2025-12-29, 20:02
Medlem
StartGenealogys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
(......)

Lättklädda tjejer ser man väl överallt? Tidningar, reklampelare, sociala medier och självklart på stranden. (.....)

Vad ni misstolkar! Verkligheten är att det är en risk att lägga upp lättklädda bilder på nätet offentligt för alla.

Poängen är att man behöver inte visa allt man gör offentligt om man vill slippa få någon galning efter sig dom just fastnat för ens onödigt offentliga bilder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskskelett
Är det någon som har en trovärdig källa på att gärningsmannen identifierar sig som trans? Eller finns det bara om namnbytet? Det står att mördaren har bytt namn flera gånger. Kanske namnbytet till ett kvinnonamn bara var ett sätt att hålla sig dold? Om någon försöker kolla upp honom på ratsit tex, men enbart hittar ett kvinnonamn på adressen, så skulle det framstå som att det inte är han som bor där. Namnbytet behöver inte nödvändigtvis betyda att det handlar om könsidentitet

Jag tror inte han har bytt juridiskt kön, för tidningarna kallar honom för man.
Citera
Medlem
Citat:
Är det någon som har en trovärdig källa på att gärningsmannen identifierar sig som trans? Eller finns det bara om namnbytet? Det står att mördaren har bytt namn flera gånger. Kanske namnbytet till ett kvinnonamn bara var ett sätt att hålla sig dold? Om någon försöker kolla upp honom på ratsit tex, men enbart hittar ett kvinnonamn på adressen, så skulle det framstå som att det inte är han som bor där. Namnbytet behöver inte nödvändigtvis betyda att det handlar om könsidentitet
Det är omöjligt att få fram utan nuvarande personnummer och han har skyddad identitet. Men häktningsframställan som antagligen kommer imorgon kommer väl att ge svaret.
Citera
Medlem
Citat:

Det finns ju iaf bilder på denna odåga och värdelösa individ där han är utklädd till fruntimmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Våld bland män i åldrarna 15-30år är väl ofta bara ett sätt att hantera kaoset på insidan, exempelvis ohälsa, våld och alkoholberoende i familjen osv.

Det var mång polare i den åldern 15-25 som slogs hejdlöst mycket, ibland helt utan anledning (man skaffade sig en anledning).
Det alla hade gemensamt var att de bar på en ilska pga något annat, som de inte klarade av att hantera. Så de tog ut det på nån som var ful, full, eller vilken anledning du vill. Ibland åkte en homosexuell på en snyting men oftast så var det killen vid baren som råkade störa till med axeln som fick en jävla smäll.

Jag tror att vi alla har träffat på den sortens vilsna själar. Det är inte alltid så enkelt att gå från barn till vuxen, tyvärr.

Det finns inga ursäkter för att bete sig vidrigt och våldsamt mot andra! Jag känner till den typen. Har stött på det klientelet tidigare i livet och vet sedan dess att hålla mig så långt bort som möjligt från den typen av män. Vilket jag också har gjort. Alla män är absolut inte sådär, men den gruppen finns och de ska man hålla sig borta från. Ofta har de liknande åsikter och värderingar som många män här på Flashback. Rasistiska, homofobiska osv. Vanligare med den typen av män än den typen av kvinnor.
Citera
2025-12-29, 20:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av abidazz
Blir ändå intressant att höra varför han blev häktad. Kan ju vara bagateller, att han hade en dialog med mördaren på en bevakningskamera eller liknande.
Arresten först, häktesförhandling i detta fall är tidigast imorgon för transan, för gubben hade de kanske varit imorn eller på onsdag, men släppt som förväntat
Citera
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Det finns risk för att en man som lustmördat en kvinna kommer hamna på kvinnofängelse.
För att undvika att kvinnor på anstalt hamnar i den situationen borde regeringen brådskande ändra den här könstillhörighetslagen som får konstiga resultat.
Som tur är tror jag inte han blir omtyckt på kvinnoanstalt.
Förmodligen kommer kvinnorna hata honom och hans liv blir ett helvete isåfall och det är givetvis rätt åt han.
Fanskapet borde aldrig bli utsläppt igen.

