Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 00:24
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Alright!
Men de lär ju inte följt efter honom med polisbussar utan med civilare? Var han då gripen så lär de ju ha tagit honom till arresten och inte mot bostadsområdet?

Kanske misstolkar
Det är nog många poliser som har åkt fram och tillbaka mellan de olika relevanta platserna av olika anledningar i samband med utredningen och gripandet. Det kanske var tekniker som var färdiga i Gnesta och åkte för att assistera i Viksberg? Min observation av polisbussarna kanske kan hjälpa oss att lista ut var han greps? Tippar på någon mil nordväst om Gnesta.
Citera
2025-12-30, 00:24
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Allt blod runt gymnasiet
Har inte sett något om det. Berätta mer?
Citera
2025-12-30, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Ärlig fråga. Kan någon förklara hur polisen kan följa efter honom in på avlägsen plats i skogen utan att bli upptäckta men samtidigt inte tappa bort honom

Hur lyckas dom ta honom på bar gärning utan att han upptäcker dom innan

De kanske satte nån spårare på hans bil?
Och såg när/var han stannade och de stannar en bra bit därifrån och går resten av biten?
Citera
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Som jag har förstått det så hoppade hon inte i någon bil. Hon väntade på ett tåg och blev tvingad i GMs bil.

Hon hade klivit av tåget mot Sötälje i Rönninge och skulle troligen promenera till sina föräldrar.
Om hon åkt i någon bil under tvång eller inte vet vi inte.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Ärlig fråga. Kan någon förklara hur polisen kan följa efter honom in på avlägsen plats i skogen utan att bli upptäckta men samtidigt inte tappa bort honom

Hur lyckas dom ta honom på bar gärning utan att han upptäcker dom innan
Parkerat en bra bit bort och sprungit. Avstängda lysen på polisbilen. Civilbil. Mörk sådan. De har ju mörka kläder så de syns inte i mörkret. Sedan har de dragit vapen när alla har kommit från alla håll och kanter och haft honom inom synhåll. De har nog omringat honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tillyttermeravisso
Är du Pride-anhängare och feminist? Du säger säkert också gärningsperson och inte gärningsman. För hela ditt väsen går ut på att könsbyte och könsidentitet är det viktiga i den här tragiska händelsen, inte att den 25-åriga kvinnan blev bragd om livet och styckad. Att gärningsmannen bytt kön på pappret har inte med någonting att göra. Han är och förblir något som ska refereras till han och honom, inte hon eller henne. Du är en obehaglig jävel.

Vill kvinnorna ha transpolitik så får de det också, de gnäller ju så om mäns våld mot kvinnor och nu blev det en transperson så då får de väl könet de kämpat så hårt för. En hen.

Nej jag är motsatsen till vad du tror.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Detta tror jag tyvärr också. De antog han redan hade gjort av sig med hennes kropp och ville han skulle leda dem till den, så de spanade istället för att gripa honom direkt och då riskera aldrig hitta kroppen. Svårt för dem att veta, med facit i hand skulle de gått in direkt. Tror han höll på med styckning under tiden de spanade. Men det framkommer senare hur det verkligen stod till.

Jag tittade på Mys TikTok, både hon och hennes syster har öppen profil. Jag ville se om My hade någon skum följare som kunde tänkas vara GM men man ser bara de senaste 50 följarna (hon har 500+ och antar de flesta följt henne nu i efterhand).
Synd
För det kan finnas
GM tex..
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jasså, fick han inte det ?? Det visste jag inte, men hoppas du har rätt. Har du nån länk ?
Näe fan. Det verkar som att det är precis tvärtom. Vad fick jag det ifrån?! Helskotta vad det här landet är lamt!
Citera
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Bra fråga

Spåra mobil? Har ingen aning om verkligheten har hunnit ikapp tv/film-..
Citera
2025-12-30, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
(och har dessutom avtjänat ett fängelsestraff och varit borta från samhället under 1,5 år). På vilket sätt tänker du att dessa två skulle känna varandra?

Straffet 2 år och 4 månader?

Uppväxt i närförort först?
och Ekerö från skolåldern och framåt.

Mördaren var OBEKANT för henne.
Citera
Medlem
Citat:
Är det nån som tänkt att polisen borde tagit honom tidigare?
De spanade i 8 h.. kanske kunde kroppen räddats
Kunde de inte ingripa tidigare
Mycket kunde hända under dessa timmar
Kanske därför polisen verkade må då dåligt

Mkt tjat om detta. För min del litar jag fullt ut på polisen i detta fall ,dom ville ta honom på bar gärning samt få reda på var han gömt kroppsdelarna. Jag är övertygad om att polisen visste att hon tyvärr var död vid det laget. Minns ni inte Wilma Anderssons fall som också blev styckmördad , än idag 6 år senare har dom inte hittat hela Wilma. Fruktansvärt för föräldrarna allt för att fd pojkvännen vägrat berätta var hon finns. Tror inte dom ville riskera det här.
Vila i frid ❤️❤️ My
Senast redigerad av Himmelellerhelvete 2025-12-30 kl. 00:28.
Citera
Medlem
Citat:
Nej då
Vi ska minnas My med ljus och värme
Av det som syns på hennes sociala medier så verkar hon vara någon som tog vara på livet, reste, hade vänner och njöt. Så hoppas jag att hon blir ihågkommen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in