Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-28, 20:25
Medlem
Mr.RedHats avatar
Det gäller den klistrade tråden (FB) Sammanställning av alla föreslagna nya forum och underforum här i delforumet.
Den är låst. Och klistrad. För sju år sedan spelade den ut sin roll enligt moderatormeddelande *klick*.

Ser ingen poäng med tråden. De flesta delforum som listas är som sagt införda på ett eller annat sätt. Men det händer ibland att det kommer förslag på nya delforum fortfarande. Därmed tycker jag att tråden borde ersättas med en ny där denna information framgår
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
[..]
Grundkravet är dock som alltid att presentera 30 trådar som hör hemma, sen kan vi diskutera vidare internt.
[..]

I och med (FB) Nytt forum: Forumförslag har tråden spelat ut sin roll och behöver helt enkelt ersättas med något mer kondenserat.

Ett alternativ eller komplettering hade varit att även införa en länksamlingstråd i likhet med (FB) Länksamling - Interna länkar (juridik) som är öppen för alla så att man kan fylla på med länkar på de förslag som ännu inte genomförts. Jag skulle kunna sammanställa alla trådar de senaste tio åren och sortera dem, om så önskas. Finns säkert nån hustomte med länkar i ett textdokument som kan fylla på efter hand också.

Tar gärna emot ris och ros på ovanstående!

Vill även förtydliga att trådarna som föreslås bör med fördel startas av en moderator eller admin, inte av undertecknad.
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-12-28 kl. 21:00. Anledning: Byte av rubrik
Citera
2025-12-28, 20:26
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.RedHat
Det gäller den klistrade tråden (FB) Sammanställning av alla föreslagna nya forum och underforum här i delforumet.
Den är låst. Och klistrad. För sju år sedan spelade den ut sin roll enligt moderatormeddelande *klick*.

Ser ingen poäng med tråden. De flesta delforum som listas är som sagt införda på ett eller annat sätt. Men det händer ibland att det kommer förslag på nya delforum fortfarande. Därmed tycker jag att tråden borde ersättas med en ny där denna informationen framgår

I och med (FB) Nytt forum: Forumförslag har tråden spelat ut sin roll och behöver helt enkelt ersättas med något mer kondenserat.

Ett alternativ eller komplettering hade varit att även införa en länksamlingstråd i likhet med (FB) Länksamling - Interna länkar (juridik) som är öppen för alla så att man kan fylla på med länkar på de förslag som ännu inte genomförts. Jag skulle kunna sammanställa alla trådar de senaste tio åren och sortera dem, om så önskas. Finns säkert nån hustomte med länkar i ett textdokument som kan fylla på efter hand också.

Tråden avklistrad i allafall.
Citera
2025-12-28, 20:28
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Tråden avklistrad i allafall.
Då byter jag rubrik på denna tråden. Tack för snabb moderering
Citera
2025-12-29, 09:59
Medlem
Connykrims avatar
Onödigt förslag.

Tycker däremot att man borde bannas för spam när man lägger till *klick* i sin länkning då de ser förjävligt ut.
Citera
2025-12-29, 11:15
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Onödigt förslag.

Tycker däremot att man borde bannas för spam när man lägger till *klick* i sin länkning då de ser förjävligt ut.
Nu skrev du väl ändå i fel tråd?
(FB) *** Egna konstverk *** — Ett memetiskt självporträtt *klick* (En kvantologisk kommentar i trilogi)

Var så god och ge dina synpunkter i rätt tråd om du tänker kommentera min *klick*-konst.

Men angående förslaget: Vad är onödigt?
Senast redigerad av Mr.RedHat 2025-12-29 kl. 11:19.
Citera
2025-12-29, 11:40
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Ros!

Tråden hade ju definitivt spelat ut sin roll. Som najas skrev när tråden låstes så hade den inte uppdaterats på 7-8 år och nu hade ytterligare 7-8 år förflutit efter låsningen. Den borde avklistrats redan då.

Sedan vet jag inte om någon ny behövs. Bevisligen uppdateras inte en sådan och dessutom tror jag knappt någon kollar innan ett forumförslag skrivs. Det ser man ju inte minst på alla de forumföslag som kommer utan att ha följt riktlinjerna på 30 aktuella trådar.
Citera
2025-12-29, 11:42
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Sedan vet jag inte om någon ny behövs. Bevisligen uppdateras inte en sådan och dessutom tror jag knappt någon kollar innan ett forumförslag skrivs. Det ser man ju inte minst på alla de forumföslag som kommer utan att ha följt riktlinjerna på 30 aktuella trådar.
Vad tror du om att ordna en länksamling likt den som finns i juridikforumet, fast med forumförslag?
Citera
2025-12-29, 14:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Vad tror du om att ordna en länksamling likt den som finns i juridikforumet, fast med forumförslag?

Det blir ju lite samma sak, men den ska i så fall vara öppen för alla precis som du säger.

Gärna också med någon form av rubrikindelning precis som i ditt senaste inlägg i juridiklänksamlingen (bra jobb för övrigt).
Citera
2025-12-29, 14:21
Medlem
Mr.RedHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det blir ju lite samma sak, men den ska i så fall vara öppen för alla precis som du säger.

Gärna också med någon form av rubrikindelning precis som i ditt senaste inlägg i juridiklänksamlingen (bra jobb för övrigt).
Ja, jag tänkte mig att man kan sköta den från Github eller Notion så att det går att automatisera skiten, och ändå lyckas få något som ser snyggt ut rent grafiskt.

Med Github blir det skitlätt.
För då går det att ordna en RAW-text med BB-code som vem som helst bara kan copy-pasta, Och sedan har man en motsvarande för Markdown. Löste länkarna i denna tråd när jag rensade: (FB) Länksamling - Externa länkar - fast satt och gjorde allt arbete manuellt. Inget script mer än att AI sorterade dem annorlunda.

(Tack. Får nästan skuldkänslor att jag inte upptagit det igen)

Tänker att jag kan fila på en prototyp och så ser vi vad ni tycker om den. Behöver egentligen inget klartecken. Vill bara vara säker på att intresse finns innan jag pillar med det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in