2025-12-29, 23:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cashon
GM har tydligen varit inneboende hos den mördade kvinnan enligt nya rykten

2 inlägg och kommer med ett rykte. Låter ju trovärdigt. Källa trust me bro?
Citera
2025-12-29, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Om han vetat det du vet nu hade han så klart agerat och ringt 112. Du har noll koll på vad han hörde och hur han uppfattade det. Lägg ner!

Känner du människan privat eller? Tänker då du verkar veta exakt hur man funkar... det är alltför många som har en skit I andra och sköt dig själv mentalitet numera och polisen har gått ut med att om nåt händer som inte är "normalt" ska man kontakta dom.
Citera
2025-12-29, 23:11
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoopeeCushion
Skrev ett långt inlägg, men kunde inte posta. Tar det kort. Känner vagt till familjen (10+ år sen)
Tror inte mamman blev ”importerad” av mannen som nämns i tråden. Hon träffade honom senare.
Är det säkert att de kommer från Colombia? Som jag minns det kom de från El Salvador eller liknande
Googlade just på det.
Under 2005 hade Sverige fokus på kvotflyktingar från en speciell region i Colombia.
Som kvotflyktingar hoppar de över alla led med flyktingmottagning och får direkt lägenhet, fast boende etc.

Så OM du 10 år senare (ca 2015) hörde dem snacka om El Salvador som hemland så KAN den här kvinnan ha bluffat sig till en flyktingstatus hon inte skulle ha haft.
Citera
2025-12-29, 23:18
Medlem
Vad hette de tre BO?
Citera
Medlem
Citat:

Du får nog ta det ryktet med en näve grus och och två hinkar salt. Polisen sa senast idag att man inte har någon känd koppling.
Citera
Medlem
Citat:

Knappast.. Då borde någon annan känna till det och framför allt döttrarna som polisen hört och som fortfarande är tydliga med att de inte kände varandra.
Citera
2025-12-29, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lamb2012
Om jag har förstått det här rätt kände inte GM BO. Så hur kan han då ha vistats inne i huset med BO och döttrarna i flera timmar om jag har läst rätt? Det är ju helt sjukt. Vad hände där? En främling som kommer på besök i flera timmar? De måste ju ha känt varandra.

Vad jag läst så attackerade han mamman omgående efter att hon öppnat dörren och ska därefter även gett sig på ena dottern som var hemma. Så det var inte så att de lär ha haft en 4 timmars trevlig samvaro fram tills andra dottern kom hem och han attackerade henne också….
Citera
2025-12-29, 23:22
Medlem
Orkar inte läsa igenom alla nya inlägg, så vet inte om detta redan har framkommit, men -

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QJoqr8/boden-mordet-polisen-slapper-nya-uppgifter-om-dadet

Min Sambo var på en skönhetsbehandling för ett par dagar sedan och fick höra "skvaller" under sin behandling som rörde dådet i Boden. Jag avfärdade det först som en till teori som saknade grund, eftersom att informationen ursprungligen skulle ha kommit från en anhörig, men hade senare passerat ett antal händer (tänk, min systers pappas kusins grannes barndomskamrat).

Men iom. denna artikel så stärks berättelsen avsevärt och här är vad jag vet (som tyvärr bara är en detalj utöver vad som redan står i artikeln).

På morgonen den 25.12 så knappar det på dörren.
Den numera avlidna BO hade spenderat julen med den ena dottern, och den andre hade varit hos sin pojkvän.
BO öppnar dörren, GM släpps in (varför?).
Våldet mot BO påbörjas nästan omedelbart.
BOs dotter fastbunden med rep enligt vad Sambon fick höra.
3 timmar passerar innan den andra dottern kommer hem från sin pojkväns.
Jag vill inte ens tänka på vad den stackars tjejen upplevde och utsattes för under den tiden.

Vid något tillfälle får en av döttrarna möjligheten att ringa 112.
Citera
2025-12-29, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammaodl
Känner du människan privat eller? Tänker då du verkar veta exakt hur man funkar... det är alltför många som har en skit I andra och sköt dig själv mentalitet numera och polisen har gått ut med att om nåt händer som inte är "normalt" ska man kontakta dom.