Kan inte finnas någon på en kvinnoanstalt, som är född som kvinna, som vill skydda denna människa.
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Jo, det är precis vad som kommer hända nu. Han kommer hållas inlåst till den dagen han dör. Ingen kommer någonsin vilja ta på sig ansvaret för att ha godkänt att han får sitt straff tidsbestämt. Den här släpper man aldrig ut igen. Men det är en klen tröst när det krävdes ett styckmord innan man kunde komma till den slutsatsen. Samtidigt är det så det måste fungera. Människor måste få en andra chans. Hade han lyckats fullborda sina intentioner vid kidnappningen av den 10-åriga flickan så hade My levt idag. Då hade han aldrig blivit frisläppt. Men han misslyckades, och oroväckande söksträngar på Google är inte tillräckligt för att frihetsberöva någon livet ut.

En dessvärre mycket vanlig tankevurpa du presterar. Människor måste inte alls alltid få en andra chans. Som nån sorts regel eller naturlag. Nej, i vissa fall måste allmänhetens säkerhet komma i första hand. Tillräckligt oberäkneliga och farliga individer måste låsas in och ska aldrig någonsin ges en andra möjlighet att ge sig på oskyldiga stackare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chomskara
Pedofili och nekrofili var det jag pratade om.

Han är nog psykopat också och då är vård ändå inte motiverat.
Citera
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Fy fan vad ful han är. Hahaha. Ja
Ful och ful. Ser väl ut som vilken svennebanan som helst. Nästan lite som Breivik, fast mindre kantig. Han passar dock bedrövligt illa som kvinna.
Citera
2025-12-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Det är omöjligt att få fram utan nuvarande personnummer och han har skyddad identitet. Men häktningsframställan som antagligen kommer imorgon kommer väl att ge svaret.

Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh
Det finns ju iaf bilder på denna odåga och värdelösa individ där han är utklädd till fruntimmer.

Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Jag tror inte han har bytt juridiskt kön, för tidningarna kallar honom för man.

Tack för svar! Var finns bilderna?
Citera
2025-12-29, 20:04
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chomskara
1. Who set that system up?
2. Sluta tycka synd om dig själv för att du får höra att män utsätter kvinnor för våld. Det är inte det minsta synd om dig och du menar alltså att det är ok att våldta en kvinna bara för att hon råkar vara ute i underkläder? Det är inte kvinnor som ber om det. Det är du som tänker som en våldtäktsman. Låt oss vara ärliga: HUR ofta går kleti och pleti (av kvinnligt kön) utomhus klädda i underkläder? MÄN våldtar kvinnor ÄNDÅ.
Men jag ser mig inte som ett offer, det är väl du som gör det?

Jag säger inte att det är ok att våldta en kvinna, var har jag sagt det, eller hittar du bara på. Ljuger som en gris. Är du dum och inte kan läsa?
Däremot säger jag att hon kan drabbas av det om hon går ut i stringtrosor och spets-bh. På samma sätt som jag kan bli rånad om jag viftar mer en massa pengar. Eller menar du att hon inte kan det? Att det är omöjligt?

Så jag tänker inte som en våldtäktsman, jag tänker som någon som inser att man kan drabbas själv, om man inte är försiktig.

Sen kan man fråga sig om ni vill att vi andra män ska försvara er mot de farliga männen. Då kan ni faktiskt be om det, så kommer många att ställa upp. Men om ni hatar alla män och inte vill ha med den att göra, får ni väl lära er karate eller något annat.

För det är klart i det här fallet, hade det inte hänt, om hon varit i sällskap med en annan man. Nu menar jag inte att det var hennes fel. Utan det var förstås "Vilmas" och han som är huvudansvarig. Men även psykiatrins, som i Boden. Men som i många andra fall, om man svängt vänster istället för höger hade det aldrig skett. Men någon annan hade förmodligen drabbats istället. Så det gäller att hålla bort de här galningarna från samhället till att börja med.
Senast redigerad av EnCarte 2025-12-29 kl. 20:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in