Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 18:43
Medlem
[quote=Malmens1|93862860]
Tror jag med tyvärr. Rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.
Fängelse hade gett livstid utan att blinka
[/QUOTE

Hoppas inte på rättpsykiatrisk vård. Då får han utegång med personal först, sen frigång typ 1 timme, sen permissioner. Det kan ta 3 till 5 år. Sen rymmer han och begår ett nytt brott.
Jobbar på RPK...
Citera
2025-12-29, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Enda sättet att få livstid i Sverige är rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning.

Nej
Citera
2025-12-29, 18:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Stavningen kan ju ha gjorts medvetet för att sticka ut.

Varför tror du att han inte hade handskar på sig?
Dnat fanns ju på tillhörigheterna buntband o hammaren samt My's hörlurar
Citera
2025-12-29, 18:45
Medlem
AndersABs avatar
Finns det gm 2 / misstänkt.
Citera
Medlem
Andromedatravellers avatar
transan är en vettvilling, resultatet av en komorbiditet mellan autism och kluster b.

fördomar, ja.
Citera
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues

Han verkar dock ha skitzofrena drag, vilket skulle kunna få honom in på rättspsykiatrin.

Definitivt skitzofrena drag, och det ska ha ha skit för.

On topic. Jag och alla andra med erfarenheter av att jobba i psykiatrin anser att det är ALLDELES för svårt att få LPT och tvångsvård i Sverige. Det måste hända något fruktansvärt katastrofalt först. Varenda j_vla gång. ”I den rättspsykiatriska undersökningen konstaterades att 26-åringens drivkrafter var hans ”intresse för barn och död”. Hallå?

Den nuvarande tillämpningen av LPT innebär att juridiska beviskrav och idiotiska formella riskkriterier väger tyngre än klinisk evidens i tidiga skeden. Man ser ett systematiskt mönster, tydliga varningssignaler, konkret risk att patienten skadar sig själv (99 gånger av 100) eller andra (som nu är fallet).
Vad gör man? Vilken fråga! Vi gör naturligtvis så lite som möjligt, helst ingenting.

”Tvångsmässigt riktad sexualitet mot barn”
”Upprepade gränsöverskridande beteende och risktagande”
”Svaren är repetitiva, detaljfattiga och yppas utan eftertanke. NN:s framtoning är genomgående glättig och han uppvisar få tecken till nedstämdhet, oro eller ångest.”
Erkänner gärningarna, ”men är samtidigt märkbart obekymrad”.

Och fallet i Boden är en variant på exakt samma tema.
Senast redigerad av flesh-flute 2025-12-29 kl. 19:09.
Citera
2025-12-29, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
Minns jag rätt satt redan barn-mördaren som flyttades till kvinnoanstalt när han bytte juridiskt kön. Motiveringen var att han redan innan dess identifierat sig som kvinna. Så då borde samma sak gälla i detta fallet då det är samma omständigheter. Enligt deras egna nya praxis borde alltså Vilma också hamna på kvinnoanstalt.
Jösses...
Stämmer det tror jag det blir en uprising för många. Som förhoppningsvis dödar den tramsiga identitetspolitiken.
Citera
2025-12-29, 18:46
Medlem
Mår illa när jag tänker på vad som kan ha hänt, med tanke på vad han tidigare sökt på😢
Citera
2025-12-29, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersAB
Finns det gm 2 / misstänkt.
Det fanns men är avskriven som misstänkt.
Citera
2025-12-29, 18:48
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopphjonet
Svårare att få in en vuxen människa i bilen om den inte har försetts med buntband först. Tänker jag.

Kanske. Men eftersom Vilma uppenbarligen är en sadist så tror jag knappast att planen var att döda My direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av GRETA34
Har man en snopp så sitter man inne med andra som har det. Vill man sitta med kvinnor och påstår sig vara kvinna så är det bara att knipsa av det han har mellan benen.

Det räcker att identifiera sig som kvinna. Kön är bara en social konstruktion.

Eftersom det är bekräftat att Vilma identifierar sig som kvinna så antar jag att hon är kvinna på pappret också. Just därför borde folk sluta kalla henne för "man". Använd korrekt pronomen.
Citera
2025-12-29, 18:49
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Är jag ute och cyklar nu? Vad menar du?

Hur kan du bunta ihop offret Tove i Vetlanda med de andra mörderskorna? Du skrev:

Quote/ Han var och är en narcissist precis som Johanna Jansson, Tove, Johanna Möller./Unquote.

Och nu förtydligar du det.

Ämnet är OffTopic. Sök själv.
Citera
2025-12-29, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Vidrigt beteende faktiskt. Inte undra på att kvinnor hatar män?

Som pappa till en tjej så blir man mörkrädd

Det är sanningen vi kvinnor lever i dagligen! Vi kan aldrig göra rätt. Borde alltid ha "vetat bättre". Antingen är vi för lättklädda. Eller för påklädda. Tråkiga. För dumma (men ett bra ligg). För snygga. För fula. För tjatiga. För snobbiga. "Bra tjej men kan inte ta hem henne till mamma".

Förr i tiden svalde vi detta och stannade med ett sånt a-hole men vi har kämpat och insett att vi klarar oss själva! Skönt. Ett välmenat Lycka till med din dotter och ta hand om henne!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in