2025-12-30, 00:21
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Har ej koll på exakt vad han googlat efter men jag har också googlat på makabra grejer. Vem har inte det? Frågan är väl hur regelbundet man googlar på det. Ordet barnporr kan man ju t.ex. söka på enbart för att få information om ämnet. Man kanske behöver uppslag inför en psykologisk romanthriller man håller på att skriva. Sen är det naturligtvis skillnad på söksträngarna beroende på ändamål. En inte alltför komplicerad AI-modell har nog inga problem att flagga regelbundna sökmönster som mer eller mindre oroväckande utifrån hur andra skeva brottslingar googlat. Men det gäller att dessa modeller används också. En människa kan inte bara påstå att man är störd i skallen för att man vid något enstaka tillfälle sökt på "dead tortured children". Man kanske bara glömde att skriva Palestina i slutet av strängen. Personligen hade jag, om jag verkligen ville begå ett sådant brott, undvikit att googla på sådant som kan väcka misstankar.
Du är nog ett undantag. Man googlar inte på perversiteter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Hur visste de det?

Allt blod runt gymnasiet
Citera
Medlem
LeoXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Men på vilka grunder
I mindre fall är det inre befäl som beslutar, i såna här case är det åklagaren som bestämmer om frisläpp. Notera att MGM fortfarande kan vara misstänkt trots att han är släppt. Ibland kan det finnas taktiska skäl bakom det. Som exempelvis spaning, rumsavlyssning osv.
Citera
2025-12-30, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Jaa och Rönninge gymnasium Idrottsplats är som en skräck film vid denna tiden på året och mörkt, vet ni har kamerorna sitter runt där? För förmodligen där skedde brutala händelser och blod eftersom polisen var där såpass länge och efter de förstod dem att de är riktigt illa

Han kan nog ha suttit i bilen där i mörkret på parkeringen och väntat sen slagit till uppe vid pumphuset där man gjorde fynd dagen efter.
Citera
2025-12-30, 00:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lediablo
Facebook

https://www.facebook.com/share/1FycNrDhLj/?mibextid=wwXIfr

https://www.facebook.com/share/1DUkZfzpxB/?mibextid=wwXIfr

https://www.facebook.com/share/1ALTkSCsks/?mibextid=wwXIfr

Vem är detta då?
Denne var kompis med första kontot igår. https://www.facebook.com/rene.goj
Citera
2025-12-30, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Ärlig fråga. Kan någon förklara hur polisen kan följa efter honom in på avlägsen plats i skogen utan att bli upptäckta men samtidigt inte tappa bort honom

Hur lyckas dom ta honom på bar gärning utan att han upptäcker dom innan
Bra fråga
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Är det nån som tänkt att polisen borde tagit honom tidigare?
De spanade i 8 h.. kanske kunde kroppen räddats
Kunde de inte ingripa tidigare
Mycket kunde hända under dessa timmar
Kanske därför polisen verkade må då dåligt
Detta tror jag tyvärr också. De antog han redan hade gjort av sig med hennes kropp och ville han skulle leda dem till den, så de spanade istället för att gripa honom direkt och då riskera aldrig hitta kroppen. Svårt för dem att veta, med facit i hand skulle de gått in direkt. Tror han höll på med styckning under tiden de spanade. Men det framkommer senare hur det verkligen stod till.

Jag tittade på Mys TikTok, både hon och hennes syster har öppen profil. Jag ville se om My hade någon skum följare som kunde tänkas vara GM men man ser bara de senaste 50 följarna (hon har 500+ och antar de flesta följt henne nu i efterhand).
Citera
Medlem
Citat:
Det vill jag veta!
Annars är det skandal
Sitta i 8 h kunde gjort något

Många liknande fall så är de extremt liknande andning vid respirator nivå upp till 72 timmar, men kan överleva, är alltså som bortsvimmad i koma
Citera
2025-12-30, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Ja det verkar bli My’s arv, det och någon insamling från en B-kändis.. tragiskt bara det.
Nej då
Vi ska minnas My med ljus och värme
Citera
Avstängd
Citat:
Bra fråga

Åkte han inte dit några gånger?
Citera
Medlem
Var det bara slumpen som gjorde att vidriga psykfall aset valde just My?

Fy fan stackars My och hennes anhöriga.

Vilken skräck hon måste ha känt 😢💔
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Alright!
Men de lär ju inte följt efter honom med polisbussar utan med civilare? Var han då gripen så lär de ju ha tagit honom till arresten och inte mot bostadsområdet?

Kanske misstolkar
Det är nog många poliser som har åkt fram och tillbaka mellan de olika relevanta platserna av olika anledningar i samband med utredningen och gripandet. Det kanske var tekniker som var färdiga i Gnesta och åkte för att assistera i Viksberg? Min observation av polisbussarna kanske kan hjälpa oss att lista ut var han greps? Tippar på någon mil nordväst om Gnesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in