Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 20:04
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chomskara
1. Who set that system up?
2. Sluta tycka synd om dig själv för att du får höra att män utsätter kvinnor för våld. Det är inte det minsta synd om dig och du menar alltså att det är ok att våldta en kvinna bara för att hon råkar vara ute i underkläder? Det är inte kvinnor som ber om det. Det är du som tänker som en våldtäktsman. Låt oss vara ärliga: HUR ofta går kleti och pleti (av kvinnligt kön) utomhus klädda i underkläder? MÄN våldtar kvinnor ÄNDÅ.
Men jag ser mig inte som ett offer, det är väl du som gör det?

Jag säger inte att det är ok att våldta en kvinna, var har jag sagt det, eller hittar du bara på. Ljuger som en gris. Är du dum och inte kan läsa?
Däremot säger jag att hon kan drabbas av det om hon går ut i stringtrosor och spets-bh. På samma sätt som jag kan bli rånad om jag viftar mer en massa pengar. Eller menar du att hon inte kan det? Att det är omöjligt?

Så jag tänker inte som en våldtäktsman, jag tänker som någon som inser att man kan drabbas själv, om man inte är försiktig.

Sen kan man fråga sig om ni vill att vi andra män ska försvara er mot de farliga männen. Då kan ni faktiskt be om det, så kommer många att ställa upp. Men om ni hatar alla män och inte vill ha med den att göra, får ni väl lära er karate eller något annat.

För det är klart i det här fallet, hade det inte hänt, om hon varit i sällskap med en annan man. Nu menar jag inte att det var hennes fel. Utan det var förstås "Vilmas" och han som är huvudansvarig. Men även psykiatrins, som i Boden. Men som i många andra fall, om man svängt vänster istället för höger hade det aldrig skett. Men någon annan hade förmodligen drabbats istället. Så det gäller att hålla bort de här galningarna från samhället till att börja med.
Senast redigerad av EnCarte 2025-12-29 kl. 20:07.
Citera
2025-12-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Du motsäger dig själv.

Om samhället saknar möjlighet att omhänderta och hålla kvar dokumenterat farliga individer beror det inte på ett diffust ”samhällstillstånd”, utan på brist på resurser, vårdplatser och mandat.

Det är just det underfinansiering innebär i praktiken att psykiatrin och rättsväsendet vet vad som behöver göras, men saknar verktyg att göra det i tid och tillräckligt länge.

Att hänvisa till väljarnas vilja förändrar inte det faktum att varningssignaler identifierades utan att följas av effektiva åtgärder.

Det är ett systemfel, inte ett folkligt önskemål.

När samhället inte klarar att neutralisera uppenbar farlighet trots känd risk, då är problemet resurser, struktur och ansvarsfördelning oavsett hur man väljer att politisera det i efterhand.

Ändå väljer du att fokusera på resursbrist. Snacka om att motsäga sig själv.
Citera
2025-12-29, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Det stämmer att en rättspsykiatrisk bedömning gjordes och att APS inte ansågs föreligga. Det är just där systemfelet ligger.

Bedömningen konstaterade pedofili, eskalerande beteende och hög risk, men eftersom detta inte klassades som allvarlig psykisk störning föll rättspsykiatrisk vård bort som påföljd. Resultatet blev ett tidsbestämt fängelsestraff utan långsiktig riskkontroll.

Poängen är alltså inte att domstolen gjorde fel enligt gällande rätt, utan att gällande rätt är otillräcklig för att hantera dokumenterat farliga individer som inte uppfyller snäva APS-kriterier.

Det är exakt detta som motiverar behovet av reform frihetsberövande måste kunna knytas till faktisk farlighet och återfallsrisk, inte enbart till psykotiska symtom.

Kriminalvården varnade uttryckligen för hög återfallsrisk, men trots det saknades rättsliga verktyg för långsiktigt frihetsberövande.
Man skulle kunna döma pedofiler till livstids fotboja med ständig uppföljning hos psykiatrin. Även för minsta förseelse inom pedofili.
Citera
Medlem
Sinbengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Ful och ful. Ser väl ut som vilken svennebanan som helst. Nästan lite som Breivik, fast mindre kantig. Han passar dock bedrövligt illa som kvinna.

Nu är han ju inte svensk, men han kan väl se ut som en svenne enligt dig ändå.
Citera
Medlem
esprit21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuKinWangKa
Jag anser att det är fel att kalla det styckmord. Styckningen är nog sällan vad de är ute efter, utan styckningen är ett sätt att göra sig av med kroppen på ett enklare vis. Så självaste mordet beror nog på något annat vanligt vis, i detta fallet är mirdet nog någon sadistisk fantasi, kanske nekrofili. Medan andra kan stycka en person efter ett bråk som slutat med dödsfall. Har läst om pundare som styckat en vän som dött av överdos och slängt i frysen bara för att slippa uppmärksamhet och stank.

