2025-12-29, 17:59
Medlem
Loikkaris avatar
När man läser tingsrättens dom för blåljussabotage så verkar GMs mamma vara en förtvivlad anhörig. En mamma som tycker sig ha rätt att försvara sitt barn in i sista.
Märkligt att hon blev åtalat.
Citera
2025-12-29, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajkarn
Många filmskadade här i tråden. Har man skjutit pistol vet man att det är svårt att träffa något på 10 meter. Har man testat skidskytte så blir man väldigt ödmjuk över att någon med hög puls träffar överhuvudtaget. Sonen som jobbar i Försvarsmakten orkar knappt se en film med vapen då det mesta är fel. Att träffa en person som rusar mot dig i axeln eller benet med precision gör bara James Bond.

Helt korrekt, man siktar, skjuter och hoppas att det gör verkan, vart själva skottet/skotten träffar är ointressant så länge hotet är neutraliserat
Citera
2025-12-29, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theesea
Sorry. Läst slarvig
.ber om ursäkt. Var frustrerad som fan

Jag förstår. Jag delar mina observationer eftersom jag som många andra vill förstår hur det gick så här. Det är fruktansvärt tragiskt för alla drabbade.
Citera
2025-12-29, 18:42
Medlem
rabbithearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Jag håller med om föräldraansvaret. Jag är idel anhängare av det. Men hur beter man sig bäst när man har en psykiskt sjuk närstående hemma som varken man själv eller vården verkar kunna klara av?

Speciellt när den närstående är en hotfull och våldsam man över 18 år? Har man diagnoserna bi-poläritet och OCD är det inte att leka med. Mamman försökte tydligen flera gånger få hjälp akut och sonen blev inlagd och fick medicin, vilken han sedan inte tog.

Tror en stor del av problemet med psykiskt sjuka våldspersoner i samhället är att de släpps ut från vårdinstanserna för tidigt. De får sedan själva sköta sin medicinering, vilket de antingen inte klarar av eller så upplever de sig själva friska nog att sluta med medicineringen och vips så träder symtomen in igen.

Nu sprider du ju rena osanningar. OCD är ytterst sällan farligt för andra människor än den som själv drabbats. Man är oftast extremt rädd för att skada andra eller göra något förbjudet, man handlar inte utifrån det utan undviker det till yttersta grad genom tvångshandlingar. Att påstå att OCD skulle göra någon våldsam är okunnigt.

Det här lär handla om psykos eller något drogutlöst kopplat till bipolaritet.
Citera
2025-12-29, 18:44
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
När man läser tingsrättens dom för blåljussabotage så verkar GMs mamma vara en förtvivlad anhörig. En mamma som tycker sig ha rätt att försvara sitt barn in i sista.
Märkligt att hon blev åtalat.
Nä, sjukvårdspersonal bör alltid samarbeta med polis. Annars kan dom skaffa sig ett annat jobb.
Citera
2025-12-29, 18:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
När man läser tingsrättens dom för blåljussabotage så verkar inte GMs mamma vara en stackars liten förtvivlad anhörig.
Däremot en dominant person som tycker sig ha rätt att bestämma hur utryckning ska gå till i Sverige.
Märkligt att hon blev frikänd.

Och den fega kossan vågar inte ens visa sig eller ha sin riktiga röst i intervjun på tv. Antagligen för att vi då hör hur jävla efterbliven hon egentligen är. Synd att hon tryckte ut den här ur fittan sin en gång i tiden.
Citera
2025-12-29, 18:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart

Han slutade väl med medicinerna? Låg iq och en hjärna som är knäpp. Det var drogerna han egentligen behövde för att hålla sig lugn...
Citera
2025-12-29, 18:47
Avstängd
Mamman kunde ha stoppat det här likt pappan kunde ha stoppat Southport massakern om dom bara hade varit lite smartare.
Citera
2025-12-29, 18:53
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Route67
Nä, sjukvårdspersonal bör alltid samarbeta med polis. Annars kan dom skaffa sig ett annat jobb.
Absolut ska de göra det, men Hon har varit ledig vid tillfället, och agerat som en mor. Vi verkar ha helt olika uppfattningar om Hennes relation med grabben så jag släpper saken här.
Citera
2025-12-29, 19:01
Medlem
Route67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Absolut ska de göra det, men Hon har varit ledig vid tillfället, och agerat som en mor. Vi verkar ha helt olika uppfattningar om Hennes relation med grabben så jag släpper saken här.
OK. Du behöver inte svara om du inte vill. Min följdfråga är riktad till alla.

Var går gränsen?
Vore det acceptabelt om en ledig brandman agerade likadant? Eller en polis?

Om hon hade jobbat på Willys så hade jag sett på det på ett annat sätt.
Citera
2025-12-29, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabbitheart
Nu sprider du ju rena osanningar. OCD är ytterst sällan farligt för andra människor än den som själv drabbats. Man är oftast extremt rädd för att skada andra eller göra något förbjudet, man handlar inte utifrån det utan undviker det till yttersta grad genom tvångshandlingar. Att påstå att OCD skulle göra någon våldsam är okunnigt.

Mycket bra skrivet. Tankarna vid OCD är oönskade, påträngande och går emot ens egna värderingar och moral.
Citera
2025-12-29, 19:43
Medlem
Är det ingen som har en bild på mgm?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här