2025-12-29, 20:02
Medlem
Kung52s avatar
Manlig polis har skjutit i benet, kvinnlig polis har gått fram och avrättat GM?
Citera
2025-12-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jösses vad ni svamlar och spekulerar.

GM bodde i stadens Rinkeby (Sveafältet). MO:s familj bor i stadens Bromma (Sanden). Men på grund av den lilla skalan är det bara en dryg km till fots från miljonprogrammen till medelklassens lugna villakvarter. Och då villakvarteret ifråga ligger mitt mellan Willys och Sveafältet är det vanligt att drägg från miljonprogrammet genar över Sanden för att köpa sina krossade Eldorado-tomater, varför folk av GM:s typ ofta syns i kvarteren utan att ha ärende dit.

Sannolikheten att han hade ärenden till något närliggande hus på Sandenområdet är i det närmaste obefintlig. Sannolikheten att någon han känner bor där är likaledes låg. Han har helt enkelt bara gått planlöst, fått ett infall och ringt på en dörr.

Ringvägen tillhör förövrigt Centrum, inte svea.
Citera
2025-12-29, 20:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kung52
Manlig polis har skjutit i benet, kvinnlig polis har gått fram och avrättat GM?

Var det 2 som sköt honom?
Citera
2025-12-29, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snusfroken
Ringvägen tillhör förövrigt Centrum, inte svea.
Aha, då bor han inte i Mogadishu som jag fick för mig. Han bodde i skumraskhusen i en i övrigt hyfsad del. Gångavstånd typ 2 km, inte 1.
Citera
2025-12-29, 20:40
Medlem
Du inte bara inte vet hur psykvården fungerar men du har heller ingen aning om vad svår psykisk sjukdom med psykos är om du tycker att polisen som sköt ihjäl denne psykotiske GM, som vad jag förstått inte längre var ett hot, ska ha en medalj.
GM:s mamma har sagt att sonen likväl hade kunnat döda henne eller sin bror istället för den kvinna som tyvärr blev BO. Det är tyvärr sant när man har att göra med människan i psykos. Du skriver att en person som dödar utan grund har du svårt att känna sympati för eller dennes familj. Vad är det för grund du letar efter? Svartsjuka, pengar, hat? Det är just det när psykotiska människor dödar att dådet är obegripligt och det finns ingen grund annan än psykisk sjukdom. För min del har jag svårt att känna sympati med någon som dödar på s k rationell grund om det inte är i självförsvar.
Låt mig hoppas att släktingens fru som är chefsläkare på psyk har större förståelse för vilka oerhörda tragedier denna haltande psykvård skapar och har mer empati än du.

Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Det stämmer att jag inte vet hur psykvården fungerar men däremot en släktings fru som är chefsläkare på psyk i Stockholm. Psyket har absolut brister säger hon men regelverket hindrar många att spärras in. Det räcker med att psykiska sjuka svarar annorlunda när det blir allvar för bli inspärrad. Oftast vill de bara hem efter fått uppmärksamhet dessvärre.

Polisen som sköt GM borde ju få en medalj. En person som dödar utan grund har jag svårt att känna sympati för eller dennas familj.
Citera
2025-12-29, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandy.54321
Två grejer som stör mig i detta fall,

1. Om någon främling kommer och ringer på hos mig eller hos mina föräldrar så öppnar vi knappt dörren. Och skulle fan aldrig någonsin släppa in personen 🤨

2. Och att hålla saker hemliga med respekt mot anhöriga får det hela att låta ännu mer stört. Herregud i sthlm blev tonåringen styckad, inte fan tystar man ner sån fakta

Tror hundra procent att det är något som är skumt med det hela och tror fan döttrarna vet mer än vad d säger
Tror polisen vill sköta sitt jobb snyggt utan men mediacirkus att ta hänsyn till. Sakta ner allting och gör ett grundligt arbete så det blir rätt. Ang 1 så är det många som inte har titthål på sina dörrar. Borde fixas omgående alternativt någon kameraringklocka. Sen en sån där kedje sak som öppnar dörren bara en bit.
Citera
2025-12-29, 20:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Är det bara det som du tror på att han ringde på dörren, de gör man oftast och inte kliver in bara.

Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Jösses vad ni svamlar och spekulerar.

GM bodde i stadens Rinkeby (Sveafältet). MO:s familj bor i stadens Bromma (Sanden). Men på grund av den lilla skalan är det bara en dryg km till fots från miljonprogrammen till medelklassens lugna villakvarter. Och då villakvarteret ifråga ligger mitt mellan Willys och Sveafältet är det vanligt att drägg från miljonprogrammet genar över Sanden för att köpa sina krossade Eldorado-tomater, varför folk av GM:s typ ofta syns i kvarteren utan att ha ärende dit.

Sannolikheten att han hade ärenden till något närliggande hus på Sandenområdet är i det närmaste obefintlig. Sannolikheten att någon han känner bor där är likaledes låg. Han har helt enkelt bara gått planlöst, fått ett infall och ringt på en dörr.

Enligt vad jag fått uppgifter om från en bekant som bor i Boden så bodde han på Ringvägen och han kände enligt dessa uppgifter en person som bor något hus bortanför. Ni får väl tro vad ni vill, men jag tror inte att han slumpmässigt ringde på en dörr i syfte att iscensätta det som har hänt.
Citera
2025-12-29, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filurenhej
Är det ingen som har en bild på mgm?
(FB) Kvinna avliden, 2 skadade, GM skjuten till döds av polisen, Boden (2025-12-25)
Citera
2025-12-29, 20:55
Medlem
MrsUniversums avatar
Suck… fanskapet kom från Colombia. Lågvattenmärke.
Sydamerika är en riktig skit-kontinent.
Med sin dyrkan för våld.
De har låg utbildning och ofta förkommer psykiska sjukdomar. Men till Sverige ska dom komma och ställa till problem.
Fy fan. Vidrigt med alla dessa lycksökareoch som kommer hit med sin skit i bagaget.
Citera
2025-12-29, 20:56
Medlem
MrsUniversums avatar
Suck… fanskapet kom från Colombia. Lågvattenmärke.
Sydamerika är en riktig skit-kontinent.
Med sin dyrkan för våld.
De har låg utbildning och ofta förkommer psykiska sjukdomar. Men till Sverige ska dom komma och ställa till problem.
Fy fan. Vidrigt med alla dessa lycksökare
som kommer hit med sin skit i bagaget.
Citera
2025-12-29, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilrvrm
Tror polisen vill sköta sitt jobb snyggt utan men mediacirkus att ta hänsyn till. Sakta ner allting och gör ett grundligt arbete så det blir rätt. Ang 1 så är det många som inte har titthål på sina dörrar. Borde fixas omgående alternativt någon kameraringklocka. Sen en sån där kedje sak som öppnar dörren bara en bit.
Typiskt livrädd storstadsbo med en mycket sunkig inställning till sina medmänniskor. Där jag bor låser man inte dörren, inte ens när man far hemifrån. Vid kortare ärenden, så lutar man kvasten mot dörren som en signal: Ingen är hemma, men kliv in jag kommer om en stund. Det är så respekt och tillit upprätthålls. Du står för motsatsen och hälsar inte ens på dina grannar, om du ens vet vad de heter. Boden är sådär 2 timmars bilfärd från mig. Att detta hände i Boden gör det än mer anmärkningsvärt, i en större stad hade det varit mer naturligt genom fientligheten som råder där gentemot sina medmänniskor. Rädda människor är farliga människor.
Citera
2025-12-29, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filurenhej
Är det ingen som har en bild på mgm?

https://www.kuriren.nu/nyheter/boden/artikel/njuter-av-sommaren-pa-bodens-riviera-man-far-sommarfeeling/rg99g0ej

Den första killen
Senast redigerad av Kraak 2025-12-29 kl. 21:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in