2025-12-27, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison1
Tycker denna dokumentär är rätt korkad.

[...]

Ledsen att förstöra din världsbild, men det är ingen dokumentär.
Citera
2025-12-27, 19:20
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Tycker denna dokumentär är rätt korkad.

"Jag hann inte stoppa pappa" - Jaha okej, men åk tillbaka i tiden och stoppa honom då tills du hinner. Du kan väl resa tillbaks till samma tid mer än en gång?

"Jag lämnar tidskikaren utifall BB överlever" - Jaha.. Du ska inte säkerställa att han faktiskt lever först då? Eller ta honom till i alla fall någon sorts vård med tanke på att han offrade livet för dig? Eller ta med honom hem istället för att han ska ligga i skogen döende?

Nää skit i BB, vi måste ju hem och fira jul som en familj. Om han dör eller ej, det påverkar inte vår Christmas spirit!

Har så otroligt svårt med serier där karaktärernas handlingar är utom all logik och rent av efterblivna.
Att dokumentären förefaller korkad beror på att det inte är en dokumentär. Precis tvärt om, faktiskt. Alltihopa är påhittat.

Särskilt tidskikaren är påhittad. Det finns ännu ingen maskin som man vare sig kan resa i tiden med eller titta i tiden.

Så när Gustav Wasa dyker upp så är det inte den riktiga Gustav Wasa. Det är bara en gubbe som klätt ut sig och låtsas vara Gustav Wasa.
Citera
2025-12-27, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Ledsen att förstöra din världsbild, men det är ingen dokumentär.

Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Att dokumentären förefaller korkad beror på att det inte är en dokumentär. Precis tvärt om, faktiskt. Alltihopa är påhittat.

Särskilt tidskikaren är påhittad. Det finns ännu ingen maskin som man vare sig kan resa i tiden med eller titta i tiden.

Så när Gustav Wasa dyker upp så är det inte den riktiga Gustav Wasa. Det är bara en gubbe som klätt ut sig och låtsas vara Gustav Wasa.

Jag ber djupast om ursäkt. Nästa gång ska jag sätta citationstecken sant tre olika sorters smileys för er som ej kan utläsa sarkasm.
Citera
2025-12-27, 20:25
Medlem
Citat:
Jag ber djupast om ursäkt. Nästa gång ska jag sätta citationstecken sant tre olika sorters smileys för er som ej kan utläsa sarkasm.

Givetvis förstod jag att det var menat som sarkasm, eller möjligen ironi. Mitt inlägg var med andra ord också menat så, men möjligen till nytta för andra läsare som eventuellt inte förstod.

Den som vill se en dokumentärjulkalender rekommenderas Albert och Herbert.
Citera
2025-12-27, 20:38
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Skulle du haft någon särskild märkning på detta inlägg också, för att alla ska förstå att du inte menar vad du skriver? För någon sarkasm hade du inte med i ditt ursprungliga inlägg.
Citera
2025-12-27, 21:37
Medlem
Jag hade gärna sett Kvarterter Skatan återuppstå som julkalender
Citera
2025-12-27, 23:04
Medlem
Länge leve Greveholm.

Nä, denna var sådär tyckte jag.
Citera
2025-12-28, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Hur kan det förvåna människor år ut och år in att julkalendern är ett fenomen. Det är inte bara för barn utan för alla. Det är en tradition och något trevligt. Om vi som diskuterar är på nivån ”leker med klossar” så suger du på morsans tutte och jollrar i en vagga din tröge fan.

Julkalendern är något man som vuxen tittar på med familjen. Har man inga barn och tittar på julkalendern är man i princip ett barn i huvudet.
Tittar man på julkalendern med sina barn och sedan diskuterar den på ett seriöst sätt på Flashback är man också ett barn i vuxens kropp.
Vi normalbegåvade eller mer försöker bara härda ut skiten.
Citera
2025-12-28, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Hur kan det förvåna människor år ut och år in att julkalendern är ett fenomen. Det är inte bara för barn utan för alla. Det är en tradition och något trevligt. Om vi som diskuterar är på nivån ”leker med klossar” så suger du på morsans tutte och jollrar i en vagga din tröge fan.

Julkalendern är något man som vuxen tittar på med familjen. Har man inga barn och tittar på julkalendern är man i princip ett barn i huvudet.
Tittar man på julkalendern med sina barn och sedan diskuterar den på ett seriöst sätt på Flashback är man också ett barn i vuxens kropp.
Vi normalbegåvade eller mer försöker bara härda ut skiten.
Citera
2025-12-28, 20:11
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av busyllama
Upptäckte du det först nu? 😉
Till och med minstingarna i familjen hade koll på henne, och det skrevs ju massor i tidningarna redan före premiären. Känns som Inger Nilsson fått ett uppsving i karriären på sistone, med jobb i olika tv-serier. Det är hon väl värd.
Men inte ett ljud om Linda Ulvaeus. Nästan så hon känns lite mobbad av pressen? Har aldrig sett något skrivet om henne trots att hon faktiskt är proffs-skådis och dessutom barn till två av Sveriges mest världskända nu levande personer. Men hon kanske är glad för anonymiteten?

Pappa Björn var ju också med och hade ännu mindre roll i sista avsnittet.
Citera
2025-12-29, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Skulle du haft någon särskild märkning på detta inlägg också, för att alla ska förstå att du inte menar vad du skriver? För någon sarkasm hade du inte med i ditt ursprungliga inlägg.

Sarkasmen låg ju i att kalla det för en dokumentär eftersom serien är så urbota dum och ologisk på alla sätt och vis.
Citera
2025-12-29, 16:24
Medlem
SodaFointains avatar
Nu vill vi se en mega bra svensk kalender som är som tinka och snöfall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in