2025-12-29, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
möjligt. För priset att supa ner sig varje dag 3 veckor i sträck och bli utskämda för livet. Flera Kungarna av Tylösand har sagt att dom lever med förnedringen för livet nu.

priset för självrespekt hos vissa är ofantligt låg. men sedan är det rätt vida känt att man tog in personer i produktionen som granskade och valde dom absolut trasigaste personerna som anmälde sig. finns ingen som var med i KAT som ej kvalificerar för diagnoser

schulman och co är svin av rang
Citera
2025-12-29, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentieisback
Jockiboi har beskrivit sig själv som ett viktigt vittne till händelsen 29/12 2023, varför? Han var ju inte ens där. Samma sak när han vittnade i EKO-målet, där han var ett karaktärsvittne till Julia. Han lever i en värld där han ser sig som så mycket viktigare än någon annan, trots att han inte är viktigare än skiten under mina skor
Märkligt att det inte har ifrågasatts.

Den ständige huvudrollsinnehavaren sa att han förhördes i flera timmar i början av januari 2024 om händelsen 29/1. Det påstådda förhöret finns inte med i dagboksbladet och har med andra ord aldrig hänt.

”Behövde gå in i lägenheten för att säkra bevis.”
”Vi har fått se sekretessbelagda foton av Linneas skador.”
”Jag kunde inte uttala mig själv för att jag var ett vittne.”
”Jag fick instruktioner av polis vad dom kunde gå ut med.”

Tror någon som gått ut gymnasiet på Jockes mytomanberättelser? Klåpargänget borde ha låsts in för övergrepp i rättssak.

Hans berättelser som karaktärsvittne tycks ha värderats lika högt som smutsen under dina skor, han kan lura fanböis, men kommer ingen vart med att försöka lura rättsväsendet. 18 nedlagda anmälningar mannen, när ger han sig?
Senast redigerad av SLUTSPEL1 2025-12-29 kl. 02:47.
Citera
2025-12-29, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Sture Bergvall aka Thomas Quick fick ju droger, för att han skulle erkänna saker. Allt för att ge åklagare/polis/experter berömmelse.

Har Bosse Boy gett Lundell droger för att få Lundell att hitta på saker? För att sedan kunna säga att inga papper stödjer det Lundell säger?

Inte ens Bosse Boy skulle väl kunna göra något sådant?
Det finns stöd för att Jockiboi ljög onormalt mycket redan som barn.
Citera
2025-12-29, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktingboende2
För alla som inte förstår så är bara Oliva en nära vän som hjälpt familjen Lundell med barnen.
Hon har aldrig varit anställd av Jocke & Jonna AB. Joakim skulle aldrig lägga en en hand på Olivia.
Du ljuger, Olivia har visst varit anställd.
Citera
2025-12-29, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Vart kommer detta ifrån? länka gärna för det är allvarliga anklagelser.
Hur blev det med 13-åringen? Polisanmäldes det?
Citera
2025-12-29, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin90
Kan rekommendera Chrippas genomgångar av chatten ifråga (länkar nedan), med ljudklipp och hela shitten. Chatten heter "Shhhhh!", talande nog.
Har inte hållit stenkoll på andra släpp av chatten dock. Kan eventuellt finnas mer, men annars kan man koppla ihop olika outlets av chatten för att få helhetsbild.

Det Chrippa/Jakob tydligt visar här, är Anjos fru Lisen varit drivande i att skapa sekt-ryktet som dom utsatt hela Linneas släkt för. Idén kommer ifrån henne från ruta 1. Man ska förstå att Jocke och Anjo m.fl. har varit STENHÅRDA med att påstå att Lisen har ingenting med nånting att göra, överhuvudtaget - precis som Jocke nte har nånting med nånting att göra överhuvudtaget.

Det är Anjos fru Lisen som är aktiv i att försöka koppla ihop Linneas dagbok med sektioda religiösa element, för att kunna smeta det över hela Linneas släkt sen.
Först hittar dom inget stöd för nån sektoid koppling, förrän Lisen hittar ett inlägg/artikel av nån kvinna som varit med i nån random sekt, lämnat den, och skriver om upplevelsen, bland annat utdrivning av demoner.
Då kommer Jocke in och frågar om det står något om demoner i Linneas dagbok?
Gustav (Jockes bästa vän, som tog sin in i lägenheten och fotade av dagboken) säger att han tror det gör det. Och BOM där har dom hittat en (märklig) koppling.
Nästa koppling dom gör, är att hitta ett random fri-religiöst samfund som leds av en Leif Lundström, som alltså har samma efternamn som Linnea, "Lundström". Och därigenom skulle Linneas familjs koppling till just samma samfund/sekt vara 'bevisad'.
Den kopplingen leds fram av Lisen, genom att läsa följande referat från ett SVT forum om sekter från 2008: (FB) Ny sekt i Höör
Danjal varnar då i chatten, för att det här låter för sjukt, kommer inte bli trovärdigt.
Men det skiter dom i.

