2025-12-29, 10:54
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jo men Dumpen vill så jäkla gärna vara inblandade och får in sin snabel där det behövs, Sara är fenomenal på det här. #719 skall givetvis sitta på livstid men ännu viktigare är att slänga ett köttben åt Patriks och Saras håll men våra vänner vill så gärna dra in fete Gösta 78 så fjortisarnas fittmagneter åker med av bara farten och fina Sara visar vägen. Lite tjuvfiske av Dumpen men ok.

Dumpens mission är att bli rumsrena och accepterade men hittills har det gått åt helvete men fina Sara tänker "Nästa runkgubbe" så blir det verklighet, tyvärr jag tror inte det men good work av Dumpen denna gång. Det lilla Dumpen hade med saken att göra iofs

Snälla hjälp underbara Sara https://www.gofundme.com/f/ge-sara-mojlighet-till-den-livsviktiga-behandlingen
Jag ska sätta över en röding till din lilla gumma, vid tillfälle.

719 var väl en toppenfångst på Dumpo! Som vanligt är Dumpen inte sena att rama in fisket med en tårdrypande liten historia om den lilla hunden, SOM INGEN I HELA VÄRLDEN BRYR SIG OM FÖRUTOM DUMPEN! Polisen nöjde sig med ”vi ska göra vad vi kan”. Dumpen vet hur man fixar en show. Även om polisen med största säkerhet helst hade hoppat över den filmade konfrontationen och bara norpat gubben direkt, så han inte riskerade att försvinna, så måste ju folket ha sitt.

Fan Dumpen vill ju bara bli älskad, det är väl inte så mycket begärt? Rätt ovanligt med en organisation med så tydligt förfärlig självkänsla.

Fan va snyggt Sjöberg i vanlig ordning levererade ”du har skrivit lite märkliga saker..” BAM polisen (lilla blurningsfiltret för en proffsig och dokumentär känsla) och så en lite agneta-sjödin-nyårs-skimmer på dumpenloggan uppe högra hörnet!

Det där med att linda in pedofiljakt som om det vore Postkodlotteriet, är så sjuuuuuuukt stört.

Hoppas 719 lämnat lite bevis efter sig, han verkade väldigt trovärdig tycker jag. Hoppas inte att den där dottern som han och hans tidigare medbrottsling våldtagit, inte tar skada utan får den traumavård som Dumpen stoltserar med. Om det 719 berättade stämmer, att han träffat henne många år efter de förmodade övergreppen, då hon berättade att hon skaffat pojkvän. Jag tyckte det lät som något 719 berättade för påskina att han inte lämnat några offer bakom sig. Jag undrar hur hon ställer sig till detta, hoppas det leder till nåt bra för henne.
Citera
2025-12-29, 11:16
Medlem
X-and-Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid

719 var väl en toppenfångst på Dumpo! Som vanligt är Dumpen inte sena att rama in fisket med en tårdrypande liten historia om den lilla hunden, SOM INGEN I HELA VÄRLDEN BRYR SIG OM FÖRUTOM DUMPEN! Polisen nöjde sig med ”vi ska göra vad vi kan”. Dumpen vet hur man fixar en show. Även om polisen med största säkerhet helst hade hoppat över den filmade konfrontationen och bara norpat gubben direkt, så han inte riskerade att försvinna, så måste ju folket ha sitt.

Fan Dumpen vill ju bara bli älskad, det är väl inte så mycket begärt? Rätt ovanligt med en organisation med så tydligt förfärlig självkänsla.

Fan va snyggt Sjöberg i vanlig ordning levererade ”du har skrivit lite märkliga saker..” BAM polisen (lilla blurningsfiltret för en proffsig och dokumentär känsla) och så en lite agneta-sjödin-nyårs-skimmer på dumpenloggan uppe högra hörnet!

Det där med att linda in pedofiljakt som om det vore Postkodlotteriet, är så sjuuuuuuukt stört.

