Citat:
Ursprungligen postat av
Menea
Hon ska vara klädd hur hon vill.. sluta lägg skulden på henne. Det där är klassisk skuldbeläggning av offer.
Typiska kommentarer av män…
”hon borde inte ha gått ensam”
”hon borde inte ha varit ute sent”
”hon borde inte ha haft på sig X”
”Hon borde inte lyssna på musik när hon går själv”
”Hon var full”
”Hon borde inte ha sånna kläder”
”Hon borde inte ha lättklädda bilder på nätet”
”Hon borde gör ditt och datt”
Lägg ner för i helvete…
Nej, jag har inte tänkt göra det, för en del handlar även om män och handlar om överlevnad.
Han borde inte gått ensam, för nu blev han överfallen av ett gäng på en mörk gata när han gick där i fyllan, som tog hans pengar och mördade honom.
Han borde inte skrutit om hur rik han var, för senare invaderade man hans hem, spöade honom tills han blev tvungen att uppge sina konton som de tömde och stal hans guldtackor.
Sen kan man tycka att att man skulle slippa sånt här och få göra hur man vill, men någonstans borde man tänka på sin egen säkerhet. För dina åsikter hjälper ingen när det väl händer.
Sen menar jag att sånt här borde inte ligga den som drabbas i fatet, att man gjort så i en domstol, men att anse det, hjälper inte heller när det händer. Så man bör inse att man faktiskt kan drabbas på grund av sitt eget beteende, även om de som gör det är orsaken och de som ska straffas.
När jag var i Frankrike och skulle gå in på en gata, stod det ett gäng med ett trettiotal negrer mitt på gatan där som tittade på mig. Då vände jag på klacken och fortsatte huvudgatan fram, Inte tänkte jag på att fortsätta, bara för jag ansåg det var min rätt att inte drabbas av något. För så jävla dum får man faktiskt inte vara.