Citat:
Ursprungligen postat av
Roctane
Som jag förstår det så innebär beslutet alltså att Siren får samla handlingarna på ett sökbart sätt, men de får ändå inte erbjuda detta som en tjänst?
Länken fungerade inte för mig, men baserat på det du skriver tolkar jag det som så att dom får ha domar internet för att arbeta med dem, men får inte sälja eller erbjuda dom till allmänheten i någon form, även om det är någon betalt "tjänst"
Detta är trots allt ett stort steg, är nog väldigt nära hur C-199/24 skulle kunna bli.
Skulle detta gällt exempelvis upplysning, mrkoll osv hade det bara vara att packa ihop verksamheten, i princip allt som sprider personuppgifter till allmänheten.
Obs, bara min tolkning nu som sagt grundat på det lilla jag såg. Men det är definitivt ett stort steg, i väntan på C-199/24.
Borde vi inte kunna påpeka detta för IMY, och att applicera detta på övriga tjänster?
Gör gärna en ny länk. Dags att maila IMY och hänvisa till denna dom och be dom agera, finns inget att dalta med - riktlinjerna är satta av Hovrätten (även innan C-199/24). Men det är bara gå på dom omgående så fort vi har mer/ny ammunition.