Citat:
Ursprungligen postat av
chomskara
1. Who set that system up?
2. Sluta tycka synd om dig själv för att du får höra att män utsätter kvinnor för våld. Det är inte det minsta synd om dig och du menar alltså att det är ok att våldta en kvinna bara för att hon råkar vara ute i underkläder? Det är inte kvinnor som ber om det. Det är du som tänker som en våldtäktsman. Låt oss vara ärliga: HUR ofta går kleti och pleti (av kvinnligt kön) utomhus klädda i underkläder? MÄN våldtar kvinnor ÄNDÅ.
Men jag ser mig inte som ett offer, det är väl du som gör det?
Jag säger inte att det är ok att våldta en kvinna, var har jag sagt det, eller hittar du bara på. Ljuger som en gris. Är du dum och inte kan läsa?
Däremot säger jag att hon kan drabbas av det om hon går ut i stringtrosor och spets-bh. På samma sätt som jag kan bli rånad om jag viftar mer en massa pengar. Eller menar du att hon inte kan det? Att det är omöjligt?
Så jag tänker inte som en våldtäktsman, jag tänker som någon som inser att man kan drabbas själv, om man inte är försiktig.
Sen kan man fråga sig om ni vill att vi andra män ska försvara er mot de farliga männen. Då kan ni faktiskt be om det, så kommer många att ställa upp. Men om ni hatar alla män och inte vill ha med den att göra, får ni väl lära er karate eller något annat.
För det är klart i det här fallet, hade det inte hänt, om hon varit i sällskap med en annan man. Nu menar jag inte att det var hennes fel. Utan det var förstås "Vilmas" och han som är huvudansvarig. Men även psykiatrins, som i Boden. Men som i många andra fall, om man svängt vänster istället för höger hade det aldrig skett. Men någon annan hade förmodligen drabbats istället. Så det gäller att hålla bort de här galningarna från samhället till att börja med.