Haha, tror du är knäpp. Du vet ju inte vad grannen hörde. Du verkar inte förstå så mycket om människor och händelser. Synd att du inte var på plats och hörde vad du tror grannen hörde. Du hade nog dött knivdöden du.

Polisen har gått ut med att man ska säga till 😄 när gick dom ut med det?
Senast redigerad av Ang_rita 2025-12-29 kl. 23:26.
Citera
2025-12-29, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
Knappast.. Då borde någon annan känna till det och framför allt döttrarna som polisen hört och som fortfarande är tydliga med att de inte kände varandra.

Den ena systern har de väl pratat med. Den andra kanske haft någon slags koppling men om uppgifterna om det grova våldet stämmer så är hon nog inte i skick för att höras.
Citera
2025-12-29, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Randomgenererat
Orkar inte läsa igenom alla nya inlägg, så vet inte om detta redan har framkommit, men -

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/QJoqr8/boden-mordet-polisen-slapper-nya-uppgifter-om-dadet

Min Sambo var på en skönhetsbehandling för ett par dagar sedan och fick höra "skvaller" under sin behandling som rörde dådet i Boden. Jag avfärdade det först som en till teori som saknade grund, eftersom att informationen ursprungligen skulle ha kommit från en anhörig, men hade senare passerat ett antal händer (tänk, min systers pappas kusins grannes barndomskamrat).

Men iom. denna artikel så stärks berättelsen avsevärt och här är vad jag vet (som tyvärr bara är en detalj utöver vad som redan står i artikeln).

På morgonen den 25.12 så knappar det på dörren.
Den numera avlidna BO hade spenderat julen med den ena dottern, och den andre hade varit hos sin pojkvän.
BO öppnar dörren, GM släpps in (varför?).
Våldet mot BO påbörjas nästan omedelbart.
BOs dotter fastbunden med rep enligt vad Sambon fick höra.
3 timmar passerar innan den andra dottern kommer hem från sin pojkväns.
Jag vill inte ens tänka på vad den stackars tjejen upplevde och utsattes för under den tiden.

Vid något tillfälle får en av döttrarna möjligheten att ringa 112.

Här har du du troligtvis de mest detaljerade och överblickbara sammanfattningarna som går att finna just nu.

Vore nog bra om denna hamnade i förstainlägget

Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Grevens sammanfattningar:
Uppdaterad: 29 december 2025
Del 1: Brottsoffer. Relation MGM/BO. Händelsen. Skador. Motiv. Polisarbete.

Del 2: MGM. MGM:s familj. Övriga spår.
Senast redigerad av Ballooong 2025-12-29 kl. 23:35.
Citera
2025-12-29, 23:31
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messalinna
Du inte bara inte vet hur psykvården fungerar men du har heller ingen aning om vad svår psykisk sjukdom med psykos är om du tycker att polisen som sköt ihjäl denne psykotiske GM, som vad jag förstått inte längre var ett hot, ska ha en medalj.
GM:s mamma har sagt att sonen likväl hade kunnat döda henne eller sin bror istället för den kvinna som tyvärr blev BO. Det är tyvärr sant när man har att göra med människan i psykos. Du skriver att en person som dödar utan grund har du svårt att känna sympati för eller dennes familj. Vad är det för grund du letar efter? Svartsjuka, pengar, hat? Det är just det när psykotiska människor dödar att dådet är obegripligt och det finns ingen grund annan än psykisk sjukdom. För min del har jag svårt att känna sympati med någon som dödar på s k rationell grund om det inte är i självförsvar.
Låt mig hoppas att släktingens fru som är chefsläkare på psyk har större förståelse för vilka oerhörda tragedier denna haltande psykvård skapar och har mer empati än du.
Synd att han inte dödade en nära anhörig istället.
BO var helt oskyldiga och verkade inte ens känt honom.
Det hade åtminstone varit bättre än vad som hände nu, även om det såklart varit mycket hemskt då med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in