Hoppas 719 lämnat lite bevis efter sig, han verkade väldigt trovärdig tycker jag. Hoppas inte att den där dottern som han och hans tidigare medbrottsling våldtagit, inte tar skada utan får den traumavård som Dumpen stoltserar med. Om det 719 berättade stämmer, att han träffat henne många år efter de förmodade övergreppen, då hon berättade att hon skaffat pojkvän. Jag tyckte det lät som något 719 berättade för påskina att han inte lämnat några offer bakom sig. Jag undrar hur hon ställer sig till detta, hoppas det leder till nåt bra för henne.

Ju grövre fantasier, desto mer sannolikt att det INTE är sant. Det finns ingen korrelation mellan grovheten på fantasier, skoja och driva med folk i en textad chat och något som har hänt irl.

Studier (t.ex. av Justin Lehmiller och forskning publicerad i Journal of Sex Research) "Tabun: Fantasier om förbjudna handlingar fungerar ofta som en ventil. Att tänka på något förbjudet ger en adrenalinkick, men viljan att genomföra det saknas oftast helt."

Däremot finns det en perfekt korrelation mellan hur upprörda folk på Dumpen blir och grovheten i skrivna fantasier.

Jag tror inte något är sant. Men vi får se.
Citera
2025-12-29, 11:26
Medlem
X-and-Ys avatar
Ska ni leta efter någon gädda som verkligen vill något IRL, så är det någon kärlekstörstande gubbe som verkligen uttrycker och söker romantik närhet med en ung flicka. Där finns det hög risk enligt vetenskapliga undersökningar.

Grövre fantasier med juridisk risk har ingen korrelation alls med något som kommer ske i verkligheten. Chatten är bara en ventil för att släppa ut sådant en gubbe INTE vill göra i verkligheten.

Detta har redan forskats kring.
Inom kriminologin och sexualpsykologin pratar man ofta om att fantasin fungerar som en säkerhetsventil eller ett "laboratorium" där man kan bearbeta tankar utan att de någonsin är tänkta att bli verklighet.

Forskningen pekar på att det inte är innehållet i fantasin som avgör risken, utan personens övriga psykologi:
​Bristande impulskontroll: Om en person har svårt att kontrollera impulser i vardagen (ekonomi, ilska, missbruk) är risken högre.
​Empatistörning: Om man saknar förmåga att förstå andras lidande ökar risken.

​För en person med normal fungerande vardag och impulskontroll ("en vanlig gubbe") finns det ingen vetenskaplig evidens för att grova fantasier i en chatt leder till faktiska brott. Snarare tvärtom – det är ett sätt att hantera sin sexualitet inom lagens och moralens råmärken.
Senast redigerad av X-and-Y 2025-12-29 kl. 11:30.
Citera
2025-12-29, 11:36
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid

Farbror Flås gjorde som vanligt en strong insats. Han behövde inte flåsa efter mer än 15 meter fram till ytterdörrarna heller. Där stoppade han så polisen fick göra sitt. Han är helt fantastisk helt enkelt. Jag svischade 5 000 igår för den insatsen.
Citera
2025-12-29, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Nej nej nej barnknullare är en utav de lägst stående varelserna som finns på planeten, så alla har rätt att veta

Vad tycker du då om de självutnämnda "dygdemönster" som ger sig på och misshandlar folk som "ryktesvis" är pedofiler. Inte bara i Malå-fallet visade sig det ryktet vara felaktigt – ryktet påstod, att offret var en dömd pedofil. Det visade sig, att han inte hade någon dom av något slag emot sig... Liknande fall har nyligen refererats i dagspressen.
Citera
2025-12-29, 11:44
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HajPaDig
Farbror Flås gjorde som vanligt en strong insats. Han behövde inte flåsa efter mer än 15 meter fram till ytterdörrarna heller. Där stoppade han så polisen fick göra sitt. Han är helt fantastisk helt enkelt. Jag svischade 5 000 igår för den insatsen.

Skulle gissa på polisen plockade in på förhör - helt i sin ordning. Sen har vi alla som tycker "såhär ska ni alltid göra" - kommer inte hända för det är omöjligt. Gav inte förhöret något släpptes farbror.

