Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2025-12-29, 10:01
Medlem
Karina58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ghty43
Hittar inte fanskapet på Rasit?
John Robin Vilma Andersson 19991128-XXXX

https://www.krimfup.se/search/john-robin-vilma-andersson

Någon som har hela person nr så man kan följa allt i Tingsträtten?
https://www.krimfup.se/articles/25-arig-kvinna-i-ronninge-hittad-dod-vilma-andersson-misstankt
Robin "Vilma" har skyddade personuppgifter därför du inte kan hitta denne på Ratsit mfl.
Citera
2025-12-29, 10:02
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsis
Såg nu att 45 åringen antagligen är en random person i rönninge. Någon per. Verkar inte finnas koppling till Robin Wilma skumt
En möjlighet är ju att det är en ny bekantskap som Vilma hade spenderat kvällen hos. Överfallet och mordet skedde då kanske eftersatt Vilma hade lämnat 45-åringens bostad. Det blir ju ändå naturligt för polisen att anhålla personen för att kunna förhöra honom ordentligt, men egentligen talar då inget för att han är inblandad.
Citera
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egna-tankar
Suck. Jag läste i sammanfattningen gjord av GrevenFB att My läste i Lund och just hade flyttat till Malmö, den stad som av många Flashbackare har pekats ut som den värsta i Sverige. Men hon blev mördad när hon besökte släkten i Salem.

Hon skulle ha stannat i Malmö.

Vad pluggade hon till?
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Tror ni det ligger någon symbolik i att Robin bytte namn just till Wilma Andersson. En annan tjej som blev styckmördad?

Inte mycket som låter friskt i det här fallet.
Citera
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
https://limewire.com/d/1KCrE#AZUUQ46ykz

Usch, ingen trevlig läsning. Att man släpper ut honom efter den här förundersökningen är huvudlöst.
Citera
2025-12-29, 10:03
Medlem
Fan vad man undrar över den här 45-åriga göken.

Hur hänger dom ihop? Har dom funnit varandra på något snusk-community? Är han en lika stor dåre med sjuka fantasier även han?

Låg misstankegrad. Kan ju vara lika störd för det. Men tänk om han släpps i brist på bevis. Då kommer villapriserna sjunka fort.
Senast redigerad av ronny.von.pepper 2025-12-29 kl. 10:06.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinjinhoofer
Hittar inte i tråden vart det hänvisas till att kvinnan blivit styckmördad. Någon som kan länka?

Rätt enkelt att bara googla.

Citat:
Kvinnan i Rönninge misstänks ha styckmördats

https://www.tv4.se/artikel/3Jahuuetl54oXQSJWwgGcA/25-ariga-kvinnan-i-roenninge-misstaenks-ha-styckmoerdats
Citera
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Vad pluggade hon till?

Någon nämnde statsvetenskap.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avhandla
Även om det är lagen, så innebär det fortfarande att det inte behöver vara rätt. Det är som att säga 1+1 = 3, när har det någonsin varit sant?

Låt oss säg att en person är biologiskt en man men har en identitet som kvinna, då är man inte kvinna ändå på samma sätt som en norm kvinna är. Dessa är kvinna till kön och kvinna till sin identitet. För att likställa dessa, så måste alla parametrar överensstämma, vilket det inte gör!

Samt är inte detta oerhört kränkande mot just vanliga kvinnor?

Fast andra kvinnor har röstat för detta så jag tror nog att de håller med mig om att Vilma är en självständig ung kvinna.
Citera
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sensationsmile
Här har du ett pricksäkert inlägg från tråden om MGN 2019: Fast jag håller nog inte med dig på att det var slumpen eller att han medvetet lämnat olåst. Jag har pratat med denna kille många gånger, även haft vissa dispyter med honom och han är planerande. Titta bara hur han köpte mask, tejp mm. Killen är läskigt manipulerande. Det råder inget tvivel från min sida, han hade inte tänkt låta henne fly, han tänkte göra flera läskiga saker tror jag. Man går inte säker som vuxen kvinna i hans närhet heller. Det ser vi ju oxå då han googlat döda kvinnokroppar bl a. Jag är glad att de lämnat öarna och nu, när han är fri så får vi se när han är begår nästa brott
Nej precis, tror han är "duktig" på att grotta ner sig i inspiration/metodik.

Däremot är det rätt slarvigt att lämna efter sig spår. Han har slarvat i två omgångar vilket tyder på en hög rush när han genomför brottet, samt överskattar sin egen förträfflighet genom förberedelse (möjlig narcissistisk störning).

Jag tror som sagt att pedofilin snarare har med andras lidande att göra än någon större sexuell besatthet av just barn. Det är liksom bara det största lidandet s a s.

Ett citat kommer till mig från American Psycho: "..and I want to inflict my pain on others". Det är därför möjligt att han i sitt psykotiska tillstånd upplever sig själv som ett slags offer som hämnas. Att bevittna andras smärta utan empati är ofta ett sätt att "härda" sin egen.

Att han valt ett annat offers namn till sitt eget tyder på det.
Senast redigerad av grungewhore 2025-12-29 kl. 10:06.
Citera
Medlem
Potentiell seriemördare helt klart. Hoppas att han aldrig kommer ut i samhället igen vilket han inte borde gjort efter år 2019.
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Naturligtvis var det inte en övning 2019. Avsikten var att genomföra ett sexualsadistiskt mord. Ett barn är ju lättare att kidnappa. Nu gick det tack och lov snett 2019 och lärdomen blev sannolikt att inkapacitera nästa offer med en hammare i huvudet direkt. Man får hoppas att slaget tog bra så att BO aldrig återfick medvetandet. För det finns ju inget som tyder på att RA/VA har behövt stycka kroppen för att bli av med den. Troligen har planen från start varit att göra saker som offret aldrig kan överleva och som man hoppas hon var medvetslös när det genomfördes. Med 2019 i minne så måste vi dock utgå från att RA/VA helst velat ha ett offer vid fullt medvetande.

(Av respekt för BO skriver jag inte i klartext vad jag tror.)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lofiboy
Om 45 åringen är misstänkt för människrov, så innebär det att Robin körde bilen, medan 45 åringen förmodligen satt i baksätet och lurpassade. Sedan måste han ha gått ur bilen och försökt använda hammaren för att slå henne i huvudet. I ren panik tappas hammaren, buntband och hennes hörlurar. Avsvimmad kör de iväg.

Skäligen misstänkt, vilket oftast inte är tillräckligt för häktning - om de inte hittar mer som knyter personen till brottet.

Så MGM2 inblandning är mindre känt. Så som jag tolkar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in