2025-12-29, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Finns ju bara en anledniing till varför han blev lastbilschaufför. Just våldtäkter, svårbevisade sådana, är vanligt i den branschen...

Källa på det tack!

Det är väl du som är idioten som tror du läser av människor genom deras ögon?
Citera
2025-12-29, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Lägg därtill en eventuell svart mask, dödshot och ett vapen efter att kanske ha blivit misshandlad med hammare.

Om han har använt en hammare så har han ju inte förlitat sig på fysisk överlägsenhet. Med en hammare som vapen och en attack bakifrån på ett oanande offer skulle även en kvinna kunna tillfoga en man dödlig skada.
Citera
2025-12-29, 20:20
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Källa på det tack!

Har inga källor. Läser SvD
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agnusdei
Flera skriver att han kommer dömas till rättspsykiatrisk vård, vilket jag inte alls tror finns någon chans till alls.

Han ska ha haft en allvarlig psykisk störning när brottet begicks. Finns ännu inget som tyder på det. Tvärt om verkar han ha agerat rationellt. Försökt gömma kroppen. Finns inget i hans agerande som tyder på en psykos, varken nu eller anamnestiskt. Ingen har rapporterat att han heller i ungdom eller som ung vuxen lidit av vanföreställningar. Han är också 26 år gammal, klarat av att ta lastbilskörkort och sörja för egen försörjning.

Han är helt enkelt en pedofil, mördare, styckmördare och gud vet vad mer. Han kommer få ruttna i fängelse…

Du har helt missuppfattat kraven för att kunna dömas till tvångsvård. Det krävs inget som helst psykotiskt för detta. Vill du ha ett typexempel på en pedofil som dömts till vård så se på Örebropedofilen Jonas Färnqvist som dömdes till tvångsvård för 25 år sedan och som fortfarande sitter inspärrad. Han hade jobb och var fullt fungerande och var så förtroendeingivande att flera föräldrar lät honom passa deras barn som han sedan begick vidriga övergrepp mot. Han bedömdes i behov av vård utifrån sin sexuella perversion som han agerade ut, inget som helst annat. GM i det aktuella fallet är totalt skogstokig i jämförelse med Örebropedofilen och han kommer inte i närheten av något fängelsestraff.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
Ja, håller med.
I Norge och Danmark har de ju alternativet ”Förvaring” som Anders Bering Bredvik dömdes till. I de fall man begått synnerligen allvarliga brott och samtidigt inte bedömts lida av en allvarlig psykisk sjukdom kan man dömas till tidsobestämt fängelsestraff. Förstår inte varför Sverige inte fick fingret ur när det diskuterades mycket efter terrordådet på Utøya.

Tidöpartierna har först i år lagt fram förslaget ”Säkerhetsstraff” som verkar vara något motsvarande, oklart när det skulle vara tänkt att börja gälla i fall det går igenom.
Vi får hoppas på att "förvaring" går igenom.

Vissa individer går inte att vårda, samhället måste skyddas.
Citera
2025-12-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Think-If-You-Can

Han v i l l
till ett kvinnofängelse.

Yes. För bara där kan han fortsätta leva ut sina fantasier. Han vill inte sitta med män för han tänder inte på det.
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Källa på det tack!

Du förstår verkligen inte vad det betyder va? Man kan faktiskt se på folk att de inte har alla tomtarna på loftet. Kolla bara på alla bilder på honom, My God!
Citera
Medlem
Klart att lastbilschaufförer oftast inte är perversa, men de flesta lär ha en personlighet där de trivs med att inte interagera med andra människor och är "lite eljest" som man ska förr.
Citera
2025-12-29, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliverboi
För att han är väldigt liten till kroppsbyggnaden och väger ynka 54 kg.

En kniv mot halsen? Slag mot huvudet? Erbjuder skjuts? Finns många alternativ.
Citera
2025-12-29, 20:22
Medlem
Andromedatravellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chomskara
Du verkar inte förstå vad autism faktiskt är... I grunden är detta ett resultat av en könsmaktsordning (som ens gör det möjligt för män att utveckla sådana här vidriga fantasier + sexuell sadism, nekrofili och pedofili + ett samhälle som inte har lyssnat till institutioner som varnat för återfallsrisken hos GM.
Och jag kallar denna man för just en man då jag är ganska övertygad kring att det hela kring könsbytet rör sig kring någon slags sjuklig fetisch för kvinnokroppen (vilket han visat på innan) snarare än en äkta könsdysfori. Kalla mig transfob om ni vill, jag vet själv var jag står.

Nej jag förstår inte autism - och inte du heller. Det som rör den mänskliga varseblivningen och kognitiva förmågan är outgrundligt.
Var, utanför din åsiktskorridor, pratar ingen om sånt där ytterfeministiskt trams längre.
"Könsmaktordningen" och sexualsadism lmao

Vad är det som motsäger att hon är genuint är trans? Självfallet alienerar sig transrörelsen mot henne, då en dåligt sminkad styckmördare till shemale inte är ett bra ansikte utåt när högtryckstvätten vart igång i åratal för att normalisera
Senast redigerad av Andromedatraveller 2025-12-29 kl. 20:28.
Citera
2025-12-29, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negern99
Får samma känsla. Hon kan ha blivit våldtagen och flådd levande.

Låter för krångligt.
Citera
2025-12-29, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men jag ser mig inte som ett offer, det är väl du som gör det?

Jag säger inte att det är ok att våldta en kvinna, var har jag sagt det, eller hittar du bara på. Ljuger som en gris. Är du dum och inte kan läsa?
Däremot säger jag att hon kan drabbas av det om hon går ut i stringtrosor och spets-bh. På samma sätt som jag kan bli rånad om jag viftar mer en massa pengar. Eller menar du att hon inte kan det? Att det är omöjligt?

Så jag tänker inte som en våldtäktsman, jag tänker som någon som inser att man kan drabbas själv, om man inte är försiktig.

Sen kan man fråga sig om ni vill att vi andra män ska försvara er mot de farliga männen. Då kan ni faktiskt be om det, så kommer många att ställa upp. Men om ni hatar alla män och inte vill ha med den att göra, får ni väl lära er karate eller något annat.

För det är klart i det här fallet, hade det inte hänt, om hon varit i sällskap med en annan man. Nu menar jag inte att det var hennes fel. Utan det var förstås "Vilmas" och han som är huvudansvarig. Men även psykiatrins, som i Boden. Men som i många andra fall, om man svängt vänster istället för höger hade det aldrig skett. Men någon annan hade förmodligen drabbats istället. Så det gäller att hålla bort de här galningarna från samhället till att börja med.

Jag har aldrig någonsin sett en kvinna gå ut i stringtrosor och spets-bh! Män som skryter om pengar osv däremot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in