Med tanke på att han konsumerar enorma mängder barnporr och verkar ruva på massa snuff-filmer och bilder på döda kvinnor, samt dessutom försökte kidnappa en 10-åring för några år sedan, kan vi nog utgå från att mordet hade sexuella inslag. Han är en Ted Bundy. Även om han kanske föredrar barn så faller han för stundens ingivelse när han äntligen får chansen att kidnappa och våldföra sig på någon. Då spelar det mindre roll om offret är 25 eller 10. Han planerade nog att mörda någon just den kvällen och offret var på fel plats vid fel tillfälle helt enkelt, om man ska uttrycka det så, för egentligen var ju gärningsmannen på fel plats då han borde varit inlåst eller nedgrävd i marken redan.
Citera
2025-12-29, 20:06
Medlem
https://nordfront.se/lamotte-ekeropedofilen-bor-i-farentuna

Det här är väl GM? Med bild
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskskelett
Är det någon som har en trovärdig källa på att gärningsmannen identifierar sig som trans? Eller finns det bara om namnbytet? Det står att mördaren har bytt namn flera gånger. Kanske namnbytet till ett kvinnonamn bara var ett sätt att hålla sig dold? Om någon försöker kolla upp honom på ratsit tex, men enbart hittar ett kvinnonamn på adressen, så skulle det framstå som att det inte är han som bor där. Namnbytet behöver inte nödvändigtvis betyda att det handlar om könsidentitet

Det finns ju bilder på han ”utsmyckad” till kvinna.
Han är ju skyddad identitet, så det har inte varit ett problem för honom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur många pratar om det, var kan man läsa eller höra det pratet?

Allt känt tyder på en personlighetsstörning.

Alla personer som våldtar en annan person är vidriga. Kanske att det alltid handlar om en personlighetsstörning. Det finns också svenska män som kanske inte våldtagit sina fruar eller sambos men valt att mörda och stycka dem av olika anledningar. Och sedan försökt bränna kvarlevorna eller begrava dem under barnens kaninbur. Att denna GM skulle ha någon diagnos utöver den brist på respekt och empati som alla våldtäktsmän har, är något som rättspsykiatrins ska avgöra.
Citera
Medlem
Skrapar man på ytan så kommer detta fall i efterhand visa på samma fruktansvärda misstag, som gjordes med Pernilla-fallet på 00-talet. Något som ledde till att stackars Engla fick sätta livet till.

Sedan är det tragikomiskt att AB (Vet att ni läser detta) ignorerar faktumet att Dumpen långt tidigare har varnat för den här personen. Tack Expressen att ni lyfter det dock (Även ni läser detta).

Aftonbladet har försökt tysta Dumpen under det senaste året. Hur många potentiella gärningsmän har förmodligen figurerat på Dumpen? Väldigt många om ni frågar mig.

Vila i frid för övrigt. Fy fan vad livet är orättvist.
Citera
2025-12-29, 20:07
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oEpl2V/misstankte-26-aringens-liv-pa-anstalten-hotade-att-pricka-personalen

"Anställningen avslutades på arbetgivarens initiativ".

Verkar inte ha gått så bra som lastbilschaufför.
Citera
2025-12-29, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men jag ser mig inte som ett offer, det är väl du som gör det?

Jag säger inte att det är ok att våldta en kvinna, var har jag sagt det, eller hittar du bara på. Ljuger som en gris. Är du dum och inte kan läsa?
Däremot säger jag att hon kan drabbas av det om hon går ut i stringtrosor och spets-bh. På samma sätt som jag kan bli rånad om jag viftar mer en massa pengar. Eller menar du att hon inte kan det? Att det är omöjligt?

Så jag tänker inte som en våldtäktsman, jag tänker som någon som inser att man kan drabbas själv, om man inte är försiktig.

Sen kan man fråga sig om ni vill att vi andra män ska försvara er mot de farliga männen. Då kan ni faktiskt be om det, så kommer många att ställa upp. Men om ni hatar alla män och inte vill ha med den att göra, får ni väl lära er karate eller något annat.

För det är klart i det här fallet, hade det inte hänt, om hon varit i sällskap med en annan man. Nu menar jag inte att det var hennes fel. Utan det var förstås "Vilmas" och han som är huvudansvariga. Men även psykiatrins, som i Boden. Men som i många andra fall, om man svängt vänster istället för höger hade det aldrig skett. Men någon annan hade förmodligen drabbats istället. Så det gäller att hålla bort de här galningarna från samhället till att börja med.

Du tycker inte att det räcker att försvara någon som blir överfallen? Offret måste be om din hjälp? Idiot.
Citera
2025-12-29, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliverboi
Enligt några här på fb ska han ha en profil på "bodycontacts" där han angivit vikt och längd. Nu vet jag iofs inte hur ny denna information på sidan är.
Och på bilder från han facebook där han spelar paintball och står sida vid sida med andra män ser man att han är klart mindre än samtliga.

BO är dessutom ingen liten flicka, utan en 25 årig kvinna. Tror bara att det hade varit svårt för honom att själv lyfta in en livlös kropp i bilen.
Men som sagt, jag vet inte.

Det är enklare än man tror. Testa att lyfta någon kompis över axeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in