Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limes89
Jag kollade precis en grej.

GM fb innehåller 100% paintball.

Stålboll Paintball i Ärla ligger 63km ifrån Tärnstigen 2. Och tar 59 minuter med bil att åka enligt GPS.

Paintballbanan ser enligt satellitkartan ut att ligga långt ut i terrängen, omgiven av skog och sankmark. Bortsett från Stålråds Gård som ligger intill Paintballbanan är det långt ifrån hus & bebyggelse.
Närmast bebodda hus bortsett från gården ligger ca 900m fågelvägen ifrån Paintballbanan.

Kan det vara så att GM försökt göra sig av med kroppsdelarna i anslutning till Stålboll Paintball?

Kordinater: 59,25958° N, 16,79390° Ö

Långsökt? Kanske. Kanske inte?

Tipsar då om ovan inlägg!
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Det är nog många poliser som har åkt fram och tillbaka mellan de olika relevanta platserna av olika anledningar i samband med utredningen och gripandet. Det kanske var tekniker som var färdiga i Gnesta och åkte för att assistera i Viksberg? Min observation av polisbussarna kanske kan hjälpa oss att lista ut var han greps? Tippar på någon mil nordväst om Gnesta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Vi som har undersökt och följt detta innan media och polis vet mer,

Misstag som gjordes

1. Man utgick från att ingenting var hänt

2. Man trodde de kunde vara självmord eller försök till självmord och psykisk ohälsa

3. Man agerade för sent, man började i princip agera när man hittat säkerligen stor mängd blod i närheten utav Rönninge gymnasium

Pumphuset och jour utryckningen kan ha stökat till de och chockerat GM därav blev de kaos efter

Även buntband och hammare kom upp tidigt i tråden (som många inte trodde på inkl jag)

Även att det var så ödsligt runt stationen och bidrog till att jag fick en dålig känsla snabbt (brukar inte följa trådar med försvunna personer)

Var står det om pumphuset?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Jag läste nyss en artikel från Mamman till killen uppe i Norr som mördade en kvinna och sen blev skjuten till döds.

Hon ringde alltså 112 bara nån dag innan och fick honom tvångsintagen…i 24timmar. Hon var helt chockad över att han blev utsläppt igen så snabbt.

Enligt henne så kunde han lika gärna ha dödat sin egen bror, henne, eller vem som helst (det blev vem som helst, vad det ser ut helt random).

Helt sinnessjukt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Men kan de komma in i telefonen? Se meddelanden, foton, samtal tex

Klart de kan, är de sådana telefoner som diverse gängmedlemmar använder, dvs extremt krypterade kanske det tar lite längre tid. Men gemene mans mobil är lätta att komma åt. Tekniker kan ju även se om det raderades bilder/ meddelanden. Kanske att de kan lista ut vad det är som raderades, men är inte helt hundra. Kan någon i tråden som har gedigen kunskap bekräfta?
Senast redigerad av tjolafallelera 2025-12-30 kl. 00:35.
Citera
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Eller så var man inte säkra på GM’s identitet innan man fick svar från NFC, uttalanden som gjorts antyder att man haft span på GM före den bekräftelsen men ingrep strax därinpå.

Man kan ha gjort en bedömning av den ursprungliga brottsplatsen som pekat mot de båda gripna initialt.

Och du är väl någon form av konspirationsteoretiker. Eller bara wannanbe.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Ärlig fråga. Kan någon förklara hur polisen kan följa efter honom in på avlägsen plats i skogen utan att bli upptäckta men samtidigt inte tappa bort honom

Hur lyckas dom ta honom på bar gärning utan att han upptäcker dom innan
Civilbil/drönare?
Eller om de är iskalla en snabb gps puck på GM's bil
De är ju inte så dumma att de åker precis bakom honom, låt säga 50-70 meter avstånd iaf, kör han in på en enfilig väg så är de godnatt, de kanske stängde av lyset/klev ur bilen och följde till fots(GM hade lysena på)
Citera
2025-12-30, 00:34
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Jag är MAN, har KUK och är jävla många år äldre än dig. (Antar jag) Har 7 som sista siffra. Tanten har 9 och hon är också pursvensk. Lika som mig.

Kan man vara såhär trög??
Det är NÄST SISTA SIFFRA som avgör kön.
Inte sista
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattgroda
Var det bara slumpen som gjorde att vidriga psykfall aset valde just My?

Fy fan stackars My och hennes anhöriga.

Vilken skräck hon måste ha känt 😢💔

Någon skrev tidigare i tråden att det fanns många sökningar på google på BO den 23 dec. Sen pratades det om att det kanske bara var fel datum pga tidzoner, men det är ju ändå två dar innan och vet inte om någon mer nämnt detta i tråden sen
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Sveriges psykvård är ju ett skämt!
Bara att kolla på idioten som mördade ambulanssjuksköterskan.

Kommer detta missfoster att dömas till rättspsykiatrisk vård nu tror ni?
Själv hoppas jag på livstids fängelse livet ut.
Ja, ambulanssjuksköterskan, mamman i Boden, My...hur många till ska behöva betala med sitt liv för att politikerna och det här landet är så lamt! Numera är man inte särskilt stolt över att bo i det här landet. Allt har gått överstyr. Hemskt!

Hoppas alla ni därute tänker på detta när ni röstar. Det finns partier som har hög prioritet på just ordning och reda och långtidsförvar av brottslingar
Citera
2025-12-30, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Svek? Förklara gärna.
Svek av kommunen låta sina medborgare traska själv i mörkret
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Hon hade klivit av tåget mot Sötälje i Rönninge och skulle troligen promenera till sina föräldrar.
Om hon åkt i någon bil under tvång eller inte vet vi inte.
Tror ni hon skulle våga åka bil med en clown från en skräckfilm skärp er, och han kan omöjligt gjort någonting förens den läskiga genvägen, använd era hjärnor, under stationen ska ha då släpat henne till någon bil när de finns kameror och kan bli upptäckt? Han är ett fegt kräck han har gjort de bakifrån eller från sidan på de vidrigaste stället som finns i rönninge
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagalinnea
Någon skrev tidigare i tråden att det fanns många sökningar på google på BO den 23 dec. Sen pratades det om att det kanske bara var fel datum pga tidzoner, men det är ju ändå två dar innan och vet inte om någon mer nämnt detta i tråden sen

Kolla statistiken själv på Google, sökningarna började den 26e
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in