Men detta är viktigt. Om det nu leder till domstol, sen vidare till påföljd. Skulle inte förvåna mig det minsta om Dumpens uthängning är en kraftig förmildrande omständighet.

Citat:
Ursprungligen postat av BeskB
Vad tycker du då om de självutnämnda "dygdemönster" som ger sig på och misshandlar folk som "ryktesvis" är pedofiler. Inte bara i Malå-fallet visade sig det ryktet vara felaktigt – ryktet påstod, att offret var en dömd pedofil. Det visade sig, att han inte hade någon dom av något slag emot sig... Liknande fall har nyligen refererats i dagspressen.

Det är så dumt, faktiskt lika dumt även om det är sant. Inte så att det blir lagligt bara för det eventuellt stämmer. Leder till att mannen dom vill skada får pengar och gärningsmännen får sitt (olika omfattning). Loose loose kan man säga. Men det går väl i linje med tankekraften dom besitter visserligen.
Senast redigerad av rallykalle69 2025-12-29 kl. 11:46.
Citera
2025-12-29, 11:56
Avstängd
HajPaDigs avatar
Citat:

Malåfallet var hemskt. Jag har på Prime Crime lyssnat på hela rättegången. Det finns en hel del bilder med där också. Det visar hur det totalt kan spåra ur när en självutnämnd "Sheriff" och en pöbel tar hand om en förståndshandikappad som utpekats som pedofil, sant eller ej. Han fick dö av ett tjugotal knivhugg.
Citera
2025-12-29, 12:10
Medlem
Citat:

Jag tycker givetvis inte att man ska ge sig på någon pga av ett rykte
Citera
2025-12-29, 12:27
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Jag tycker givetvis inte att man ska ge sig på någon pga av ett rykte

Fast där har du fel - det är liten och ingen skillnad på rykten och antaganden, vilket du varit väldigt tydlig med. Antagande = straffa. Ser man det så är det mer sannolikt att ryktet är sant än antagandet.
Citera
2025-12-29, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Fast där har du fel - det är liten och ingen skillnad på rykten och antaganden, vilket du varit väldigt tydlig med. Antagande = straffa. Ser man det så är det mer sannolikt att ryktet är sant än antagandet.

Jag antar ingenting, jag kan läsa och ser att de kommer till avtalad plats.
Tycker att du ska släppa den här tråden lite. Det blir inte mer sant för att du försöker att vrida och vända på allt 100tals ggr när du är i ett skov.
Alla ser att ALLT handlar om att försvara gäddorna, det gynnar verkligen inte dom gäddorna som ångrar sig och dom som har kommit till insikt med sina problem
Senast redigerad av Karlsson05 2025-12-29 kl. 12:53.
Citera
2025-12-29, 12:55
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Jag antar ingenting, jag kan läsa och ser att de kommer till avtalad plats.
Tycker att du ska släppa den här tråden lite. Det blir inte mer sant för att du försöker att vrida och vända på allt 100tals ggr när du är i ett skov.
Alla ser att ALLT handlar om att försvara gäddorna, det gynnar verkligen dom gäddorna som ångrar sig och dom som har kommit till insikt med sina problem

Nej, det handlar om Dumpen - inte gäddorna. 719 är bra exempel på den sort du är ute efter. Men, det här med deras metoder - det är sannolikt att den eventuella påföljden blir mildare pga uthängningen, eftersom det är ett straff i sig. Det är väl inte Dumpens tanke isåfall? Att mildra en rättslig påföljd.
Citera
2025-12-29, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Nej, det handlar om Dumpen - inte gäddorna. 719 är bra exempel på den sort du är ute efter. Men, det här med deras metoder - det är sannolikt att den eventuella påföljden blir mildare pga uthängningen, eftersom det är ett straff i sig. Det är väl inte Dumpens tanke isåfall? Att mildra en rättslig påföljd.

Alla ser att du är manisk och försöker att få att att låta bra genom att 100 ggr försöka ha flera infallsvinklar. Men det landar alltid tillslut i att allt är dumpens fel, stäng av datorn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in