2025-12-29, 21:08
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kfbejdj
Ja då får man ta hjälp av de aktörer som kan hjälpa till inom de områdena. Och just dessa psykiskt sjuka är de mest farliga för medmänniskor. En oskyldig fin kvinna blev drabbad..

Om de aktörerna inte gör sitt jobb eller anser att föräldrarna överdriver, blir utgången farlig.

Föräldrar kan faktiskt göra allt rätt - men ändå ha en son eller dotter som är farlig för andra.

Psykiskt sjuka människor är oförutsägbara.

Jag tänker ibland på detta fall och den stackars modern och vad hennes son har kostat henne: (FB) Mälarhöjden, Stockholm: Kvinna och barn knivhuggna (2022-05-26) (avlidna)
Citera
2025-12-29, 21:12
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messalinna
Du inte bara inte vet hur psykvården fungerar men du har heller ingen aning om vad svår psykisk sjukdom med psykos är om du tycker att polisen som sköt ihjäl denne psykotiske GM, som vad jag förstått inte längre var ett hot, ska ha en medalj.
GM:s mamma har sagt att sonen likväl hade kunnat döda henne eller sin bror istället för den kvinna som tyvärr blev BO. Det är tyvärr sant när man har att göra med människan i psykos. Du skriver att en person som dödar utan grund har du svårt att känna sympati för eller dennes familj. Vad är det för grund du letar efter? Svartsjuka, pengar, hat? Det är just det när psykotiska människor dödar att dådet är obegripligt och det finns ingen grund annan än psykisk sjukdom. För min del har jag svårt att känna sympati med någon som dödar på s k rationell grund om det inte är i självförsvar.
Låt mig hoppas att släktingens fru som är chefsläkare på psyk har större förståelse för vilka oerhörda tragedier denna haltande psykvård skapar och har mer empati än du.

Har absolut noll empati för denna jävla mördare och står fast vid varje ord. Han förtjänade och dö och vi skattebetalare ska tacka polismannen som sköt. Han dödade någon okänd och sedan bara skylla på sjukvården och inte ta ansvar är bara jävligt löjligt.

Jag har däremot stor empati för BO familj och alla nära och kära som fått sin älskade dödad.

I min släkt kan vi diskutera, men på den här fronten är vi jävligt enade.
Citera
2025-12-29, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vicky75
Det jag hör när mamman berättar är att sonen skulle kunna ha haft autism. Med psykisk ohälsa till följd av detta och kanske även någon ytterligare diagnos, då samsjuklighet vid NPF är vanligt. Detta kan vara komplicerade tillstånd som inte bara går att ”uppfostra bort”.

Då kanske man ska sluta leva i förnekelse och se lite objektivt på sitt barn. Hur mycket man än älskar sitt barn så märker man om det är något som inte står rätt till. Står det inte rätt till, så ser man till att söka den hjälp som behövs.

Fortfarande mammans fel.
Citera
2025-12-29, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Colombiansk uppfostan hör hemma i Colombia.

Korrekt.
Citera
2025-12-29, 21:30
Medlem
Då jag läst sammanfattningen undrar jag varför i helvete fegisen till granne inte kunde ringa polisen om det var ett jävla liv och sen tvärtyst... verkar ju inte varit så i vanliga fall... Lite civilkurage kan ju vara bra ibland...
Citera
2025-12-29, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Hon pratade om honom med distans

Vad menar du? Att hon ska leka offer och få ryggdunkar för att "samhället svikit henne", men samtidigt inte tillkännager honom som sin avyngling?

Du får gärna utveckla
Citera
2025-12-29, 21:37
Medlem
Om jag har förstått det här rätt kände inte GM BO. Så hur kan han då ha vistats inne i huset med BO och döttrarna i flera timmar om jag har läst rätt? Det är ju helt sjukt. Vad hände där? En främling som kommer på besök i flera timmar? De måste ju ha känt varandra.
Citera
2025-12-29, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammaodl
Då jag läst sammanfattningen undrar jag varför i helvete fegisen till granne inte kunde ringa polisen om det var ett jävla liv och sen tvärtyst... verkar ju inte varit så i vanliga fall... Lite civilkurage kan ju vara bra ibland...

Om han vetat det du vet nu hade han så klart agerat och ringt 112. Du har noll koll på vad han hörde och hur han uppfattade det. Lägg ner!
Senast redigerad av Ang_rita 2025-12-29 kl. 22:33.
Citera
2025-12-29, 21:44
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lamb2012
Om jag har förstått det här rätt kände inte GM BO. Så hur kan han då ha vistats inne i huset med BO och döttrarna i flera timmar om jag har läst rätt? Det är ju helt sjukt. Vad hände där? En främling som kommer på besök i flera timmar? De måste ju ha känt varandra.
Polisen har ju talat om en kidnappningssituation, inte en kopp kaffe med kaka.

Vad som hände får vi nog aldrig reda på då GM är död så det kommer inte att väckas ett åtal.

Kanske görs det en radiodokumentär om några år, om döttrarna tycker att de vill berätta.
Citera
2025-12-29, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisken
Så är det ju alltför ofta, när wokisterna släpper fram "veckans offer". De vägrar oftast se föräldrarnas ansvar för sina barn, med såsseåliberalernas skygglappar på.
Väldigt OT då GM var över 18..
Jo serru.. "din" regering har just bestämt sig för ansvarsbelägga barn, 13-åringar, istället för att ansvarsbelägga de vuxna omkring barnet, brottsbeställare/föräldrar. Den ungen kommer inte ut bättre från kåken än den kom in, tvärt om. Blir ur askan i elden, grund tanklös ointelligent populism, som att pinka i byxorna när det är kallt ute, värmer för stunden.

Man är faktiskt ansvarig för sina barns handlingar ända tills de är myndiga, med en viss juridiskt bedömd gråzon mellan 15 till 18.
Citera
2025-12-29, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsUniversum
Suck… fanskapet kom från Colombia. Lågvattenmärke.
Sydamerika är en riktig skit-kontinent.
Med sin dyrkan för våld.
De har låg utbildning och ofta förkommer psykiska sjukdomar. Men till Sverige ska dom komma och ställa till problem.
Fy fan. Vidrigt med alla dessa lycksökare
som kommer hit med sin skit i bagaget.
Låg utbildning och lycksökare? Han kom väl som barn.
Citera
2025-12-29, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lamb2012

GM tog sig in på något sätt. Ingen här vet hur men det spekuleras friskt. Han hade ihjäl mamman. Skadade den hemmavarande dottern illa. När den andra dottern senare kom hem skadade han henne ännu värre. På något sätt tillkallades polis som sköt ihjäl GM.
Mycket Otäckt. Fruktansvärt trauma för döttrarna.
Senast redigerad av Ang_rita 2025-12-29 kl. 22:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in