Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Det borde ha aktualiserats redan vid det första kända tillbudet med den tioåriga flickan.

Då fanns tydliga varningssignaler som borde ha lett till rättspsykiatrisk bedömning och vid behov vård med särskild utskrivningsprövning.

Med stor sannolikhet hade individen då inte varit på fri fot i dag.

Det här visar inte att rättspsykiatrisk vård är ”för mild”, utan att den används för sent eller inte alls.

psykiatrin måste ges både resurser och mandat i tid.

Att underfinansiera psykvården och sedan bli förvånad över utfallet är ett politiskt och samhälleligt misslyckande.

Det handlar inte om underfinansiering öht utan det är ett samhällstillstånd som majoriteten av dvenska väljarna vill ha, precis som massinvandring.

Det är för många som vill att galningar som Robin, Vilma, mördaren i Boden osv ska gå lösa och det finns ingen konsensus kring att förändra det öht.
Citera
2025-12-29, 19:00
Medlem
chomskaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andromedatraveller
transan är en vettvilling, resultatet av en komorbiditet mellan autism och kluster b.

fördomar, ja.
Du verkar inte förstå vad autism faktiskt är... I grunden är detta ett resultat av en könsmaktsordning (som ens gör det möjligt för män att utveckla sådana här vidriga fantasier + sexuell sadism, nekrofili och pedofili + ett samhälle som inte har lyssnat till institutioner som varnat för återfallsrisken hos GM.
Och jag kallar denna man för just en man då jag är ganska övertygad kring att det hela kring könsbytet rör sig kring någon slags sjuklig fetisch för kvinnokroppen (vilket han visat på innan) snarare än en äkta könsdysfori. Kalla mig transfob om ni vill, jag vet själv var jag står.
Citera
2025-12-29, 19:00
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.--.---
Sida 8-9 fup

🤮

Citat:
Vill du tillägga något som du uppfattade vid händelsen?

- Det är hans kroppsspråk. Jag har jobbat som väktare i nio år. Har lärt mig att man
ska läsa av folks kroppsspråk. Jag upplevde att när han sa det så verkade han mena
detta. Detta var inget man sa för att vara irriterad. Jag läste det som att om han får
tillfället så tar han det. Jag får ärligt säga att, får jag läsa i tidiningen inom ett år, att
något sådant har hänt, att man skjutit mot anstalten. Så blir jag inte förvånad. Snarare
förvånad om det inte händer.
Det var känslan jag fick av honom, Jag vet inte hur det ser
ut med hans frigivning, när han släpps.

Kan du beskriva kroppsspråket?

- Händerna knutna, så knogarna är vita, han är hård i kroppshållningen, tryckt fram
käken, ögonen är hårt spända. Skjutit fram axlarna. Mer eller mindre som en boxare
som ska försvara sig. Hård i tonen när han säger det

Varför fångades inte en sådan här sjuk människa upp redan i skol- och ungdomsåren?
Citera
2025-12-29, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Kanske. Men eftersom Vilma uppenbarligen är en sadist så tror jag knappast att planen var att döda My direkt.

Det räcker att identifiera sig som kvinna. Kön är bara en social konstruktion.

Eftersom det är bekräftat att Vilma identifierar sig som kvinna så antar jag att hon är kvinna på pappret också. Just därför borde folk sluta kalla henne för "man". Använd korrekt pronomen.

Använder en ögonen så ser en att Robin är en man, det är riktig 1984 skitpropaganda från staten att en inte längre ska kunna lita på vad en ser med egna ögon.
Citera
Medlem
Någon som vet vilken advokat som förordnats för GM?
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Hon ska vara klädd hur hon vill.. sluta lägg skulden på henne. Det där är klassisk skuldbeläggning av offer.

Typiska kommentarer av män…
”hon borde inte ha gått ensam”
”hon borde inte ha varit ute sent”
”hon borde inte ha haft på sig X”
”Hon borde inte lyssna på musik när hon går själv”
”Hon var full”
”Hon borde inte ha sånna kläder”
”Hon borde inte ha lättklädda bilder på nätet”
”Hon borde gör ditt och datt”

Lägg ner för i helvete…
Nej, jag har inte tänkt göra det, för en del handlar även om män och handlar om överlevnad.

Han borde inte gått ensam, för nu blev han överfallen av ett gäng på en mörk gata när han gick där i fyllan, som tog hans pengar och mördade honom.
Han borde inte skrutit om hur rik han var, för senare invaderade man hans hem, spöade honom tills han blev tvungen att uppge sina konton som de tömde och stal hans guldtackor.

Sen kan man tycka att att man skulle slippa sånt här och få göra hur man vill, men någonstans borde man tänka på sin egen säkerhet. För dina åsikter hjälper ingen när det väl händer.

Sen menar jag att sånt här borde inte ligga den som drabbas i fatet, att man gjort så i en domstol, men att anse det, hjälper inte heller när det händer. Så man bör inse att man faktiskt kan drabbas på grund av sitt eget beteende, även om de som gör det är orsaken och de som ska straffas.

När jag var i Frankrike och skulle gå in på en gata, stod det ett gäng med ett trettiotal negrer mitt på gatan där som tittade på mig. Då vände jag på klacken och fortsatte huvudgatan fram, Inte tänkte jag på att fortsätta, bara för jag ansåg det var min rätt att inte drabbas av något. För så jävla dum får man faktiskt inte vara.
Citera
2025-12-29, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Dnat fanns ju på tillhörigheterna buntband o hammaren samt My's hörlurar

Handskar är ju knappast någon garanti för att man inte lämnat efter sig DNA.
Citera
2025-12-29, 19:02
Medlem
Det står att Dumpen tidigare uppmärksammat GM. Någon som kan vaska fram konfrontationen och länka?
Citera
2025-12-29, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersAB
Finns det gm 2 / misstänkt.

Nej, endast en person misstänkt i nuläget. Har svårt att tro att det dyker upp någon medbrottsling här.
Citera
2025-12-29, 19:04
Medlem
En läskig sak är om man tittar på ett par bilder samnytt, där han övergått till ” kvinnligt” utseende, så slås jag direkt av likheter med seriemördaren med ”brunnen” i filmen när lammen tystnar. Kan vara en slump men de vete fn om det är en medveten look a like. Verkat precis hamnat på betalartikel. Finns en bild man ser som är hyfsat lik. Men det var en annan jag framförallt såg som nu ej koms åt.
Senast redigerad av DrGiggles 2025-12-29 kl. 19:08.
Citera
2025-12-29, 19:05
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvallsDopp
Det står att Dumpen tidigare uppmärksammat GM. Någon som kan vaska fram konfrontationen och länka?

Ingen konfrontation. Bara en artikel.

Finns i tråden någonstans. Orkar inte leta nu.
Citera
2025-12-29, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KvallsDopp

Han blev aldrig konfronterad av de på plats, utan de hängde ut honom & varnade.

https://dumpen.se/2021/07/24/1234/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in