Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-29, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laetitia4
Någon som vet, bodde gm i Rönninge eller?

Södertälje i området Viksberg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Det är ändå konstigt att han bara behövde vara på psyket en natt.

Hela begreppet allvarlig psykisk störning är bara flum.

I efterhand kan man konstatera att han var tillräckligt sjuk för att uppfylla vettiga kriterier för "allvarlig psykisk störning" men det är inte vettiga kriterier för begreppet i Sverige, det är flum.

Hoppas läkaren som skrev ut honom efter en dag får sparken.

Det kan inte vara så att läkaren som skrev ut honom beaktade just det jag skrev här ovan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men hon du sätter dig bredvid, är kanske inte kvinna. Som i det här fallet.

Och? Transkvinnor och transvestiter ser jag inte som något problem. De är väl inte direkt överrepresenterade i brottsstatistiken? Tvärtom skulle jag tro. De jag känt har varit mycket mer ”lugna” och kvinnliga i sättet äv vad män brukar vara. Så jag sätter mig hellre intill en transvestit än en man också.
Citera
2025-12-29, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Ja men VAR?

I Södertälje, området heter Viksberg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daskicker
Precis! Den enda som blivit sviken är My!
Mördaren borde inte ens haft friheten för att
kunna begå detta avskyvärda brott!

Det är dags att även se över könsbyteslagen. Jag trodde vi hade en konservativ regering? Hur kan man släppa ut en potentiell mördare efter två år? Han syfte då var också att mörda, det är ju uppenbart.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Nej. Det är du som inte verkar förstå vad som faktiskt skrivs.

Jag har inte påstått att någon ”inte är HBTQ på riktigt”. Jag säger att HBTQ är fullständigt irrelevant i sammanhanget.

Det finns en gärningsperson.

Inte en rörelse, inte ett kollektiv och inte ett identitetspaket som begått ett brott.

Att du desperat försöker pressa in detta i en HBTQ-ram säger mer om ditt behov av grupptillhörighet än om verkligheten.

Brottet handlar om grov psykisk störning, dokumenterade riskbeteenden och ett samhälle som misslyckades att ingripa i tid.

Att dra paralleller till ”paintball-communityn” är ett infantilt felslut.

Brott begås av individer!

Sluta svamla om etiketter och börja diskutera ansvar, skydd och faktiska handlingar.

Den relevanta frågan är i stället varför tydliga varningssignaler dokumenterade riskbeteenden och tidigare allvarliga tillbud inte ledde till tillräckliga tvångsåtgärder inom psykiatrin.

Okej, då missförstod jag. Jag har inte försökt pressa in något i en HBTQ-ram och har inte sett någon annan göra det heller, det känns som du fightas mot något du inbillat dig.

Däremot har jag sett flera som påstår att hon inte är trans på riktigt utan bara ett taktiskt beslut med målet att få hamna på kvinnoanstalt och det var det jag invände emot.

I övrigt håller jag med dig om att detta är ett monumentalt misslyckande av rättsväsendet hur hon har fått så lågt straff och fått den tryggheten med skyddad identitet efter domen.
Citera
2025-12-29, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Detta är det tidigaste jag hittar om någon som skriver något liknande. Sedan börjar du haka på om att My skrev det. Det är en missuppfattning. Det finns INGA uppgifter att My har skrivit ett sådant meddelande.

Nej det handlade inte ens om My, diskussionen gällde helt andra personer med tragiska utgångar som tagit sina egna liv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nrg-py
Den 26-åring som nu misstänks för mordet på kvinnan i Rönninge dömdes för några år sedan för försök till människorov av en flicka i tioårsåldern.

– Det var inte illa menat [...] Jag skulle uppriktigt aldrig skada henne eller föra bort henne från platsen, förklarade 26-åringen i polisförhör enligt Expressen.

wtf..

Psykopater har inga problem med att ljuga.
Citera
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Så, då verkar det som att Ekeröpedofilen agerat helt själv…

Troligtvis har han då legat i lä med bil vid Rönninge Station och fått syn på BO, som troligtvis då tagit vägen förbi Coop och vägen Rönninge Torg ut mot Dånviksvågen och genom tunneln mot Tallsätravägen.
GM har troligtvis då följt efter med bilen, sett att BO är helt själv, inga andra i närheten och en bit till nästa bostadshus - sedan kört upp bakifrån precis vid Tallsätravägen 13, bromsat och hoppat ut med hammare/buntband och överfallit BO.

Därefter har något hänt som gör att GM lämnar DNA och BOs tillhörigheter.

Med BO i bilen fortsätter troligtvis GM på Tallsätravägen, väst mot Uttringevägen och sedan vänster vid korsningen och fortsätter ned för Uttringevägen mot Uttringeviken.

Väl vid Uttringeviken finns en avskild brygga, Uttringebryghan, där GM troligtvis gjort något ytterligare mot BO - bara ett stenkast från föräldrahemmet. Baserat på att polisen sökt där nere och troligtvis hittat spår.

Därefter har GM kört iväg mot Tärnstigen 2 och där vet vi nog alla vad som skett.

Låter ganska troligt?

Tror personligen att hon dödats ganska snabbt efter överfallet, eftersom hans stora fascination verkar vara avlidna kvinnor och deras underliv (enligt tidigare webbhistorik). Sen har han kanske tagit henne till den där stugan där han förgripit sig på henne och styckat henne.

Folk som fantiserar om total kontroll över nåns kropp brukar tycka att det är mycket jobb att hålla koll på nån som gapar och sprattlar. Därav även sökningarna på "date rape drug". Tänker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butterfeather
I Södertälje, området heter Viksberg.
Så mycket tror jag att alla här inne är med på. Men det finns ganska ordentligt mycket skog däromkring, lite intressant att veta mer exakt plats.
Citera
2025-12-29, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Nej det handlade inte ens om My, diskussionen gällde helt andra personer med tragiska utgångar som tagit sina egna liv?
Exakt det jag menar, och sedan börjar någon att få det att handla om My. Missförstånd alltså.
Citera
2025-12-29, 16:39
Medlem
tukkats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Aftonbladet
16:16 JUST NU Här letar teknikerna i den misstänktes soptunnor

DN första artikel
16:18 En släppt efter mordet i Rönninge

Samma med Expressen. Du drömmer gumman

Lust att länka till bilderna i artikeln om soptunnorna, eller kolla om det går att få någon geografisk information utifrån eventuella bilder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in