Det är isf alltså INTE som Anjo hävdar i dokumentären, att sekt-ryktet uppfanns genom att "Alla i Linneas släkt har Facebook sidor med starka religiösa budskap". Utan sekt-ryktet uppfanns helt av killarna själva, i chatten, och genom ett ovanligt korkat resonemang måste man säga.

https://youtu.be/-v61aDB6cr0?t=694
https://youtu.be/bofPrnCUgmE?t=731

Kan verkligen rekommendera Chrippa/Linneas reaktion första gången dom ser del 3 av dokumentären hatet, just när dom får se chatten i dokumentären, hur totalt förstummade dom blir:

https://youtu.be/hcoPEkXeY3s?t=3437
Snygg spaning. Det är viktigt att få fram så många indicier eller bevis som möjligt för att styrka olika personers delaktighet, för att dessa personer inte ska kunna undgå att få skulden. Det är också viktigt att vi radar upp så många tillfällen som möjligt när sekten har ljugit rakt upp och ned och andra inte har nekat detta. På så vis kan vi påvisa systematiken i lögnerna och att alla är medskyldiga till att backa upp påståenden som inte är styrkta eller som det tycks vara i detta fall, påståenden dom till och med vet är osanna.

Av det du med all önskvärd tydlighet visar här, är att Anjos påstående om att ryktet från början grundar sig i att dom kartlagt familjens bilder och sett kors överallt i deras hem är en ren lögn. Det vore lätt för Anjo att motbevisa genom att visa upp den del av konversationen där det talas om detta, men det har inte skett.

Kan du dra dig till minnes i vilka situationer Anjo har berättat om korsen? Jag vet att han har gjort det i samtal med en eller flera personer som har backat upp hans påståenden, men kan inte dra mig till minnes vem eller vilka det var.
Citera
2025-12-29, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
"När jag fick veta att morfar hade cancer så hade jag så svårt att ta in det för jag blev så arg på honom att han skulle lämna mig. Hur fan skulle jag klara mig utan honom? Jag hade bara honom. Så jag ville väl straffa honom genom att inte hälsa på honom på sjukhuset, men sedan en dag fick jag ett samtal att han hade gått bort."

Fråga till Jocke: Hur kan du vara så säker på att din morfar såg det som ett straff?

Fråga till övriga i tråden: Kan det vara så illa att jOCkibOi var vuxen när detta skedde?
Jocke var i allra högsta grad vuxen när detta skedde.

Något som får mig att må illa är att han kände att han ville straffa hans morfar. Det är inte ett normalt tankemönster.
Citera
2025-12-29, 05:36
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLUTSPEL1
Jocke var i allra högsta grad vuxen när detta skedde.

Något som får mig att må illa är att han kände att han ville straffa hans morfar. Det är inte ett normalt tankemönster.

Jag har sett något liknande från en lika sjuk, dock inte känd, människa. När någon var sjuk och ingen visste än om det var väldigt allvarligt eller bara en kronisk plåga, så kontaktade hen den personen hela tiden, inte för straff i detta fall, men för tröst. Den sjuke kunde säga att ska jag behöva ge dig en massa uppmärksamhet för att du är sur och ledsen att jag är sjuk? Galningen säger då att men det är ju synd om mig fattar du väl, om du dör? Som om den sjuke på något sätt inte var en människa på samma nivå med samma rättigheter. Riktigt äckligt.

Det är så här narcissism kan se ut. De har fastnat i ett barnstadium och är under 7 år mentalt och känslomässigt. Det är inte konstigt att de får psykbryt av krav, de klarar inget, precis som om man skulle ställa vuxenkrav på en unge.

De förstår inte heller hur konstigt folk tittar på dem när de säger så här sjuka saker. Visst att det kan vara ett sätt att tänka de fått under sin uppväxt, men tror att de måste vara födda störda med.
Citera
2025-12-29, 07:54
Avslutad
Har Jockiboi någonsin visat "bevis" på att han har Autism?
Jag ifrågasätter det starkt

Nu har han ju blivit avslöjad som notorisk lögnare, så varför skulle det vara sant?
Citera
2025-12-29, 07:58
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Har Jockiboi någonsin visat "bevis" på att han har Autism?
Jag ifrågasätter det starkt

Nu har han ju blivit avslöjad som notorisk lögnare, så varför skulle det vara sant?

Jag har också ifrågasatt diagnosen. Tror absolut att han kan ha "drag av" men huvuddiagnosen borde vara något annat.
Citera
2025-12-29, 08:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Jag har också ifrågasatt diagnosen. Tror absolut att han kan ha "drag av" men huvuddiagnosen borde vara något annat.

Narcissism tror jag ligger mer i linje på hur han agerar när det gäller kritik och bekräftelsetörst
Citera
2025-12-29, 08:53
Medlem
Lutheras avatar
Citat:
Narcissism tror jag ligger mer i linje på hur han agerar när det gäller kritik och bekräftelsetörst
Hej,
Ligger mycket i det.
AI säger

Citat:
Nyckelkännetecken:
Grandiositet: Överdrivet stor självbild, fantasier om makt, framgång och skönhet.
Behov av beundran: Kräver konstant uppmärksamhet och bekräftelse från andra.
Brist på empati: Svårt att känna med och förstå andra människors känslor.
Rättighetskänsla: Tror sig ha rätt till särskild behandling och att vanliga regler inte gäller dem.
Manipulation: Utnyttjar ofta andra för egna syften.
Skör självkänsla: Den grandiosa fasaden döljer ofta en djup osäkerhet, och de reagerar starkt på kritik.

Tack
/Lu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in