård är ett skämt. Men vet du varför? Oavsett regering läggs alla pengar på den FYSISKA sjukvården, så den psykiatriska är inte så jävla viktig i dagens sverige, tyvärr. Jag tror att tragedier som denna, den i Boden och många många andra psykfall som begår brott hade kunnat förhindras eller iallafall försökts, men det finns inte tillräckliga resurser. För det viktigaste i svensk vård är inte hur människor mår.

Jag hoppas på rättspsyk,det är ändå bättre än fängelse. Fängelse är ju tidsbestämt, du kan ju ändå ansöka om det. Det är sällan någon på anstalt sitter livet ut, tyvärr. På rättspyk är det nog bättre, där de måste bedömas hela tiden om de KAN släppas ut.

Den dagen som rättssytemet anser (som jag och många med mig) ser livstid, som LIVSTID. När den personen som tagit någon annans liv, ska man sitta tills man själv kommer lämna anstalten i en liksäck. Då blir iallafall jag nöjd. Jävla larv med dessa "sitta" 2/3 av straffet. Det är ett hån mot offrets anhöriga som eventuellt stöter på mördaren på gatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in