Citat:
Ursprungligen postat av
sensationsmile
Här har du ett pricksäkert inlägg från tråden om MGN 2019: Fast jag håller nog inte med dig på att det var slumpen eller att han medvetet lämnat olåst. Jag har pratat med denna kille många gånger, även haft vissa dispyter med honom och han är planerande. Titta bara hur han köpte mask, tejp mm. Killen är läskigt manipulerande. Det råder inget tvivel från min sida, han hade inte tänkt låta henne fly, han tänkte göra flera läskiga saker tror jag. Man går inte säker som vuxen kvinna i hans närhet heller. Det ser vi ju oxå då han googlat döda kvinnokroppar bl a. Jag är glad att de lämnat öarna och nu, när han är fri så får vi se när han är begår nästa brott
Nej precis, tror han är "duktig" på att grotta ner sig i inspiration/metodik.
Däremot är det rätt slarvigt att lämna efter sig spår. Han har slarvat i två omgångar vilket tyder på en hög rush när han genomför brottet, samt överskattar sin egen förträfflighet genom förberedelse (möjlig narcissistisk störning).
Jag tror som sagt att pedofilin snarare har med andras lidande att göra än någon större sexuell besatthet av just barn. Det är liksom bara det största lidandet s a s.
Ett citat kommer till mig från American Psycho: "..and I want to inflict my pain on others". Det är därför möjligt att han i sitt psykotiska tillstånd upplever sig själv som ett slags offer som hämnas. Att bevittna andras smärta utan empati är ofta ett sätt att "härda" sin egen.
Att han valt ett annat offers namn till sitt eget tyder på det.