Citat:
Ursprungligen postat av
Tedrom
Jag syftade öht inte på atombomber i mitt inlägg om att bryta fysikens lagar. Men om jag förstår dig rätt så tänker att det finns hemlig teknologi framtagen i militärt syfte som skulle överraska oss alla om den bara offentliggjordes. Jag tror väl dock att det idag, snart 2026, vore svårt även för militär försvarsindustri att hemlighålla sådan revolutionerande teknologi. Och framförallt tror jag att vi hade sett den här teknologin implementerad sedan ett bra tag. Definitivt om den hade funnits och testats i flera årtionden.
Nä, jag märker att både du och Pilsken missuppfattat. Är nog jag som skriver för långa inlägg så det blir svårt att greppa allt (förlåt, har mycket att säga i ämnet).
Jag menade inte att du menar att atombomber bryter mot fysikens lagar.
Jag menade att du menade att farten och manövrar UFO-observationer har gjort enligt dig "bryter mot fysikens lagar" och då drog jag JÄMFÖRELSEN med atombomber.
Och menar att Ingen av dom bryter mot fysikens lagar, bara att vi som allmänhet tror att det gör det (som du med ufo-observationerna) medans det i själva verket inte gör det.
Hade du sagt till någon random (icke-forskare) 1935 att en bomb mindre än en bil kan ödelägga en hel stad så hade dom inte trott på dig då deras verklighet då var bomber stora som hus som knappt kunde ödelägga ett hus. Så det var ett ENORMT gap.
Men när det hände och man förklarade hur, så var allt logiskt.
Och det är det jag menar med militära teknologin som KAN vara det vi sett i luften och pekar på UFO för att det, i nuläget för allmänheten, känns som ljusår före den teknologi av drönare osv som vi har idag. Tills dom släpper nyheten från hemliga labbet och vi får reda på HUR det görs och fysiken bakom.
Kanske sättet det görs på kostar 1000x vad det kostar att tillverka och praktiskt använda en Gripen exempelvis och det tar decennier av hemliga projekt att utveckla det till något som
funkar praktiskt och är ekonomiskt hållbart.
Tills dess lär det ske tester och annat, som kanske råkar observeras.....
Hoppas det var tydligare nu.